Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Zbieżność kół przednich

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Zbieżność kół przednich jest to różnica między odległościami obrzeży obręczy w tylnej i przedniej części tarcz kół, mierzona na wysokości osi obrotu kół. Odległość ta powinna wynosić 0+3 mm na jedno koło. Podczas pomiaru samochód powinien być nieobciążony, ustawiony na płaszczyźnie poziomej, z kołami ustawionymi do jazdy na wprost. Po podniesieniu przedniej części samochodu skalę przyrządu ustawia się na „0”. Po opuszczeniu podnośnika drążek pomiarowy powinien wskazywać wartość zbieżności jednego koła w zakresie Od 0 do 3 mm.
Przed regulacją należy rozłączyć mechanizm zwrotniczy, a następnie poluzować przeciwnakrętki. Sama regulacja polega na wkręcaniu lub wykręcaniu Śrub mechanizmu zębatkowego. Wskutek wykręcenia śruby zwiększa się zbieżność, natomiast wskutek wkręcenia zmniejsza. Pół obrotu śrubą powoduje zmianę zbieżności jednego koła 0 1,5 mm.
Zbieżność tylnych kół powinna wynosić 0+4 mm. [hasła pokrewne: pokrowce samochodowe, pranie tapicerki samochodowej, skup samochodów warszawa ]
Pochylenie koła jest to kąt między płaszczyzną tarczy koła a pionem. Do sprawdzenia kąta pochylenia koła samochód powinien być ustawiony, jak podczas sprawdzania zbieżności. Różnica polega na tym, że samochód musi być obciążony. Kąt pochylenia koła powinien wynosić 45′.
Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy jest to kąt między osią sworzania zwrotnicy i pionem, mierzony w rzucie na płaszczyznę poprzecznego obrysu samochodu. Kąt ten powinien wynosić 13 0 . DO pomiaru tego kąta samochód należy ustawić i obciążyć identycznie, jak do pomiaru pochylenia koła.
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy jest to kąt między osią sworznia zwrotnicy i pionem, mierzony w rzucie na płaszczyznę podłużnego obrysu samochodu. Kąt ten powinien wynosić 4 0 . Do sprawdzenia kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy samochód należy ustawić identycznie, jak do sprawdzenia pochylenia sworznia.
Wytwórnia zaleca co 10 000 km przebiegu samochodu sprawdzać i ewentualnie regulować zbieżność kół przednich. Regulację należy przeprowadzić niezależnie od okresu poprzedniej kontroli, jeżeli samochód nie wykazuje skłonności do zachowywania kierunku ruchu podczas jazdy po prostej, wykazuje drgania kół przednich, nadmierne zużycie bieżnika opon lub też jest po wypadku, wskutek którego ustawienie kół mogło ulec zmianom.
Regulację kąta pochylenia sworznia zwrotnicy, kąta pochylenia koła, kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zaleca się przeprowadzać wyłącznie w specjalistycznych stacjach obsługi. Praktycznie obsługa ogranicza się tu zwykle tylko do sprawdzenia, gdyż ustawione fabrycznie kąty ulegają zmianie przeważnie tylko w razie wypadku lub większej naprawy samochodu.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)