Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Silniki typ II

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Silniki typ II mają wał rozrządu umieszczony w kadłubie silnika. Koło zębate wału rozrządu połączone jest łańcuchem z kołem zębatym wału rozrządu. Dźwignia zaworu ma budowę podobną jak w pozostałych modelach silników i luzy zaworów reguluje się w ten sam sposób, jak to poprzednio opisano.
Zawory w silnikach (Kadett i Rekord) nie mają dodatkowych prowadnic. Zawór przesuwa się bezpośrednio w otworze głowicy silnika. Wynika z tego praktyczny wniosek: po dłuższym przebiegu samochodu, kiedy zużyją się zawory, istnieją dwa sposoby naprawy. Jeżeli warsztat naprawczy dysponuje odpowiednią obrabiarką, można rozwiercić i przeszlifować prowadnice zaworów w celu zastosowania nadwymiarowych zaworów. Może sie okazać, że tańszym i lepszym sposobem naprawy będzie jednak wymiana całej głowicy wraz z kompletem zaworów.
Gaźniki samochodów OPEL stanowią typową konstrukcję, a ich obsługa jest zupełnie podobna, jak w innych samochodach. Co kilka tysięcy kilometrów przebiegu należy benzyną ekstrakcyjną oczyścić wnętrze komór gaźnika.
Sztywna oś tylna resorowana jest dwoma resorami śrubowymi. Oś tylna ustalona jest dwoma wahaczami podłużnymi oraz wahaczem poprzecznym. Wszystkie łożyska wahaczy nie wymagają smarowania. Należy tylko okresowo sprawdzać stan śrub mocujących przeguby wahaczy. Reakcje występujące podczas przyspieszania oraz hamowania samochodu przejmowane są przez obudowę, która w przedniej części zawieszona jest na poduszkach gumowych wieszaka, przykręconego pod płytą podłogową, Okresowo należy sprawdzać stan techniczny poduszek gumowych oraz umocowanie wieszaka. [przypisy: samochody dostawcze, samochody policyjne, szyby samochodowe ]
Przekładnię główną, napełnia się olejem przekładniowym hipoidalnym o gęstości SAE-90. Wymianę oleju przeprowadza się co 20 000 km.
Raz na dwa lata należy oczyścić sprężyny resorów i pomalować elastyczną farbą ochronną, zabezpieczającą stal przed rdzewieniem.
W odróżnieniu od modeli Rekord, samochody Kadett mają koła przednie resorowane płaskim resorem piórowym. Cały układ nie wymaga praktycznie w ogóle żadnego smarowania z wyjątkiem łożysk piast kół. Luzy łożysk piasty koła można regulować przez dokręcanie nakrętki osi, Zaleca się, aby regulację tę przeprowadzała stacja obsługi, ponieważ czynność ta powinna być wykonana precyzyj nie. Zastosowane w piaście łożyska kulkowe wymagają dokładniejszej regulacji niż łożyska wałeczkowe stosowane w innych samochodach. Zbyt mały luz łożysk powoduje silne nagrzewanie i może doprowadzić do uszkodzenia i przedwczesnego zużycia łożysk. Zbyt duży luz łożysk wywołuje drgania kół przednich, co znacznie pogarsza warunki jazdy.
Górne sworznie kuliste zwrotnicy koła oraz kuliste sworznie dolne nie wymagają dodatkowego smarowania. Obsługa ogranicza się do okresowej kontroli stanu technicznego szczelnych osłon gumowych. Jeżdżenie z uszkodzonymi, popękanymi lub zsuniętymi osłonami gumowymi prowadzi z zasady do szybkiego zużycia sworzni kulistych. Okresowej kontroli wymagają punkty mocowania wahaczy górnych oraz wahaczy dolnych.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)