Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
September 6th, 2016

Ruch nakrętki podczas jej odkręcania 0 300 będzie ruchem w lewo, a raz ruchem w prawo.
Osobnego omówienia wymaga sam sposób zabezpieczenia nakrętki centralnej piasty koła. Otóż w omawianych modelach samochodów wykonuje się ten zabieg za pomocą wgniotu cylindrycznej nakrętki w rowek na czopie piasty przy użyciu specjalnych kleszczy o symbolu FIAT A-74 128, za pomocą których wgniata się część cylindryczną nakrętki, zabezpieczając ją w ten sposób przed odkręceniem. Zgodnie z zaleceniami fabryki nakrętka taka jest wyłącznie do jednorazowego użycia. Po wyprostowaniu wgięcia za pomocą wybijaka nakrętka nie powinna zostać ponownie wkręcana na czop zwrotnicy, gdyż osłabione zostało jej zabezpieczenie.
Po każdorazowym regulowaniu położenia nakrętki należy sprawdzić wielkość luzu osiowego. Przed ostatecznym dokręceniem nakrętki centralnej, a konkretnie przed złożeniem piasty, łożyska toczne powinny być wypełnione specjalnym smarem do łożysk. Fabryka zaleca smar stały FIAT NIR 3. [podobne: samochody dostawcze, samochody policyjne, szyby samochodowe ]
Nie należy jednak całego wnętrza piasty wypełniać smarem, a włożyć do niej maksimum 30 g. Należy unikać również zbyt dużej ilości smaru w kapturku osłaniającym piastę. Wystarczy tam w zupełności 25 g.
Podczas jazdy 4 osób z bagażem ze średnią prędkością ciśnienie w ogumieniu przednich kół powinno wynosić 1,1 kG/cm2, a tylnych — 1,8 kG/cm2. Jeżeli jedzie 5 osób z bagażem na długich przelotach z maksymalną prędkością, ciśnienie w ogumieniu przednich kół powinno wynosić 1,2 kG/cm2, a tylnych — 2,0 kG/cm2.
Sprawdzać i ewentualnie regulować zbieżność należy co 20 000 km. Do pomiaru zbieżności kół samochód musi być odpowiednio przygotowany, a więc musi mieć napompowane koła do odpowiedniego ciśnienia, skasowane luzy łożysk piast oraz być obciążony maksymalnym ładunkiem, zgodnie z dopuszczalnymi normami.
Przebieg pomiaru i regulacji zbieżności powinien odbywać się w sposób opisany w Części pierwszej.
Jeżeli przy pomiarach okaże się, że zbieżność nie jest prawidłowa (2 do 4 mm), wówczas należy przeprowadzić regulację zbieżności kół przednich w następujący sposób: rozluźnić nakrętki Śrub mocujących boczne drążki kierownicze i obracając oba drążki regulacyjne skrócić je lub wydłużyć w zależności od wyniku pomiarów.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)