Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Prawidłowe naciągnięcie paska klinowego

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Prawidłowo naciągnięty pasek klinowy napędzający pompę wody powinien pod naciskiem kciuka w połowie swej długości uginać się 6+7 mm. Regulację naciągu przeprowadza się przez odpowiednie dokręcanie nakrętek. Silniejsze dokręcenie nakrętek powoduje zwiększenie naciągu paska. Odległość tarcz koła pasowego należy ustalić jedną nakrętką, a następnie przekręcić koło pasowe i w tym samym położeniu dokręcić drugą nakrętkę, jeszcze raz przekręcić koło pasowe i tak samo dokręcić trzecią nakrętkę. [przypisy: wózki widłowe, wagi magazynowe, Wypożyczalnia busów ]
Wentylator pracuje niezależnie od prędkości obrotowej silnika, gdyż napędzany jest silnikiem elektrycznym. Spełnia on rolę stabilizatora temperatury płynu w układzie chłodzenia. Wentylator zostaje automatycznie włączony, gdy temperatura w układzie chłodzenia przekroczy 92 o c. Wentylator zostaje wyłączony, gdy temperatura obniży sie do 82 oc.
Wentylator zwykle pracuje podczas jazdy w mieście, gdy prędkość samochodu jest niewielka i w związku z tym strumień powietrza przepływającego przez chłodnicę chłodzi ją niezbyt intensywnie.
Luzy zaworów w nowym silniku należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować podczas pierwszego przeglądu gwarancyjnego (500+1000 km przebiegu). W okresie dalszej eksploatacji samochodu należy sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworów co 10-000 km przebiegu lub też wówczas, gdy praca zaworów staje się nadmiernie hałaśliwa. [patrz też: Wypożyczalnia busów, szyny prądowe, witryny aluminiowe ]
Luz zaworów należy mierzyć wówczas, gdy silnik jest zimny. Dla zaworów wydechowych luz ten powinien wynosić 0,25 mm, a dla zaworów ssących 0,20 mm.
W celu sprawdzenia i wyregulowania luzów zaworów, należy:
— zdjąć filtr powietrza,
—odkręcić trzy nakrętki,
— zdjąć pokrywę głowicy, zwracając uwagę, aby nie uszkodzić znajdującej się pod pokrywą uszczelki korkowej.
— wykręcić świece zapłonowe regulacji. Luz między trzonkiem zaworu a dźwignią sprawdza się za pomocą szczelinomierza listkowego. Jeżeli luz jest nieprawidłowy, to reguluje się go pokręcając śruby regulacyjne przy użyciu specjalnego przyrządu lub klucza oczkowego 14 mm oraz ka. Kolejność cylindrów w silniku wytwórnia oznacza w ten sposób, że cylinder 1 znajduje się najbliżej sprzęgła, a cylinder 4 najbliżej przegrody czołowej silnika,
Wytwórnia zaleca następującą kolejność regulacji zaworów:

1) gdy zawór wydechowy pierwszego cylindra jest otwarty regulować zawór wydechowy drugiego cylindra i zawór ssący trzeciego cylindra,
2) gdy zawór wydechowy trzeciego cylindra jest otwarty regulować zawór wydechowy drugiego cylindra i zawór ssący czwartego cylindra,
3) gdy zawór wydechowy czwartego cylindra jest otwarty regulować zawór wydechowy pierwszego cylindra i zawór ssący drugiego cylindra,
4) gdy zawór wydechowy drugiego cylindra jest otwarty — regulować zawór ssący pierwszego cylindra i zawór wydechowy trzeciego cylindra.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)