Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Regulacja luzu zaworów i obsługa układu rozrządu

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Zużyty olej spuszczamy natychmiast po dłuższej jeździe (a więc z silnika nagrzanego) po odkręceniu korka spustowego znajdującego się w dolnej części miski olejowej.

Aby wymienić wkład filtrujący olej należy:

— odkręcić puszkę filtru N, wyjąć zużyty i włożyć nowy wkład,

— nasmarować uszczelkę pokrywy olejem silnikowym i przykręcić pokrywę do kadłuba.

Regulację luzu zaworów silnika samochodu FIAT 124 może wykonać każdy bardziej doświadczony kierowca. Fabryka przewiduje wykonywanie tej czynności co 10 000 km przebiegu samochodu. Sygnałem, że niezbędna jest regulacja luzu zaworów, jest ich głośna praca nawet przy zagrzanym silniku oraz spadek mocy silnika. [więcej w: transport ponadgabarytowy, Automatyka przemysłowa, komunikacja drogowa ]

Luz zaworów ssących i wydechowych powinien wynosić przy zimnym silniku 0,2 mm,

W celu wyregulowania luzu zaworów należy

— odkręcić kluczem płaskim 17 mm sześć śrub mocujących pokrywę głowicy;

— zdjąć pokrywę, zwracając uwagę, aby nie uszkodzić uszczelki;

— wykręcić wszystkie świece;

— obracać wałem korbowym silnika w kierunku jego normalnej pracy (np pociągając za pasek klinowy) dotąd, aż tłok pierwszego cylindra dojdzie do ZZ w końcu suwu sprężania (obydwa zawory pierwszego cylindra będą wtedy zamknięte, a znak C na obudowie napędu rozrządu pokryje się ze znakiem na kole pasowym); po wykonaniu tych czynności przystępujemy do regulacji luzów obydwu zaworów pierwszego cylindra; regulację wykonujemy kluczem nasadowym nałożonym na śrubę regulacyjną, po uprzednim zluzowaniu kluczem oczkowym 17 mm przeciwnakrętki śruby; wielkość luzu kontrolujemy szczelinomierzem C; po ustawieniu właściwego luzu dokręcić przeciwnakrętkę przytrzymując Śrubę regulacyjną; powtórnie skontrolować luz szczelinomierzem, który podczas tej czynności powinien przesuwać się w szczelinie z lekko wyczuwalnym oporem;

— obrócić wał korbowy silnika 0 900 i wykonać: regulację luzu zaworów trzeciego cylindra;

— obrócić wał korbowy o dalsze 90 0 i wykonać regulację luzu obydwu zaworów czwartego cylindra; w tym położeniu znak na obudowie napędu rozrządu pokryje się ze znakiem na kole pasowym;

— obrócić wał korbowy 0 90 0 i wykonać regulację luzu obydwu zaworów drugiego cylindra.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)