Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘wynajem samochodów warszawa’

Regulacja prześwitu samochodu

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

W celu wyjęcia tylnego amortyzatora należy: zdjąć ozdobną nakładkę koła, poluzować nakrętki mocujące koło, odkręcić przeciwnakrętkę i nakrętkę górnego mocowania amortyzatora wewnątrz nadwozia, podnieść podnośnikiem tę stronę samochodu, odkręcić nakrętki mocujące koło i zdjąć koło, zluzować nakrętkę dociskającą podkładkę, wykręcić śrubę, wyjąć obie tarcze i tuleję odległościową, po czym wyjąć amortyzator. Te same czynności powtórzyć podczas zdejmowania drugiego amortyzatora.
W zależności od tego, w jakim terenie ma być eksploatowany samochód, można odpowiednio ustawić prześwit przedniego i tylnego zawieszenia. Fabrycznie przednie i tylne zawieszenie ustawione jest na eksploatację na gładkiej nawierzchni. Prześwit przedniego zawieszenia wynosi 200 + 10 mm, a tylnego 260+ 10 mm Do eksploatacji samochodu na nierównej, wyboistej nawierzchni prześwit przedniego zawieszenia można zwiększyć do 260+ 10 mm, a tylnego do 320+10 mm. Regulację przeprowadza się w dwóch e łapach :
— wstępnie; przez regulację położenia mimośrodowej obudowy drążka skrętnego;
— dokładnie; przez regulację położenia mimośrodowej krzywki. [hasła pokrewne: Przewozy bagażowe, wynajem busów warszawa, wynajem samochodów warszawa ]
Do regulacji należy podnieść jedną, a potem drugą stronę samochodu. Do tego celu można użyć podnośnik znajdujący się w wyposażeniu samochodu.W celu dokładnego wyregulowania prześwitu przedniego zawieszenia należy obracać śrubę mimośrodową, na której osadzona jest krzywka. Srubę należy obracać zgodnie z kierunkiem strzałki zegara przy lewej stronie zawieszenia, natomiast przy prawej stronie zawieszenia — odwrotnie. Po zakończeniu regulacji należy silnie dokręcić śrubę blokującą.
W celu dokładnego wyregulowania prześwitu tylnego zawieszenia należy obracać śrubą regulacyjną, na której osadzona jest krzywka. Srubę należy obracać zgodnie z kierunkiem obrotu strzałek zegara przy prawej stronie zawieszenia, natomiast przy lewej stronie zawieszenia — odwrotnie.
Samochód wyposażony jest w przednie hamulce tarczowe i tylne — bębnowe. Ponieważ regulacja przednich hamulców tarczowych jest samoczynna, zużycie nakładek ciernych lub inne niesprawności sygnalizuje lampka kontrolna umieszczona na tablicy rozdzielczej. W razie założenia nakładek cieńszych lub grubszych niż wskazuje wytwórnia istnieje możliwość regulacji za pomocą nakrętek trzpieni. W miarę możliwości należy jednak stosować nakładki jak najbardziej zbliżone wymiarami do wskazanych przez wytwórnię.
W celu wyregulowania luzu szczęk hamulcowych hamulców tylnych kół (luz wyczuwalny na pedale hamulca), należy unosić kolejno jedną i drugą stronę samochodu lub najlepiej podnieść tył samochodu, co umożliwi pokręcanie ręką kół. Od strony wewnętrznej kół znajdują się po dwie kwadratowe śruby regulacyjne.

Comments Off

Posts Tagged ‘wynajem samochodów warszawa’

Regulacja prześwitu samochodu

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Ze względu na to, że przekładnia hipoidalna musi być smarowana wyłącznie odpowiednim do tego celu gatunkiem oleju, w przypadku braku oleju hipoidalnego — lepiej jest przejechać kilkaset kilometrów ponad normę, niż wlać niewłaściwy olej.
W przypadku wycieku oleju, można go uzupełnić jedynie tym samym gatunkiem oleju, jaki został wlany. Płukanie obudowy skrzynki biegów i przekładni głównej nie jest zalecane przez wytwórnię.
Smarowanie piast kół tylnych przeprowadza się, zgodnie z zaleceniem wytwórni, co 50 000 km przebiegu samochodu. W celu nasmarowania łożysk kół tylnych należy zdjąć kołpak ozdobny oraz koło, a następnie podważając wkrętakiem zsunąć pokrywę piasty. Pokrywę napełnia się smarem. do połowy, Zalecany jest smar SHELL Retinax A lub zastępczo krajowy ŁT 4. Jeżeli stosuje sie smar ŁT 4, to smarowanie piast kół tylnych zaleca się przeprowadzać co 25 000 km.
Piast kół przednich nie trzeba smarować, gdyż są one smarowane olejem przekładniowym znajdującym się w obudowie skrzynki biegów i przekładni głównej. [hasła pokrewne: Przewozy bagażowe, wynajem busów warszawa, wynajem samochodów warszawa ]
Luz dźwigienek wyłączających powinien wynosić 3,5+4,5 mm.
Odpowiednio ruch jałowy pedału sprzęgła powinien wynosić max 30 mm. Jeżeli wskutek zużycia tarczy sprzęgła lub zmiany długości cięgieł luz ten nie mieści się W określonych granicach, należy go wyregulować. W tym celu należy samochód ustawić nad kanałem lub na podnośniku, aby uzyskać łatwiejszy dostęp do mechanizmu regulacji sprzęgła.
Najpierw należy zluzować przeciwnakrętkę, a następnie obracając nakrętką regulacyjną ustalić odpowiedni luz dźwigienek wyłączających, a więc jednocześnie ruch jałowy pedału sprzęgła. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu należy jednym kluczem przytrzymać nakrętkę regulacyjną, a drugim silnie dokręcić przeciwnakrętkę.
Niektóre czynności związane z obsługą lub drobną naprawą amortyzatorów (np. oczyszczenie, uzupełnienie lub wymiana) może wykonać sam właściciel samochodu, jeżeli ma ku temu odpowiednie warunki techniczne i doświadczenie. Natomiast regenerację amortyzatorów należy bezwzględnie powierzyć specjaliście. Jednak specjalistyczne warsztaty, zajmujące się regeneracją amortyzatorów, z reguły nie zajmują się wymontowywaniem amortyzatorów z samochodu. W związku z tym czynność tę musi wykonać stacja obsługi lub sam właściciel samochodu.
W celu wyjęcia przedniego amortyzatora należy: zdjąć ozdobną nakładkę koła, poluzować nakrętki mocujące koło, podnieść przód samochodu, odkręcić nakrętki mocujące koło, podnośnikiem podnieść wahacz zawieszenia w celu zwolnienia drążka tłoczka amortyzatora, odkręcić i nakrętkę górnego mocowania amortyzatora oraz nakrętkę śruby C dolnego mocowania amortyzatora, Te same czynności powtórzyć podczas zdejmowania drugiego amortyzatora.

Comments Off