Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Prądnica i pasek klinowy

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Nie wszystkie prądnice w samochodach R8 i RIO zaopatrzone są w smarowniczki. Jeżeli prądnica ma smarowniczkę, to co 5000 km należy wpuścić do niej kilka kropli oleju silnikowego.
Okresowa obsługa prądnicy wiąże się również z kontrolą naciągu paska klinowego. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać sie pod naciskiem kciuka około 10+15 mm. Zbyt luźno naciągnięty pasek ślizga się, wskutek czego zmniejszają się obroty prądnicy i pompy wody. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk. Jeżeli więc naciąg paska nie jest prawidłowy, należy go wyregulować.
Naciąg paska klinowego reguluje się przez zmianę położenia zluzować dwie nakrętki pokazane Następnie odchylić na zewnątrz
prądnicę za pomocą drewnianego trzonka młotka, wkładając go jako dźwignię między kadłub silnika a prądnicę. Przytrzymać prądnicę tak odchyloną, aby naciąg paska był prawidłowy, po czym silnie dokręcić obie nakrętki.
Po dokręceniu obu nakrętek należy jeszcze raz sprawdzić naciąg paska, gdyż podczas dokręcania nakrętek prądnica może samoczynnie zmienić swe położenie. Należy również pamiętać o konieczności wożenia w samochodzie zapasowego paska klinowego.
Wytwórnia zaleca co 10 000 km przebiegu samochodu smarować rozdzielacz zapłonu. Należy w tym celu zdjąć kopułkę i palec rozdzielacza, a następnie na wkładkę filcową wpuścić 4+5 kropli oleju silnikowego. Jednocześnie należy lekko na— smarować krzywkę smarem łożyskowym.
Zaleca się w tym samym terminie sprawdzić również stan i odstęp styków przerywacza. Odstęp styków przerywacza powinien wynosić 0,4+0,5 mm i sprawdza się go szczelinomierzem listkowym. Zarówno zbyt mały odstęp, jak i zbyt duży jest niekorzystny, gdyż powoduje osłabienie iskry na świecy zapłonowej. [patrz też: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Jeżeli powierzchnie styków przerywacza nie są równe, mają wżery lub nadpalenia, styki należy wyjąć, spiłować na równo, a następnie wygładzić specjalnym kamieniem, Nadmiernie zużyte styki najlepiej wymienić na nowe.
W celu ustalenia maksymalnego rozwarcia styków należy pokręcać korbą lub paskiem klinowym wał korbowy silnika. Gdy krzywka wałka aparatu zapłonowego znajdzie się w położeniu, które odpowiada maksymalnemu rozwarciu styków, należy W szczelinę włożyć odpowiedniej grubości blaszkę szczelinomierza. Jeżeli przerwa jest niewłaściwa, należy lekko poluzować wkręt mocujący styk nieruchomy, a następnie wkretem regulacyjnym ustalić właściwą odległość między stykami przerywacza. Po ustawieniu tej odległości dokręcić mocno wkręt.

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)