Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Smarowanie silnika

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Jeżeli podczas jazdy zapali się czerwona lampka kontroli ładowania akumulatora, świadczy to, że pasek klinowy napędu prądnicy i dmuchawy jest zbyt luźny lub zerwany. Niedomaganie takie należy niezwłocznie usunąć, gdyż grozi ono nie tylko wyczerpaniem akumulatora, lecz również uszkodzeniem silnika wskutek braku chłodzenia. Dlatego też należy zawsze wozić ze sobą zapasowy pasek klinowy.
Zapalenie sie podczas jazdy zielonej lampki kontroli ciśnienia oleju świadczy o niedostatecznej ilości oleju lub o usterce w układzie smarowania. Natomiast normalnym zjawiskiem jest zapalanie się zielonej lampki podczas pracy mocno zagrzanego silnika na biegu jałowym. Po zwiększeniu prędkości obrotowej lampka powinna zgasnąć. [podobne: hydraulika przemysłowa, beton architektoniczny, zabudowy samochodowe ]
Nawet podczas największych mrozów nie wolno zakrywać krat ki wlotu powietrza pod tylnym oknem. Zasłonięcie wlotu powo duje bowiem niedostateczny dopływ powietrza do gaźnika i dmuchawy chłodzącej silnik. Gdy włączone jest ogrzewanie, należy nieco uchylić przynajmniej jedno boczne okienko, gdyż ułatwi to cyrkulację powietrza wewnątrz nadwozia i umożliwi większy dopływ ciepłego powietrza tłoczonego przez dmuchawę.
Samochody VW, jak wszystkie samochody z silnikiem z tyłu, są dość trudne do prowadzenia podczas bocznego wiatru. Dlatego też w razie niepełnego obciążenia samochodu pasażerami należy obciążyć bagażnik. W takiej sytuacji należy szczególnie uważać na śliskiej jezdni oraz podczas wyjeżdżania z lasu, kiedy nagły podmuch bocznego wiatru może zsunąć samochód do rowu.
Wytwórnia pozwala obciążać bagażnik dachowy ciężarem 50 kG. Jednak w miarę możliwości należy unikać przewożenia na ba- gaźniku dachowym ładunków o dużych wymiarach zewnętrznych, gdyż stwarza to dodatkowe i znaczne opory ruchu oraz zmniejsza stateczność samochodu.
Silnik samochodów VW o przeciwległym układzie cylindrów (boxer) zespolony jest ze skrzynką biegów i przekładnią główną. W samochodzie silnik umieszczony jest za tylną osią. Silnik smarowany jest olejem tłoczonym przez zębatą pompę oleju. Do smarowania silnika mogą być stosowane wyłącznie oleje typu HD. W zależności od warunków klimatycznych wytwórnia zaleca stosowanie następujących olejów:
— SAE 30 — w klimacie tropikalnym, gdzie temperatura często przekracza +30 oc;
— SAE 20W/20 — w temperaturze od 0 do +30 o c;
— SAE IOW — w temperaturze od 0 do —25 o c;
— SAE 5W — klimacie arktycznym, gdzie temperatura często opada ponłiżej —25 OC;
— SAE IOW-30 — w polskim klimacie przez cały rok.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)