Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Smarowanie piast kół tylnych

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Ze względu na to, że przekładnia hipoidalna musi być smarowana wyłącznie odpowiednim do tego celu gatunkiem oleju, w przypadku braku oleju hipoidalnego — lepiej jest przejechać kilkaset kilometrów ponad normę, niż wlać niewłaściwy olej.
W przypadku wycieku oleju, można go uzupełnić jedynie tym samym gatunkiem oleju, jaki został wlany. Płukanie obudowy skrzynki biegów i przekładni głównej nie jest zalecane przez wytwórnię.
Smarowanie piast kół tylnych przeprowadza się, zgodnie z zaleceniem wytwórni, co 50 000 km przebiegu samochodu. W celu nasmarowania łożysk kół tylnych należy zdjąć kołpak ozdobny oraz koło, a następnie podważając wkrętakiem zsunąć pokrywę piasty. Pokrywę napełnia się smarem. do połowy, Zalecany jest smar SHELL Retinax A lub zastępczo krajowy ŁT 4. Jeżeli stosuje sie smar ŁT 4, to smarowanie piast kół tylnych zaleca się przeprowadzać co 25 000 km.
Piast kół przednich nie trzeba smarować, gdyż są one smarowane olejem przekładniowym znajdującym się w obudowie skrzynki biegów i przekładni głównej. [hasła pokrewne: Przewozy bagażowe, wynajem busów warszawa, wynajem samochodów warszawa ]
Luz dźwigienek wyłączających powinien wynosić 3,5+4,5 mm.
Odpowiednio ruch jałowy pedału sprzęgła powinien wynosić max 30 mm. Jeżeli wskutek zużycia tarczy sprzęgła lub zmiany długości cięgieł luz ten nie mieści się W określonych granicach, należy go wyregulować. W tym celu należy samochód ustawić nad kanałem lub na podnośniku, aby uzyskać łatwiejszy dostęp do mechanizmu regulacji sprzęgła.
Najpierw należy zluzować przeciwnakrętkę, a następnie obracając nakrętką regulacyjną ustalić odpowiedni luz dźwigienek wyłączających, a więc jednocześnie ruch jałowy pedału sprzęgła. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu należy jednym kluczem przytrzymać nakrętkę regulacyjną, a drugim silnie dokręcić przeciwnakrętkę.
Niektóre czynności związane z obsługą lub drobną naprawą amortyzatorów (np. oczyszczenie, uzupełnienie lub wymiana) może wykonać sam właściciel samochodu, jeżeli ma ku temu odpowiednie warunki techniczne i doświadczenie. Natomiast regenerację amortyzatorów należy bezwzględnie powierzyć specjaliście. Jednak specjalistyczne warsztaty, zajmujące się regeneracją amortyzatorów, z reguły nie zajmują się wymontowywaniem amortyzatorów z samochodu. W związku z tym czynność tę musi wykonać stacja obsługi lub sam właściciel samochodu.
W celu wyjęcia przedniego amortyzatora należy: zdjąć ozdobną nakładkę koła, poluzować nakrętki mocujące koło, podnieść przód samochodu, odkręcić nakrętki mocujące koło, podnośnikiem podnieść wahacz zawieszenia w celu zwolnienia drążka tłoczka amortyzatora, odkręcić i nakrętkę górnego mocowania amortyzatora oraz nakrętkę śruby C dolnego mocowania amortyzatora, Te same czynności powtórzyć podczas zdejmowania drugiego amortyzatora.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)