Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

SMAROWANIE SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Lampka kontrolna ładowania akumulatora zapala się podczas pracy silnika na biegu jałowym. po zwiększeniu prędkości obrotowej oraz podczas jazdy powinna zgasnąć. Jeżeli lampka zapala się podczas jazdy, należy zatrzymać samochód i sprawdzić, czy pasek klinowy nie ślizga się. Przyczyną mogą być również niedomagania prądnicy lub regulatora. Należy wówczas dojechać do najbliższej stacji obsługi, korzystając jak najmniej z odbiorników prądu, aby nie wyczerpać akumulatora. Nie wyłączać silnika, gdyż rozrusznik pobiera dużo prądu.
Lampka kontrolna świateł drogowych powinna palić się po włączeniu świateł drogowych. Lampka kontrolna kierunkowskazów powinna migotać po włączeniu kierunkowskazu.
Dmuchawę urządzenia ogrzewczego włącza się w celu uzyskania wymuszonego nawiewu powietrza przez nagrzewnicę podczas wolnej jazdy. Gdy samochód porusza się z prędkością powyżej 60 km/h, dmuchawę można wyłączyć.
Lampka oświetlenia wnętrza nadwozia umieszczona jest w lusterku wstecznym, Przełącznik lampki może być ustawiony w trzech położeniach: oświetlenie ciągłe, oświetlenie przy otwartych drzwiach i całkowite wyłączenie oświetlenia.
W celu zamocowania pasów bezpieczeństwa przewidziane są płytki umieszczone w podłodze i w środkowym wsporniku dachu samochodu.
Układ smarowania w nowym silniku jest napełniony specjalnym olejem do docierania. Po przebiegu pierwszych 500 do 1000 km należy spuścić ten olej i wlać olej wielozakresowy (multigrade). Po przebiegu od 2000 do 2500 km należy spuścić Olej, wypłukać silnik Olejem tego samego gatunku i wlać świeży olej. Następne wymiany oleju powinny odbywać się co 5000 km przebiegu.
W razie szczególnie niekorzystnych warunków pracy silnika wytwórnia zaleca krótsze przebiegi do wymiany oleju, np. po 25004-3000 km. Jako szczególnie niekorzystne warunki należy uważać eksploatacje samochodu w zimie na krótkich odcinkach w ruchu miejskim oraz eksploatacje samochodu w lecie na drogach gruntowych o znacznym zapyleniu. [podobne: samochody, Samochody używane, samochody poleasingowe ]
Wytwórnia zaleca do smarowania silnika stosować wysokogatunkowe oleje typu HD. W zależności od temperatury otoczenia należy stosować następujące oleje oznaczone symbolami według SAE:
w temperaturze poniżej — 5 W/20, w temperaturze od —12 0 C do +30 0 C — 10 W/30 lub 10 W/40, w temperaturze powyżej +30 o c — 20 W/40 lub 10 W/40
Jako olej zastępczy można stosować Selektol 9 oraz zdaniem autora olej f-125, a także każdy Olej, który będzie wprowadzony do sprzedaży z przeznaczeniem do silnika samochodu Polski FIAT 125P.
Wymiana oleju w silniku powinna odbywać się wówczas, gdy silnik jest dobrze nagrzany

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)