Smarowanie skrzynki biegów i przekładni głównej tylnego mostu
Poziom oleju przekładniowego w skrzynce biegów i w przekładni głównej sprawdza się po odkręceniu korka wlewowego. Czynności te wykonuje się podczas postoju samochodu na kanale lub podnośniku po co najmniej kilkuminutowym postoju samochodu po zakończonej jeździe (w celu spłynięcia oleju ze ścianek obudów). Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu wlewowego. Jeżeli poziom oleju sięga niżej niż 5 mm od krawędzi otworu, należy go uzupełnić dolewając oleju tego samego gatunku.
Wymianę oleju należy wykonywać bezpośrednio po dłuższej jeździe, gdy olej w mechanizmach jest zagrzany. Aby wymienić olej w skrzynce biegów lub przekładni głównej, należy odkręcić korek spustowy, odczekać aż olej całkowicie ścieknie, zakręcić korek spustowy, po czym napełnić świeżym olejem skrzynkę biegów lub obudowę tylnego mostu. [hasła pokrewne: , karlik otomoto, używane auto komis lech ]
Smarowanie piast kół przednich wiąże się z regulacją luzów łożysk tych kół. Czynność ta wymaga ściągnięcia piasty koła, wymycia łożysk, napełnienia smarem przestrzeni między łożyskami oraz wykonania właściwej regulacji naprężenia łożysk kół.
Podczas wykonywania tych czynności producent zaleca przestrzeganie następujących zasad:
— po nasmarowaniu łożysk przestrzeń między łożyskami w piaście należy wypełnić 60 g
smaru rozprowadzając go po ściankach komory;
— po zamontowaniu piasty na zwrotnicę dokręcić nakrętkę osi momentem 2 kGm, pokręcając przy tym piastą w celu właściwego ułożenia się wałeczków w łożyskach (należy użyć nowej nakrętki); poluzować nakrętkę i powtórnie dokręcić ją momentem 0,7 kGm; od tego położenia należy cofnąć nakrętkę o kąt około 30 0, tj. o pół odległości miedzy wierzchołkami sześciokąta; czynność ta zapewni uzyskanie właściwego luzu osiowego zawartego w granicach 0,025 +0,100 mm; dopuszczalny luz osiowy wynosi 0,13 mm;
— zapunktować nakrętkę w miejscach obu rowków na osi;
— napełnić pokrywę łożyska zewnętrznego smarem w ilości około 20 g.