Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘transport ponadgabarytowy’

Metoda weryfikacji

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Najbardziej celowa jest metoda weryfikacji części według zespołów. W praktyce stosuje sie najczęściej mieszaną metodę weryfikacji. Części duże, jak: ramy, nadwozia, kadłuby, obudowy mostów napędowych nie przechodzą przez stanowiska weryfikacyjne, lecz weryfikuje się je na stanowiskach naprawczych. Chłodnice, zbiorniki paliwa lub powietrza, osprzęt elektryczny, gaźniki itp. weryfikuje się również na stanowiskach naprawczych. Naprawa kadłuba silnika. Kadłuby silników samochodowych, oddawanych do naprawy głównej, wykazują zwykle zużycie: gładzi cylindrów, łożysk wału korbowego i wału rozrządu oraz prowadnic popychaczy, a w silnikach dolnozaworowych również gniazd zaworów i gniazd prowadnic zaworów. Ponadto w kadłubie silnika wykrywa się niekiedy różne uszkodzenia, jak: rozmaite pęknięcia, zwichrowanie powierzchni styku z głowica, zerwanie gwintów w otworach i inne, Pęknięcia kadłuba powstają z różnych przyczyn, jak np. wady materiałowe, zamarzniecie wody chłodzącej, uszkodzenia mechaniczne i inne. Zależnie Od wielkości i położenia pęknięcia mogą byt naprawione przez: kołkowanie, łatanie, spawanie, lutospawanie, metalizacje lub powlekanie elektrolityczne. [podobne: Wynajem autokarów, firma zbrojarska, pasy napędowe ] Przez kołkowanie za pomocą kołków miedzianych 4. . .5 mm łata sie zwykle tylko koszulkę wodną kadłuba. Jeżeli pękniecie jest połączone z wykruszeniem materiału lub kiedy wybity jest otwór, kadłub naprawia sie przez łatanie, tj. przez nałożenie łaty z blachy miedzianej przykręconej do kadłuba Śrubami lub wkrętami. Pomiędzy blachę i kadłub zakłada sie w takim przypadku uszczelkę z klingerytu lub stosuje się pastę uszczelniająca. Pęknięcia i obłamania kadłuba naprawiać można przez spawanie acetylenowo-tlenowe, przy czym ubytek materiału uzupełnia sie przez wstawienie kawałków materiału lub naspawanie. Do spawania acetylenowo-tlenowego kadłub żeliwny uprzednio podgrzewa się do temperatury około 650 oc, po czym spawa się go na gorąco, a po spawaniu kadłub studzi się wraz z piecem do temperatury otoczenia. Dzięki wstępnemu podgrzaniu unika się powstawania w kadłubie miejscowych naprężeń wewnętrznych, a wiec zwichrowania i nowych pęknięć w pobliżu spoiny. [patrz też: mechanik samochodowy, osuszacze powietrza, transport ponadgabarytowy ]

Comments Off

Posts Tagged ‘transport ponadgabarytowy’

Metoda weryfikacji

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Skrzynka biegów i przekładnia główna wraz z mechanizmem różnicowym znajdują się we wspólnej obudowie. Mają jeden wspólny otwór wlewowy i dwa oddzielne otwory do spuszczania zużytego oleju.
W otwór wlewowy, a jednocześnie kontrolny, wkręcony jest korek, który należy odkręcić kluczem fajkowym trzpieniowym sześciokątnym 17 mm. Przez otwór ten wlewa się 2,5 1 oleju hipoidalnego o lepkości SAE 90 (zamiennikiem jest olej krajowy Hipol 15). W razie eksploatacji samochodu w zimie, gdy temperatura spada poniżej —25 o c, wytwórnia zaleca olej hipoidalny 0 lepkości SAE 80 (zamiennikiem jest olej krajowy Hipol 10). Olej w skrzynce biegów i przekładni głównej należy wymieniać co 50 000 km. Natomiast co 5000 km należy sprawdzać poziom oleju, który powinien sięgać do krawędzi otworu wlewowego.
Zużyty olej należy spuszczać bezpośrednio po jeździe, gdy zespół napędowy jest dobrze nagrzany, co znacznie ułatwia i przyspiesza spłynięcie olej u. Dwa korki spustowe odkręca się kluczem fajkowym trzpieniowym sześciokątnym 17 mm. Z korków spustowych trzeba usunąć wszelkie zanieczyszczenia. [więcej w: brama garażowa, transport ponadgabarytowy, motoryzacja samochody ]
DO wymiany oleju samochód powinien być ustawiony na kanale lub na podnośniku. Ze względu na trudny dostęp olej powinien być wlewany z dystrybutora, specjalną pompką do oleju Lub dużą gumową gruszką zakończoną końcówką z tworzywa sztucznego. Otwór jest jednocześnie otworem kontrolnym i dlatego Wlewając pomału olej należy uważać na moment, gdy zacznie się on przelewać, co oznacza, że obudowa skrzynki biegów i przekładni głównej zostały napełnione całkowicie świeżym olejem. Po napełnieniu obudowy korek należy silnie dokręcić.
Ze względu na to, że przekładnia hipoidalna musi być smarowana wyłącznie odpowiednim do tego celu gatunkiem oleju, w razie braku takiego Oleju — lepiej jest przejechać nawet tysiąc kilometrów ponad normę, niż wlać niewłaściwy olej. W przypadku wycieku oleju można go uzupełnić jedynie tym samym gatunkiem, jaki znajduje się w obudowie. Płukanie obudowy skrzynki biegów i przekładni głównej nie jest zalecane przez wytwórnię,
Prawidłowy naciąg paska klinowego jest sprawą bardzo ważną. Zbyt luźny pasek ślizgając się powoduje niedostateczne chłodzenie silnika przez dmuchawę i niedostateczne ładowanie akumulatora przez prądnicę. Zbyt mocno naciągnięty pasek klinowy powoduje szybsze zuzycie łozysk prądnicy i dmuchawy.
W związku z tym konieczne jest okresowe sprawdzanie naciągu paska klinowego. Czynność tę wykonuje się po pierwszych 500 km, a następnie co 5000 km. Naciąg sprawdza się w połowie odległości między kołami pasowymi. Prawidłowo naciągnięty pasek pod naciskiem kciuka powinien ugiąć się 15 mm.
Do regulacji naciągu paska klinowego służą podkładki umieszczone między tarczami i pod nakrętką koła pasowego prądnicy. Nakrętkę tego koła odkręca się kluczem nasadowym 21 mm. Aby odkręcić nakrętkę, należy unieruchomić koło pasowe. Po odkręceniu nakrętki zdejmuje się podkładki zewnętrzne, zewnętrzną połówkę koła pasowego oraz podkładki znajdujące się między tarczami koła pasowego.

Comments Off

« Previous Entries