Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

WYMIANA OLEJU W SKRZYNCE BIEGOW I PRZEKŁADNI GŁóWNEJ

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Zużyty olej należy spuszczać z zespołu napędowego niezwłocznie po zakończeniu jazdy, gdy wszystkie części gą jeszcze odpowiednio nagrzane. Ułatwi to znacznie spłynięcie zużytego oleju, którego resztki i tak zwykle w niewielkiej ilości pozostają w szczelinach między zębami kół zębatych, w łożyskach itp. Dlatego też podane ilości oleju potrzebnego do wymiany są teoretyczne. Zwykle do obudowy zespołu napędowego wlewa sie nieco mniej oleju.
Ruch jałowy pedału sprzęgła powinien wynosić około 20 mm. Jeżeli wskutek zużycia tarczy sprzęgła lub zmiany długości cięgieł luz ten nie mieści się w określonych granicach, należy go wyregulować. W tym celu należy samochód ustawić na kanale lub na podnośniku, a następnie kluczem płaskim 17 mm zluzować przeciwnakrętki. Po zluzowaniu przeciwnakrętek kluczem płaskim 10 mm należy obracać tuleję regulacyjną ustalając odpowiedni luz pedału sprzęgła.
Po wykonaniu tych czynności należy przytrzymać jednym kluczem tuleje regulacyjną, a drugim kluczem dokręcić mocno przeciwnakrętki. Według zaleceń wytwórni luz pedału sprzęgła powinien wynosić max 30 mm, natomiast luz widełek wyprzegających powinien mieścić się w granicach 2,0+-3,0 mm. [więcej w: wypożyczalnia samochodów, fotele masujące, przekładnia zębata ]
Następnie podważając wkrętakiem należy zsunąć pokrywę piasty (nie jest ona wkręcona na gwint). Pokrywę napełnia się do połowy smarem i wciska na piastę. Piasty kół tylnych należy smarować co 50 000 km przebiegu. W tym celu należy wykręcić korek, a na jego miejsce wkręcić smarowniczkę i wtłoczyć smar za pomocą smarownicy ciśnieniowej. Po zakończeniu smarowania wykręcić smarowniczkę i wkręcić korek. Do smarowania piast kół przednich i tylnych należy stosować smar SHELL Retinax A lub krajowy ŁT-4.
Co 20 000 km należy smarować oś pedałów. W tym celu należy zdjąć osłonę gumową i wtłoczyć smar przez smarowniczkę. Jeżeli samochód eksploatowany jest na drogach gruntowych o znacznym zapyleniu, to wytwórnia zaleca smarować oś pedałów co 10 000 km. Do smarowania należy stosować smar SHELL Retinax C lub krajowy STP.
co 5000 km należy smarować zawiasy pokrywy silnika i bagażnika oraz zawiasy drzwi. Jednocześnie należy smarować zamki. W tym samym okresie smaruje się przeguby dźwigni przełączania biegów. Do smarowania należy stosować olej przekładniowy.
Oczyszczenie amortyzatorów, uzupełnianie lub wymianę płynu może przeprowadzić bardziej doświadczony kierowca amator. Natomiast regenerację amortyzatorów należy bezwzględnie powierzyć specjaliście. Jednak specjalistyczne warsztaty, zajmujące się regeneracją amortyzatorów, z reguły nie zajmują się wymontowaniem amortyzatorów z samochodu. Czynność tę więc musi wykonać sam użytkownik lub stacja obsługi.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)