Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Sposób zdejmowania ramki ozdobnej

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Na linii nanosi się dwa punkty odniesienia odległe od siebie o III cm. Po włączeniu świateł mijania należy zasłonić jeden reflektor i sprawdzić, czy granica światła i cienia leży dokładnie na tej linii oraz czy granica ta załamuje się w punktach odniesienia ukośnie w prawo do góry. Jeżeli tak nie jest, wkrętakiem trzeba poluzować boczne wkręty mocujące chromowaną ramkę i zdjąć ją. Regulację w pionie wykonujemy wkrętem górnym prawym, a regulację poprzeczną — dolnym lewym.

Aby przystąpić do regulacji zaworów, należy wykręcić świece i zdjąć pokrywy zaworów. Regulację przeprowadza się za pomocą wkrętaka i szczelinomierza na zimnym silniku. [patrz też: mechanik samochodowy, pranie tapicerki warszawa, hale stalowe ]

Płaskim szczelinomierzem 0,2 mm wsuniętym między trzonek zaworu a dźwignię zaworu mierzy się wielkość luzu. Luz należy mierzyć, gdy zawór jest całkowicie zamknięty. W razie stwierdzenia, że luz jest inny, należy poluzować przeciwnakrętkę i ustawić właściwy luz.

Obsługa układu hamulcowego powinna być wykonywana wyłącznie przez stację obsługi, Jednak w razie konieczności można wyregulować układ hamulcowy we własnym zakresie. Zasada regulacji luzów szczęk hamulcowych jest taka sama w odniesieniu do wszystkich czterech kół samochodu. Między szczęki hamulcowe kół tylnych wstawiony jest dodatkowy rozpieracz hamulca ręcznego. Aby przystąpić do regulacji szczęk, należy podnieść koło do góry, co umożliwi swobodny obrót koła. Od środka koła dostępne są dwie śruby regulacyjne szczęk oraz jedna ustawienia sworznia oporowego szczęk.

Luz między okładziną a bębnem powinien wynosić około 0,3 mm. W miarę zużywania się okładzin może się okazać, że  konieczna jest regulacja ustawienia szczęk względem cylindra hamulcowego. Do tego celu służy śruba, którą pokręcając zgodnie ze strzałką w jedną lub drugą stronę przestawiamy szczeki. Następnie przeprowadzamy regulację szczęk zgodnie z uprzednio podanym opisem.

Jednocześnie przy regulacji szczęk należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować hamulec ręczny działający na tylne koła. Pod spodem samochodu wychodzą na zewnątrz linki hamulca ręcznego. Po zluzowaniu przeciwnakrętek wykręca się śruby regulacyjne tak daleko, jak to jest potrzebne. Ważne jest przy tym, aby obydwie śruby regulacyjne były wykręcane o tę samą liczbę obrotów. W przeciwnym razie hamulec działa nierównomiernie.

Następnie dokręca się przeciwnakrętki i sprawdza ustawienie hamulca ręcznego. Przy zaciąganiu hamulca słychać kilkakrotne szczęknięcie o zębatkę. Po trzecim takim szczęknięciu hamulec powinien być do tego stopnia zaciągnięty, aby na stromym zboczu mógł zatrzymać samochód. Po przeprowadzonej regulacji należy wykonać krótką próbną jazdę. W razie stwierdzenia, że któryś Z bębnów grzeje się, regulację należy powtórzyć.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)