Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Zasady prawidłowego użytkowania samochodu

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

W samochodach z blokadą kierownicy nie wolno wyjmować kluczyka ze stacyjki przed zatrzymaniem samochodu. Nie wolno również jechać rozpędem, gdy kluczyk znajduje się w pozycji 00, gdyż może nastąpić nagłe zablokowanie kierownicy.
W pozycji O kluczyk można wyjąć ze stacyjki, pozostawiając kierownicę nie zablokowaną. W pozycji 1 następuje włączenie zapłonu i zapalają sie lampki kontrolne na tablicy rozdzielczej. W pozycji 2 następuje włączenie rozrusznika.
Uruchamiając zimny silnik należy nacisnąć pedał przyspieszenia w celu zamknięcia przepustnicy gaźnika, a następnie zwolnić pedał i włączyć rozrusznik. Uruchamiając ciepły silnik należy włączyć rozrusznik przy wciśniętym pedale przyspieszenia.
Należy pamiętać, że samochodem, a zwłaszcza niedotartym, nie wolno ruszać z miejsca dopóki silnik nie nagrzeje się. Jest to szczególnie ważne w zimie. Chcąc uzyskać odpowiednie smarowanie trzeba rozgrzać olej, gdyż tylko wówczas przylega on dokładnie do powierzchni współpracujących części. W zimie po ruszeniu z miejsca należy przez kilka minut jechać na II i III biegu, aby nie obciążać znacznie silnika, a jednocześnie jak najszybciej nagrzać go. Normalna temperatura pracy silnika powinna wynosić 84 0 C.
Wskaźnik poziomu paliwa, umieszczony z lewej strony tablicy rozdzielczej, pokazuje ilość paliwa w zbiorniku po włączeniu zapłonu. Gdy wskazówka zbliża się do zera, w zbiorniku znajduje się jeszcze 2+3 1 benzyny. Nie należy nigdy dopuszczać do zupełnego wyczerpania paliwa, gdyż wówczas z reguły pompa zasysa z dna zbiornika resztki paliwa zawierające wodę i zanieczyszczenia, co w następstwie powoduje zakłócenia w pracy gaźnika. W zimie częste uzupełnianie zbiornika paliwem zapobiega gromadzeniu się pary wodnej. [podobne: samochody, Samochody używane, samochody poleasingowe ]
Jako paliwo należy stosować wyłącznie Etylinę 94. Stosowanie paliwa o niższej liczbie oktanowej powoduje samozapłony, obniża moc silnika i znacznie przyspiesza jego zużycie. W razie zmiany gatunku paliwa należy każdorazowo przestawić zapłon i wyregulować gaźnik.
Samozapłony mogą wystąpić wskutek znacznego obciążenia i małej prędkości obrotowej silnika, gdy pedał przyspieszenia jest mocno wciśnięty. Należy wówczas niezwłocznie zmienić bieg na niższy w celu zwiększenia prędkości obrotowej silnika. W samochodach RIO z pełną synchronizacją wszystkich biegów do przodu zmiana biegu na niższy nie przedstawia żadnych trudności. W samochodach RB, które nie mają synchronizacji I biegu, w celu uniknięcia zgrzytów kół zębatych w skrzynce biegów podczas przełączania z II na I bieg, zaleca się stosować tzw. międzygaz.
Lampki kontrolne ciśnienia oleju i temperatury cieczy chłodzącej zapalają się przy włączonym zapłonie, natomiast gasną, gdy silnik „zaczyna pracować. Jeżeli zapalą się podczas jazdy, należy niezwłocznie zatrzymać samochód i sprawdzić przyczynę. Przede wszystkim trzeba wówczas sprawdzić poziom oleju w silniku i napięcie paska klinowego.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)