Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘zabudowy samochodowe’

Elektrody

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Bez podgrzewania można spawać kadłub elektrycznie, przy użyciu elektrod bimetalowych (miedż-stal) lub elektrod z monelu. Zamiast spawania acetylenowo-tlenowego lub elektrycznego do naprawy kadłubów stosuje się lutowanie twarde (lutospawanie) za pomocą prętów brazytowych, przy czym otrzymuje się spoinę dobrze obrabialną. Inny sposób naprawy pęknięć koszulki wodnej kadłuba polega na spawaniu elektrycznym przerywanym i nastepnie metalizacji cynkiem. Pęknięcia kadłuba w miejscach nie przenoszących naprężeń rozrywających mogą być naprawiane przez metalizację natryskową cynkiem. Pękniecie kadłuba można również naprawić metodą elektrolityczną przez nałożenie na szczelinie powłoki miedzi lub niklu. Próba wodna kadłuba silnika. Szczelność koszulki wodnej kadłuba silnika (w ramach weryfikacji lub po naprawie pęknięć) sprawdza się przez tzw. próbe wodną pod ciśnieniem 3,0. . .4,0 kG/cm2, utrzymując to ciśnienie przez . . . 10 min i obserwując uważnie podejrzane miejsca, czynie pojawiają się przecieki płaszczyzny styku kadłuba z głowicą nie powinno przekraczać mm. Zwichrowaną powierzchnię styku naprawia sie przez skrobanie ręczne, jeżeli wichrowatość nie przekracza 0,3 mm, przez struganie, szlifowanie na szlifierce do płaszczyzn, lub frezowanie frezem głowicowym. Należy przy tym dążyć, aby zdejmować jak najcieńsze warstwy metalu. Uszkodzenia gwintu w otworach kadłuba lub głowicy cylindrów naprawia się przez rozwiercenie otworów i przegwintowanie ich na zwiększony wymiar gwintu lub przez tulejowanie, tj. przez wkręcenie w powiększone nagwintowane otwory tulejek redukcyjnych, które następnie gwintuje się od wewnątrz na pierwotny wymiar gwintu otworu. Zużycie gładzi cylindrów. Wskutek zużycia otwory cylindrów lub tulei cylindrów zatracaja walcowe kształty, ulegają owalizacji, a średnice ich zwiększają się miejscowo w niejednakowym stopniu. [hasła pokrewne: witryny aluminiowe, wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem busów ] Biorąc ogólnie, w następstwie ubytku materiału otwory cylindrów przybierają w kierunku podłużnym kształt nieregularnego stożka, a w płaszczyznach prostopadłych do osi cylindrów staja się owalne. Przed przystąpieniem do naprawy cylindrów mierzy się ich średnice za pomocą przyrządu czujnikowego do pomiaru średnic wewnętrznych — w celu ustalenia wymiaru, na jaki cylinder ma być rozwiercony. [hasła pokrewne: hale stalowe, prawo jazdy, zabudowy samochodowe ]

Comments Off

Posts Tagged ‘zabudowy samochodowe’

Elektrody

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Własności myjące oleju typu HD powodują szybką zmianę jego barwy (ciemnienie). Jest to objaw normalny nawet w nowym i najbardziej prawidłowo pracującym silniku
Wytwórnia zaleca wymianę oleju w silniku co 5000 km. Jednak podczas eksploatacji zimowej olej „starzeje się”, tzn. traci swe własności smarne znacznie szybciej niż w okresie letnim. Wtryski— wanie paliwa i włączanie urządzenia wzbogacającego mieszankę powoduje rozrzedzanie oleju paliwem, które nie zdąży odparować w zimnym silniku. W związku z tym w zimie zaleca sie wymieniać olej co 2500 km, zwłaszcza gdy samochód eksploatowany jest na krótkich odcinkach w ruchu miejskim. Jeżeli w tych warunkach samochód przebywa tylko kilkaset kilometrów miesięcznie, to olej należy wymieniać co 6+8 tygodni. Gdy temperatura przez dłuższy czas utrzymuje się poniżej —25 oc, olej należy wymieniać co 1250 km.
Badania przeprowadzone w Szwecji wykazały, że zużycie silnika, jakie następuje po przejechaniu kilkuset kilometrów, jest takie samo, jak podczas jednorazowego rozruchu silnika w zimie. [podobne: hydraulika przemysłowa, beton architektoniczny, zabudowy samochodowe ]
Poziom oleju w misce olejowej należy sprawdzać wskaźnikiem bagnetowym A kilka minut po wyłączeniu silnika. Olej powinien znajdować się w zakresie miedzy górną a dolną kreską. Obniżenie sie poziomu oleju od górnej kreski wskaźnika do dolnej świadczy o ubytku oleju. Brak oleju należy uzupełnić takim samym olejem, jaki znajduje się w misce olejowej silnika. Po wlaniu oleju przez otwór wlewowy zamykany pokrywą należy poczekać 2+3 min aż olej całkowicie spłynie do miski Samochód powinien być przy tym ustawiony poziomo. Dopiero wówczas można prawidłowo zmierzyć poziom oleju. Sprawdzanie poziomu powinno się odbywać co ok. 500 km przebiegu samochodu.
Wymiana oleju w silniku powinna odbywać się, gdy silnik jest nagrzany, a więc najlepiej bezpośrednio po przejechaniu kilku kilometrów. W celu spuszczenia oleju należy kluczem oczkowym jedno- lub dwustronnie odgiętym 21 mm wykręcić korek spustowy , który znajduje się w środku filtru oleju na dnie miski olejowej. Z powierzchni korka należy usunąć wszelkie zanieczyszczenia. Wymianę oleju najlepiej jest przeprowadzać, gdy samochód jest ustawiony nad kanałem lub na podnośniku, gdyż w innym przypadku dostęp do korka spustowego jest dość trudny.
Płukanie silnika jest zbędne, gdyż oleje typu HD zawierają dodatki zmywające wszelkie zanieczyszczenia i osady tworzące się w silniku.
Po spuszczeniu oleju należy wyjąć filtr oleju. W tym celu trzeba odkręcić kluczem oczkowym jedno- lub dwustronnie odgiętym 10 mm 6 nakrętek  pokrywy filtru. Po wyjęciu filtru należy sitko wypłukać w oleju napędowym i osuszyć sprężonym powietrzem. Sprawdzić stan uszczelek filtru i w razie konieczności wymienić je. Następnie należy założyć filtr, przykręcić pokrywę i wkręcić korek spustowy, po czym Wlać 2,5 1 świeżego oleju. Uruchomić silnik i sprawdzić, czy olej nie wycieka przez jakiekolwiek nieszczelności.

Comments Off

« Previous Entries