Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Regulacja zapłonu

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Dostęp do aparatu zapłonowego w samochodzie NSU 1000 jest bardzo ułatwiony ze względu na to, że jest on wbudowany na głowicy cylindrów.

Ustawienie zapłonu przeprowadza się przy użyciu szczelinomierza 0,4 mm, wkrętaka i lampki kontrolnej.

W celu ułatwienia pokręcenia wałem trzeba wykręcić wszystkie Świece zapłonowe i sprawdzić przerwy (0,7 mm) między elektrodami. Po zdjęciu kopułki aparatu zapłonowego małym pędzelkiem lekko zwilżonym w benzynie ekstrakcyjnej usuwa się wszystkie zanieczyszczenia, jakie przedostały się do wewnątrz. Pokręcając wałem korbowym (ze względu na brak korby wał korbowy trzeba obracać za pasek klinowy napędu prądnicy) należy zatrzymać krzywkę aparatu w położeniu maksymalnego rozwarcia styków przerywacza. Płaskim szczelinomierzem sprawdza się wielkość szczeliny pomiędzy stykami. Wielkość szczeliny powinna wynosić minimum 0,4 mm, a nie więcej niż 0,45 mm. Regulację przeprowadza się wkrętakiem. Po odkręceniu wkręta podstawy styku należy przesunąć styk do dołu, aby zwiększyć przerwę lub do góry w celu zmniejszenia przerwy. [patrz też: mechanik samochodowy, pranie tapicerki warszawa, hale stalowe ]

Po wyregulowaniu wielkości szczeliny między stykami przerywacza można ustawić moment zapłonu. Moment zapłonu ustala się zawsze względem położenia tłoka w pierwszym cylindrze. W tym  celu należy przekręcić wał korbowy aż do momentu, w którym tłok pierwszego cylindra znajdzie się w górnym położeniu. Równocześnie w okienku na kole zamachowym ustawić znak O naprzeciw strzałki. Takie ustawienie gwarantuje wyprzedzenie zapłonu 0 6 0 . Moment przerwy na stykach przerywacza sprawdza się przez przyłączenie lampki kontrolnej 6 V.

Obsługa prądnicy sprowadza się do sprawdzenia raz na 15 000 km szczotek prądnicy i w razie ich uszkodzenia wymiany na nowe. Podczas okresowych przeglądów strumieniem sprężonego powietrza oczyszcza się komutator i przedmuchuje wnętrze prądnicy. Aby prądnica właściwie pracowała, należy przynajmniej co 2500 km sprawdzić naciąg paska klinowego napędu prądnicy.

Akumulator wymaga okresowej kontroli przynajmniej raz na I miesiąc. Poziom elektrolitu powinien znajdować się 1 cm ponad płytkami. W przypadku gdy poziom jest niższy, należy dolać pipetką wody destylowanej.

Rozrusznik nie wymaga żadnych prac konserwacyjnych, jedynie co 15 000 km należy sprawdzić prawidłowość jego działania.

Instalacja i urządzenia oświetleniowe wymagają wtedy obsługi, gdy któryś z punktów oświetlenia nie działa lub trzeba sprawdzić prawidłowość ustawienia reflektorów oraz ewentualnie świateł przeciwmgłowych. Wymiana żarówek reflektorów i świateł postojowych jest prosta, należy odkręcić 4 wkręty krzyżowe oraz wyjąć reflektor z przedniej części nadwozia. Jeżeli reflektor trudno jest wyjąć z gniazda, należy dwie śruby wkręcić w pierścień chromowany w skrajne otwory, tak aby otrzymać dwa uchwyty, za które należy pociągnąć. W celu wyjęcia żarówki należy zdjąć przewody z żarówki, ująć ręką za pierścień, lekko go przycisnąć i przekręcić w lewo .

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)