Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Regulacja prześwitu samochodu

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

W celu wyjęcia tylnego amortyzatora należy: zdjąć ozdobną nakładkę koła, poluzować nakrętki mocujące koło, odkręcić przeciwnakrętkę i nakrętkę górnego mocowania amortyzatora wewnątrz nadwozia, podnieść podnośnikiem tę stronę samochodu, odkręcić nakrętki mocujące koło i zdjąć koło, zluzować nakrętkę dociskającą podkładkę, wykręcić śrubę, wyjąć obie tarcze i tuleję odległościową, po czym wyjąć amortyzator. Te same czynności powtórzyć podczas zdejmowania drugiego amortyzatora.
W zależności od tego, w jakim terenie ma być eksploatowany samochód, można odpowiednio ustawić prześwit przedniego i tylnego zawieszenia. Fabrycznie przednie i tylne zawieszenie ustawione jest na eksploatację na gładkiej nawierzchni. Prześwit przedniego zawieszenia wynosi 200 + 10 mm, a tylnego 260+ 10 mm Do eksploatacji samochodu na nierównej, wyboistej nawierzchni prześwit przedniego zawieszenia można zwiększyć do 260+ 10 mm, a tylnego do 320+10 mm. Regulację przeprowadza się w dwóch e łapach :
— wstępnie; przez regulację położenia mimośrodowej obudowy drążka skrętnego;
— dokładnie; przez regulację położenia mimośrodowej krzywki. [hasła pokrewne: pokrowce samochodowe, pranie tapicerki samochodowej, skup samochodów warszawa ]
Do regulacji należy podnieść jedną, a potem drugą stronę samochodu. Do tego celu można użyć podnośnik znajdujący się w wyposażeniu samochodu.W celu dokładnego wyregulowania prześwitu przedniego zawieszenia należy obracać śrubę mimośrodową, na której osadzona jest krzywka. Srubę należy obracać zgodnie z kierunkiem strzałki zegara przy lewej stronie zawieszenia, natomiast przy prawej stronie zawieszenia — odwrotnie. Po zakończeniu regulacji należy silnie dokręcić śrubę blokującą.
W celu dokładnego wyregulowania prześwitu tylnego zawieszenia należy obracać śrubą regulacyjną, na której osadzona jest krzywka. Srubę należy obracać zgodnie z kierunkiem obrotu strzałek zegara przy prawej stronie zawieszenia, natomiast przy lewej stronie zawieszenia — odwrotnie.
Samochód wyposażony jest w przednie hamulce tarczowe i tylne — bębnowe. Ponieważ regulacja przednich hamulców tarczowych jest samoczynna, zużycie nakładek ciernych lub inne niesprawności sygnalizuje lampka kontrolna umieszczona na tablicy rozdzielczej. W razie założenia nakładek cieńszych lub grubszych niż wskazuje wytwórnia istnieje możliwość regulacji za pomocą nakrętek trzpieni. W miarę możliwości należy jednak stosować nakładki jak najbardziej zbliżone wymiarami do wskazanych przez wytwórnię.
W celu wyregulowania luzu szczęk hamulcowych hamulców tylnych kół (luz wyczuwalny na pedale hamulca), należy unosić kolejno jedną i drugą stronę samochodu lub najlepiej podnieść tył samochodu, co umożliwi pokręcanie ręką kół. Od strony wewnętrznej kół znajdują się po dwie kwadratowe śruby regulacyjne.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)