Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Regulacja przekładni kierowniczej

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

W celu wymiany nakładek ciernych należy wykonać następujące czynności: wyjąć zawleczki zabezpieczające (cztery dla każdego koła);

— naciskając zacisk w kierunku środka koła zdjąć prowadniki

— odpowietrznik

— zdjąć zacisk hamulca i przytrzymać go w położeniu, na jakie pozwala przewód doprowadzający płyn hamulcowy;

— wyjąć płytki cierne i wymienić nakładki;

— sprawdzić, czy odległość między powierzchniami ciernymi nakładek nie jest mniejsza niż 10,5 mm (po założeniu ich w oprawę zacisku); wymiar ten musi być bezwzględnie utrzymany ze względu na wymagany luz między tarczą a nakładkami;

— sprawdzić (tylko w zaciskach kół tylnych), czy oznaczenie na tłoczku skierowane jest w stronę odpowietrznika; wykonać montaż w kolejności odwrotnej. [więcej w: samochody, Samochody używane, samochody poleasingowe ]

Jeżeli konieczne jest rozebranie i naprawa zacisku, należy rozmontować przewody i spuścić płyn hamulcowy. Z każdorazowym spuszczeniem płynu wiąże się odpowietrzenie układu. Jeżeli płyn był całkowicie usunięty z układu, kolejność czynności przy jego uzupełnianiu i następnie odpowietrzaniu układu jest następująca:

— poodkręcać odpowietrzniki przy wszystkich kołach;

— nalać płyn do zbiorniczka pompy hamulcowej i przez naciskanie na pedał hamulca przepompowywać płyn do układu stale uzupełniając płyn w zbiorniczku; stosować płyn SAE R3;

— zakręcać odpowietrzniki w momencie, kiedy zacznie z nich wypływać płyn;

— założyć na odpowietrznik koła najdalej odsuniętego od pompy hamulcowej gumową lub plastikową rurkę;

— wolny koniec rurki zanurzyć w naczyniu z płynem hamulcowym i odkręcić lekko odpowietrznik;

— nacisnąć energicznie na pedał hamulca, po czym zwolnić nacisk na pedał; czynność tę powtarzać dotąd, aż z rurki będzie wyciekał płyn bez pęcherzyków powietrza;

— po ostatnim wciśnięciu przytrzymać pedał wciśnięty i zakręcić odpowietrznik; po wytarciu odpowietrznika założyć na niego osłonę gumową. W podany sposób należy odpowietrzyć wszystkie koła. Jako ostatnie odpowietrzamy koło najbliższe pompie hamulcowej. Podczas wykonywania tych czynności należy zwracać uwagę na ilość płynu w zbiorniczku i w razie potrzeby dolewać go. Wypływający rurką płyn może być użyty powtórnie po dokładnym przefiltrowaniu.

Jeżeli skok dźwigni hamulca ręcznego jest nadmierny, oznacza to, że zluzowana jest linka sterująca. W prawidłowo działającym hamulcu ręcznym ustawienie dźwigni hamulca na czwartym zębie wycinka zębatki powoduje unieruchomienie tylnych kół. Jeżeli w tym położeniu dźwigni tylne koła można obracać, oznacza to, że hamulec ręczny działa niewłaściwie i należy naprężyć jego linkę sterującą.

W tym celu należy:

— ustawić dźwignie hamulca ręcznego na trzecim zębie zębatki,

— zluzować nakrętki napinacza i tak je ustawić, żeby linka była mocno napięta, a następnie dokręcić nakrętki.

Linka jest dobrze naciągnięta; gdy samochód po zaciągnięciu dźwigni hamulca o cztery zęby zostanie zahamowany. Po wykonaniu regulacji należy sprawdzić i nasmarować segment zębatki, zapadkę, prowadnicę linki oraz końcówkę linki.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)