Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘Warsztat samochodowy Wrocław’

Zawory wdechowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

W celu właściwego ustawienia zaworów wydechowych w pozycji otwarcia, po wykręceniu świec zapłonowych można bez żadnych trudności obrócić wał rozrządu silnika za pomocą paska klinowego.
Po zakończeniu regulacji należy założyć uszczelkę i pokrywe, a następnie dokręcić nakrętki pokrywy głowicy. Nakrętki pokry0wy głowicy powinny być dokręcone na tyle mocno, aby nie było wycieków oleju, ale jednocześnie z pewnym wyczuciem, aby nie uszkodzić uszczelki.Napęd rozrządu przenoszony jest za pomocą łańcucha. W przypadku zbyt hałaśliwej pracy łańcucha, co jest bardzo łatwo uchwytne słuchowo, ze względu na cienką pokrywę napędu rozrządu, należy wymienić łańcuch. Na ogół zużywa się on po przebiegu ok. 40 000 km. Zakładając nowy łańcuch trzeba pamiętać o właściwym ustawieniu kół łańcuchowych. Na bocznej płaszczyźnie kół łańcuchowych wybite są kropki. Prosta przechodząca przez środki kół łańcuchowych musi przechodzić rów— nie przez punkty wybite na ich bocznych płaszczyznach.
Skrzynka biegów oraz przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym znajdują się we wspólnej obudowie. Mają jeden wspólny otwór wlewowy i jeden wspólny otwór do spuszczania zużytego oleju.
W otwór wlewowy, a jednocześnie kontrolny, wkręcona jest śruba A z łbem kwadratowym, którą należy odkręcać i spuszczać niezwłocznie po powrocie z drogi kiedy samochód jest jeszcze dobrze nagrzany. [przypisy: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Olej należy wlewać na kanale, gdy samochód ustawiony jest poziomo. Otwór wlewowy A jest jednocześnie otworem kontrolnym i dlatego wlewając pomału olej należy uważać na moment, gdy zacznie się przelewać, co oznacza, że obudowa skrzynki biegów i przekładni głównej zostały napełnione całkowicie świeżym olejem. Po napełnieniu obudowy korek należy silnie dokręcić.
Do skrzynki biegów i przekładni głównej według zaleceń wytwórni należy używać oleju hipoidalnego SAE 80 EP. Zastępczym krajowym odpowiednikiem tego oleju jest olej Hipol 10. Kontrolę poziomu oleju należy przeprowadzać co 5000 km, a wymiane — co 10 000 km przebiegu samochodu.

Comments Off

Posts Tagged ‘Warsztat samochodowy Wrocław’

Zawory wdechowe

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Prawidłowo naciągnięty pasek klinowy napędzający pompę wody powinien pod naciskiem kciuka w połowie swej długości uginać się 6+7 mm. Regulację naciągu przeprowadza się przez odpowiednie dokręcanie nakrętek. Silniejsze dokręcenie nakrętek powoduje zwiększenie naciągu paska. Odległość tarcz koła pasowego należy ustalić jedną nakrętką, a następnie przekręcić koło pasowe i w tym samym położeniu dokręcić drugą nakrętkę, jeszcze raz przekręcić koło pasowe i tak samo dokręcić trzecią nakrętkę. [przypisy: wózki widłowe, wagi magazynowe, Wypożyczalnia busów ]
Wentylator pracuje niezależnie od prędkości obrotowej silnika, gdyż napędzany jest silnikiem elektrycznym. Spełnia on rolę stabilizatora temperatury płynu w układzie chłodzenia. Wentylator zostaje automatycznie włączony, gdy temperatura w układzie chłodzenia przekroczy 92 o c. Wentylator zostaje wyłączony, gdy temperatura obniży sie do 82 oc.
Wentylator zwykle pracuje podczas jazdy w mieście, gdy prędkość samochodu jest niewielka i w związku z tym strumień powietrza przepływającego przez chłodnicę chłodzi ją niezbyt intensywnie.
Luzy zaworów w nowym silniku należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować podczas pierwszego przeglądu gwarancyjnego (500+1000 km przebiegu). W okresie dalszej eksploatacji samochodu należy sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworów co 10-000 km przebiegu lub też wówczas, gdy praca zaworów staje się nadmiernie hałaśliwa. [patrz też: NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Luz zaworów należy mierzyć wówczas, gdy silnik jest zimny. Dla zaworów wydechowych luz ten powinien wynosić 0,25 mm, a dla zaworów ssących 0,20 mm.
W celu sprawdzenia i wyregulowania luzów zaworów, należy:
— zdjąć filtr powietrza,
—odkręcić trzy nakrętki,
— zdjąć pokrywę głowicy, zwracając uwagę, aby nie uszkodzić znajdującej się pod pokrywą uszczelki korkowej.
— wykręcić świece zapłonowe regulacji. Luz między trzonkiem zaworu a dźwignią sprawdza się za pomocą szczelinomierza listkowego. Jeżeli luz jest nieprawidłowy, to reguluje się go pokręcając śruby regulacyjne przy użyciu specjalnego przyrządu lub klucza oczkowego 14 mm oraz ka. Kolejność cylindrów w silniku wytwórnia oznacza w ten sposób, że cylinder 1 znajduje się najbliżej sprzęgła, a cylinder 4 najbliżej przegrody czołowej silnika,
Wytwórnia zaleca następującą kolejność regulacji zaworów:

1) gdy zawór wydechowy pierwszego cylindra jest otwarty regulować zawór wydechowy drugiego cylindra i zawór ssący trzeciego cylindra,
2) gdy zawór wydechowy trzeciego cylindra jest otwarty regulować zawór wydechowy drugiego cylindra i zawór ssący czwartego cylindra,
3) gdy zawór wydechowy czwartego cylindra jest otwarty regulować zawór wydechowy pierwszego cylindra i zawór ssący drugiego cylindra,
4) gdy zawór wydechowy drugiego cylindra jest otwarty — regulować zawór ssący pierwszego cylindra i zawór wydechowy trzeciego cylindra.

Comments Off

« Previous Entries