wspólczynnik przyczepnosci dla nawierzchni mokrej lub lekko nawet zwilzonej jest mniejszy niz dla nawierzchni suchej
współczynnik przyczepności dla nawierzchni mokrej lub lekko nawet zwilżonej jest mniejszy niż dla nawierzchni suchej tłumaczy się to tym, że cienka błonka płynu, znajdująca się między powierzchnią dotyku opony samochodowej a nawierzchnią drogową, spełnia rolę smaru w poważnym stopniu zmniejszającego tarcie 3) współczynnik przyczepności zależy od nacisku jednostkowego na powierzchni dotyku opony samochodu zmniejszenie nacisku jednostkowego powoduje na nawierzchniach suchych zwiększenie współczynnika przyczepności. W związku z tym zmniejszenie ciśnienia wewnętrznego w ogumieniu, które powoduje zwiększenie się powierzchni dotyku, wpływa na zwiększenie się wielkości współczynnika przyczepności. Założenie to nie jest sprzeczne z założeniem wypowiedzianym poprzednio, że współczynnik przyczepności nie zależy od obciążenia pionowego na koło samochodu. Zwiększenie obciążenia na koło samochodu o ogumieniu pneumatycznym przy stałym ciśn ieniu powietrza w ogumieniu powoduje na nawierzchniach twardych zwiększenie się powierzchni dotyku opony do nawierzchni. [więcej w: autocraft stalowa wola, karlik otomoto, mitsubishi canter opinie ]