Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘warsztat samochodowy szczecin’

Przyczepy niskopodwoziowe

Posted in Uncategorized  by admin
January 24th, 2018

Przyczepy niskopodwoziowe. Do przewozu na większe odległości ciężkich i średnich maszyn drogowych, ciężkich niepodzielnych ładunków oraz prefabrykatów stosuje się ciężkie przyczepy niskopodwoziowe (tzw. trajlery). Nośność takich przyczep dochodzi do 120 T stosowane w budownictwie drogowym przyczepy mają nośność do 40 T. W celu zmniejszenia nacisku jednostkowego na nawierzchnię drogową przyczepy te wyposażone są w większą ilość kół, dochodzącą nawet do 40 sztuk. Podstawowym warunkiem konstrukcyjnym przyczepy jest umieszczenie jej środka ciężkości jak najniżej ze względu na stateczność przyczepy w czasie jazdy i łatwość załadowania. Na przedniej części przyczepy zwykle zamocowana jest ręczna wciągarka do ładowania, a w tylnej części znajdują się zawiasowo połączone wjazdy na platformę, które w czasie przejazdu podnosi się albo odpina. Tylne koła przyczepy mają niezależne zawieszone dzięki czemu przyczepa dobrze znosi nieró wność drogi. Przyczepa wyposażona jest w hamulce pneumatyczne lub hydrauliczne sprzężone z ciągnikiem. Wśród przyczep niskopodwoziowych do przewozu ciężkich ładunków można wyróżnić trzy zasadnicze typy: a) pojedynczą przyczepę niskopodwoziową, najdogodniejszą w użyciu i najpowszechniej stosowną, b) dwuczłonową przyczepę krótko sprzężoną, której człony można rozsuwać, a tym samym dostosować do długości ładunku c) naczepę nisko podwoziową, której niedogodność polega na konieczności użycia do przewozu ciągników tej samej marki co i przyczepa [hasła pokrewne: warsztat samochodowy szczecin, auta używane warszawa, wynajem samochodów warszawa ]

Comments Off

Posts Tagged ‘warsztat samochodowy szczecin’

Przyczepy niskopodwoziowe

Posted in Uncategorized  by admin
January 24th, 2018

Wszystkie odbiorniki zasilane są prądem o napięciu 12 V, przy czym „masa” spełnia rolę bieguna ujemnego.
Obsługa instalacji elektrycznej polega przede wszystkim na sprawdzaniu stanu izolacji przewodów oraz stanu złącz przewodów. W razie przepalenia się bezpiecznika należy przed założeniem nowego ustalić i usunąć przyczyne zwarcia. Kierowca powinien umieć wymienić przepalone żarówki, a poza tym powinien wozić ze sobą komplet zapasowych żarówek.
Aby wymienić żarówkę na tablicy wskaźników, wystarczy pociągnąć za oprawkę żarówki, która jest przytrzymywana sprężynkami. Zarówki świateł tylnych oraz świateł kierunkowskazów przednich i pozycyjnych przednich wymienia się po wykręceniu wkrętów i zdjęciu lamp.
Trwałość i pełna sprawność silnika samochodu RENAULT 16 zależą w głównej mierze od okresu i sposobu docierania, Zasadniczy okres docierania wynosi 1000 km. [patrz też: wypożyczalnia samochodów Warszawa,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ] W tym okresie (między 500 a 1000 km) należy bezwzględnie dopilnować, aby zostały wykonane wszystkie czynności obsługowe pierwszego przeglądu gwarancyjnego. Drugi przegląd gwarancyjny powinien Odbyć się po przebiegu 2000—2500 km.
Bardzo ważnym czynnikiem jest maksymalna prędkość jazdy na poszczególnych biegach. Nie prędzej niż 60 km/h do 200 km przebiegu i nie prędzej niż 904-95 km/h do 1000 km przebiegu. Jakkolwiek po przebiegu 1000 km docieranie jest zakończone, niemniej jednak wytwórnia zaleca nie obciążać w pełni silnika i innych zespołów jeszcze przez następne 2000—3000 km. Dopiero po tym okresie pojazd może uzyskać normalne osiągi.
Podczas docierania należy jeździć niezwykle ostrożnie i uważnie, nie obciążając w pełni silnika. Pedał przyspieszenia w zasadzie nie powinien być dociskany więcej niż do połowy, a w przypadku jazdy pod górę lub w trudnym terenie należy niezwłocznie zmienić bieg na niższy.
Należy przy tym pamiętać, że jazda w trudnym terenie stanowi wyjątkową sytuację na niewielkich odcinkach, gdyż najbardziej korzystna jazda samochodem niedotartym, to teren płaski o dobrej nawierzchni. Jazda w takim terenie może odbywać się- ze stałą prędkością, bez konieczności szybkiego przyspieszania lub nagłego hamowania, co wiąże się zwykle z jazdą w obrębie miasta lub na obszarach gęsto zaludnionych.
Zwiększanie maksymalnych prędkości na poszczególnych biegach w okresie docierania powinno następować stopniowo. Im bardziej powolny będzie okres docierania, im dłuższy okres przeznaczony zostanie na docieranie, tym większa będzie trwałość silnika i innych zespołów samochodu. Jazda powinna odbywać się na możliwie długich dystansach bez zmiany prędkości.

Comments Off

« Previous Entries