Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

UKŁAD HAMULCOWY

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Samochody Kadett, Olympia i Rekord mają dwuobwodowe układy hamulcowe.
Tylko w niektórych modelach Kadett stosowane są z przodu i z tyłu hamulce bębnowe. We wszystkich pozostałych typach stosuje się z przodu hamulce tarczowe, natomiast z tyłu hamulce bębnowe.
Między pompą hamulca a pedałem hamulca wbudowany jest podciśnieniowy mechanizm wspomagający.
Podciśnieniowy mechanizm wspomagający jest urządzeniem zamkniętym, nie wymagającym żadnej obsługi ani smarowania.
W celu zagwarantowania pełnej sprawności hamulców należy okresowo przeglądać stan przewodów hamulcowych. Elastyczne złącza hamulcowe przy kołach nie powinny być narażone na przetarcie lub inne mechaniczne uszkodzenia. Elastycznych przewodów hamulcowych nie wolno malować żadnymi farbami ani środkami do konserwacji podwozia. Końcówki przewodów hamulcowych powinny być szczelne; w przypadku stwierdzenia śladów wyciekania płynu hamulcowego nalezy dokręcić rurkowe nakrętki przewodów, a jeśli to nie pomaga, konieczna staje się wymiana całego odcinka przewodu wraz z końcówkami. Widoczne jest oddzielnie w każdym zbiorniczku, co pozwala na natychmiastowe stwierdzenie, czy płyn ubywa w obwodzie kół przednich (przedni zbiorniczek) lub też w obwodzie kół tylnych (tylny zbiorniczek). Zbiornik należy napełniać oryginalnym płynem hamulcowym oznaczonym „OPEL-1940320”. [przypisy: pompy ciepła, skup samochodów warszawa, beton dekoracyjny ]
Odpowietrzanie układu hamulcowego wykonuje się oddzielnie dla układu kół przednich i oddzielnie dla układu kół tylnych. Hamulce tarczowe kół przednich są dwucylindrowe. Te dwa cylindry połączone są dodatkowym przewodem opasującym obudowę. W celu usunięcia ewentualnych pęcherzyków powietrza z obu cylindrów należy operację odpowietrzania przeprowadzić kilkakrotnie na przemian przy lewym i prawym kole.
Luzy szczęk hamulcowych w przednich hamulcach tarczowych ustawiają się zupełnie samoczynnie i nie potrzeba tu wykonywać żadnej dodatkowej obsługi. Wymianę zużytych szczęk hamulcowych w hamulcu tarczowym należy powierzyć stacji obsługi. Szczęki hamulcowe opierają się na krawędziach siodła. Promieniowe ustalenie położenia szczęk ustalone jest przez dwa sworznie poprzeczne. Sworznie zabezpieczone Są przed wypadnięciem przez wsunięte zatrzaski drutowe.
Powstaje stąd praktyczny wniosek — należy sprawdzać i oglądać wszystkie części hamulców, ponieważ nawet taki drobiazg, jak mały drutowy zatrzask może doprowadzić do poważniejszych usterek).

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)