Wskazówki praktyczne
Silnik chłodzony powietrzem nagrzewa się znacznie szybciej niż silnik chłodzony cieczą. W związku z tym nawet w czasie silnych mrozów można rozpocząć jazdę nie później niż po 1 min od chwili uruchomienia silnika. Jeżeli silnik pracuje niezbyt regularnie, należy w celu szybszego nagrzania go jechać początkowo na II biegu.
Gaźniki samochodów VW wyposażone są w automatyczne urządzenie wzbogacające mieszankę (ssanie). Skład mieszanki reguluje sprężyna bimetalowa zależnie od temperatury silnika. Co pewien czas należy sprawdzać, czy sprężyna działa prawidłowo i całkowicie cofa dźwignię przepustnicy. Oprócz tego trzeba pamiętać, aby po uruchomieniu silnika nie pozostawiać go na dłuższy czas na biegu jałowym, gdyż bez poruszania pedałem przyspieszenia (co stale odbywa sie podczas jazdy) nie nastąpi wyłączenie urządzenia wzbogacającego.
Samochody VW odznaczają się dobrym przyspieszeniem, co jest bardzo istotne zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas wyprzedzania na szosie. Należy jednak pamiętać, że samochód jadący np. z prędkością ok. 50 km/h łatwiej jest wyprzedzić na III niż na IV biegu, gdyż w tym zakresie prędkości na III biegu można uzyskać lepsze przyspieszenie. [podobne: nordglass zielona góra, kontrolki opel astra, mitsubishi canter opinie ]
Podczas badań testowych samochodu VW 1300 przez AUTO MOTOR und SPORT uzyskano następujące wyniki (obciążenie, kierowca i 1 pasażer): od O do 40 km/h 4,6 s, od O do 60 km/h 8,1 s, od 0 do 80 km/h 14,7 s, od 0 do 100 km/h od 0 do 120 km/h 53,3 s,
— 1 km ze startu stojącego — 42,0 s,
— prędkość maksymalna — 125,5 km/h.
Podczas badań testowych samochodu VW 1500 .przez POPULAR MOTORING uzyskano następujące wyniki: od O do 30 mil/h (48 km/h) 5,1 s, — od O do 40 mil/h (64 km/h) 8,2 s,
— od O do 50 mil/h (80 km/h) 135 s,
— od O do 60 mil/h (97 km/h) 20 3 s,
— 0,25 mili (404 m) ze startu stojącego 21,2 s,
— prędkość maksymalna — 79 mil/h (127 km/h).
Bieg I służy tylko do ruszania z miejsca i pokonywania wyjątkowo stromych wzniesień. Przełączanie z II na I bieg powinno następować przy prędkości ok. 6 km/h.
Wytwórnia zaleca po rozpędzeniu samochodu do odpowiedniej prędkości nieco cofnąć pedał przyspieszenia i utrzymując go w jednakowym położeniu jechać ze stałą prędkością. Taki sposób jazdy na szosie jest najbardziej ekonomiczny.