Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

REGULACJA LUZÓW ZAWORÓW I OBSŁUGA UKŁADU ROZRZĄDU

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Wytwórnia zaleca następującą kolejność regulacji zaworów: — gdy zawór wydechowy pierwszego cylindra jest otwarty regulować zawór wydechowy drugiego cylindra i zawór ssący trzeciego cylindra;
— gdy zawór wydechowy trzeciego cylindra jest otwarty — regulować zawór wydechowy drugiego cylindra i zawór ssący czwartego cylindra;
— gdy zawór wydechowy czwartego cylindra jest otwarty regulować zawór wydechowy pierwszego cylindra i zawór ssący drugiego cylindra;
— gdy zawór wydechowy drugiego cylindra jest otwarty — regulować zawór ssący pierwszego cylindra i zawór wdechowy trzeciego cylindra.
Charakterystycznym objawem zużycia jest szum słyszalny pod obudową napędu rozrządu podsilnika. Należy wówczas łańcuch wymienić, gdyż dalszej eksploatacji jego zużycie będzie szybko wzrastało, powodując znaczną hałaśliwość i zużycie kół łańcuchowych. Zakładając nowy łańcuch trzeba pamiętać o odpowiednim ustawieniu kół łańcuchowych. [podobne: samochody, Samochody używane, samochody poleasingowe ]
Skrzynka biegów oraz przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym znajdują się we wspólnej obudowie. Mają jeden wspólny otwór wlewowy, który jest jednocześnie otworem kontrolnym poziomu oleju, oraz w zależności od modelu skrzynki biegów, jeden lub dwa otwory spustowe. Samochody R8 na ogół są wyposażone w skrzynkę biegów i przekładnię główną model 318.
Do samochodów tych montowano wprawdzie na życzenie klienta skrzynki trzybiegowe model 325, ale w Polsce są one bardzo rzadko spotykane. Ich pojemność, tak samo jak i modelu 318, wynosi 1,6 1 oleju. Przełożenia: bieg I — 3,54, bieg 11 — 1,81, bieg 111 — 1,03, bieg wsteczny — 3,60. Przełożenie przekładni głównej — jak w innych modelach.
Modele RIO na ogół są wyposażone w skrzynkę biegów model 330, której pojemność wraz z obudową mechanizmu różnicowego wynosi 1,9 oleju.
Po przebiegu pierwszych 500 do 1000 km należy sprawdzić poziom oleju w obudowie skrzynki biegów i przekładni głównej i ewentualnie uzupełnić ten poziom. Po przebiegu 2000 do 2500 km należy wymienić olej w obudowie skrzynki biegów i przekładni głównej. Podczas normalnej eksploatacji olej wymienia się co 10 000 km. Do zespołów tych wlewa się wg zalecenia wytwórni olej EP 80. Krajowym zamiennikiem tego oleju jest olej Hipol 10.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)