UŻYTKOWANlE SAMOCHODU
Przynajmniej raz na dwa lata przeprowadzamy przegląd stanu technicznego urządzeń klimatyzacyjnych nadwozia. Wnętrze nagrzewnicy powietrza należy przedmuchać strumieniem sprężonego powietrza w kierunku odwrotnym do normalnego przepływu powietrza. Popękane lub przełamane przewody doprowadzające wodę należy wymienić, sprawdzając uszczelnienia w punktach połączeń.
W samochodach, w których wbudowana jest elektryczna nagrzewnica szyby tylnej, należy zachować szczególną ostrożność, aby podczas mycia i czyszczenia szyby nie uszkodzić złączy przewodów doprowadzających prąd do nagrzewnicy szyby.
Samochody RENAULT 8 i 10 mają ustaloną renomę wśród użytkowników tych pojazdów. Są to samochody o stale rozwijającej się i ulepszanej konstrukcji, wytwarzane w oparciu o nowoczesne metody produkcji, wszechstronnie wypróbowane podczas wieloletniej eksploatacji. Zgodnie z nowoczesną tendencją każdy nowy model samochodu RENAULT ma coraz mniej punkłów smarowania, dzięki czemu obsługa tych samochodów staje się coraz mniej pracochłonna. [przypisy: , karlik otomoto, używane auto komis lech ]
Na podstawie charakterystyki technicznej widać, że modele R8 i RIO są bardzo zbliżone. Samochód RIO jest w zasadzie wersją rozwojową samochodu R8. W związku z tym ich obsługę można omawiać wspólnie, uwzględniając jedynie niektóre różnice wynikające z budowy i zaleceń wytwórni.
Samochody R8 i RIO odznaczają się dobrymi własnościami ruchowymi, jak: stateczność ruchu, kierowalność, zwrotność, wskaźnik dynamiczny, przyspieszenia na poszczególnych biegach, zdolność pokonywania wzniesień, opóźnienie hamowania i ekonomiczne zużycie paliwa. Trwałość tych samochodów uzależniona jest jednak w bardzo znacznej mierze od prawidłowego dotarcia, racjonalnego użytkowania i właściwej oraz terminowej obsługi. Konieczne jest również stosowanie wskazanych przez wytwórnię olejów, smarów i paliwa.
Podczas docierania najbardziej korzystna jest jazda poza miastem, na dobrej nawierzchni w możliwie płaskim terenie. Wówczas możliwa jest jazda na dłuższych odcinkach na biegu bezpośrednim bez zmiany prędkości, bez częstego hamowania i przyspieszania, czego nie da się uniknąć w mieście. Pedał przyspieszenia w zasadzie nie powinien być wciskany głębiej niż do połowy, a w razie jazdy pod górę lub w trudnym terenie należy niezwłocznie zmienić bieg na niższy. Zwiększanie maksymalnych prędkości na poszczególnych biegach w okresie docierania powinno nastepować stopniowo.
Większość samochodów ma blokadę kierownicy. W celu zablokowania kierownicy należy w tej pozycji wyjąć kluczyk, a następnie obrócić kołem kierownicy w prawo lub w lewo do chwili zatrzaśnięcia rygla blokady. Aby odblokować kierownicę, należy w tej samej pozycji włożyć kluczyk do stacyjki i poruszać lekko kołem kierownicy.