Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘szyny prądowe’

Przyrząd do sprawdzania i czyszczenia świec zapłonowych

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Przyrząd do sprawdzania i czyszczenia świec zapłonowych pozwala na sprawdzenie działania świecy w komorze ciśnieniowej oraz umożliwia oczyszczenie świecy strumieniem specjalnego proszku ściernego. Przyrząd zasilany jest sprężonym powietrzem (pod ciśnieniem 8. . . 10 kGłcm2), ma wibrator, cewkę indukcyjną oraz połączenie z akumulatorem. Komora ciśnieniowa jest zaopatrzona w okno wziernikowe, przez które obserwuje się wyładowania iskrowe pomiędzy elektrodami kontrolowanej świecy. Specjalne gniazdo z uszczelką gumową uszczelnia wylot z komory czyszczenia, w której strumień proszku rozpylanego przez sprężone powietrze czyści wstawioną świecę. Przyrząd do kontroli rozdzielaczy zapłonu umożliwia zwykle wyznaczenie kątów zwarcia i rozwarcia styków przerywacza, zmierzenie odstępu styków przerywacza oraz sprawdzanie wyprzedzenia zapłonu w zależności od prędkości biegu silnika. Przyrząd taki jest z reguły wyposażony w elektryczny obrotomierz impulsowy. Przełączniki pozwalają zależnie od celu pomiaru włączyć odpowiednie układy elektryczne przyrządu, a kilka podziałówek na podstawowym wskaźniku umożliwia wygodne odczytywanie wyników. [hasła pokrewne: skoki spadochronowe, wynajem aut warszawa, skup samochodów warszawa ] Niekiedy w skład przyrządu (np. BOSCH) wchodzi także lampa stroboskopowa. Przyrząd do ustawiania wyprzedzenia zapłonu to lampa stroboskopowa (tzw. neonówka) połączona równolegle ze świecą zapłonową pierwszego cylindra, która po skierowaniu pulsującego strumienia światła na oznaczenia na kole zamachowym silnika pozwala dokładnie wyznaczyć kąt wyprzedzenia zapłonu. Woltoskop (ołówek neonowy) w okresie zetknięcia z kontrolowaną świecą zapłonową pozwala podczas pracy silnika ocenić prawidłowość iskrzenia. Prosty woltoskop jest to rurka szklana wypełniona rozrzedzonym neonem. Metalowa końcówka przyrządu jest połączona z elektrodą. Ostatnio rozpowszechniaja się woltoskopy w postaci podręcznych oscyloskopów, W okienku kontrolnym takiego przyrządu ukazuje się układ pionowych kresek obrazujących przebieg wyładowania iskrowego. Na podstawie rozmieszczenia i długości kresek można ocenić prawidłowość działania całego obwodu wysokiego napięcia i wykryć powody ewentualnych niedomagań. [więcej w: samochód zastępczy, szyny prądowe, konstrukcje stalowe ]

Comments Off

Posts Tagged ‘szyny prądowe’

Przyrząd do sprawdzania i czyszczenia świec zapłonowych

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Zbiornik paliwa umieszczony jest z tyłu samochodu. Zdjęcie zbiornika, w celu oczyszczenia i wypłukania oraz ewentualnego zabezpieczenia przed korozją, jest czynnością skomplikowaną. Dlatego też należy dbać o to, aby wlewane paliwo było czyste. Najlepiej więc pobierać je bezpośrednio z dystrybutorów CPN.
Przynajmniej raz w ciągu roku (w okresie obsługi zimowej) należy przemyć zbiornik paliwa bez zdejmowania go z samochodu. W tym celu należy wjechać samochodem na kanał, gdy w zbiorniku znajduje się niewielka ilość paliwa, wykręcić śrubę spustową i resztki paliwa zlać do podstawionego naczynia. Następnie zbiornik należy przemyć benzyną nieetylizowaną, a po jej spuszczeniu jeszcze raz zbiornik przepłukać benzyną Etylina 94. W czasie płukania zbiornika należy lekko kołysać tyłem samochodu.
Jednocześnie z płukaniem zbiornika należy przedmuchać pompką do ogumienia przewód, prowadzący od zbiornika do pompy paliwa. Przewód nalezy przedmuchiwać od strony pompy, w kierunku zbiornika paliwa. [patrz też: Wypożyczalnia busów, szyny prądowe, witryny aluminiowe ]
Układ chłodzenia w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi, gdyż jest hermetycznie zamknięty. Płyn zawarty w układzie chłodzenia w ilości 5,8 1 nie zamarza do temperatury —35 0 C, a w wersji samochodów przeznaczonych do krajów o zimnym klimacie do —45 o c.
Gdy silnik jest zimny, w zbiorniku wyrównawczym poziom płynu powinien utrzymywać się między kreska— mi z napisem „Mini” i „Maxi”. Jeżeli poziom płynu jest niższy, należy wykręcić gwintowany korek i uzupełnić zbiornik oryginalnym płynem do połowy. Trzeba niezwłocznie ustalić przyczynę ubytku płynu i w razie konieczności oddać samochód ” do naprawy w specjalistycznej stacji obsługi. Po jakiejkolwiek naprawie, podczas której układ chłodzenia został choćby częściowo opróżniony, należy napełnić go odpowiednią ilością oryginalnego płynu przeciwmroźnego.
Co dwa lata lub co 30 000 km przebiegu należy przeprowadzać przegląd układu chłodzenia (opróżnienie, oczyszczenie, sprawdzenie i napełnienie). Oprócz tego należy systematycznie sprawdzać, czy nie ma wycieków i jaki jest poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Jeżeli podczas jazdy lampka kontrolna temperatury cieczy chłodzącej będzie wskazywała nadmierny wzrost temperatury, należy zatrzymać samochód i sprawdzić poziom płynu oraz naciąg paska klinowego napędzającego pompę wody. W razie braku oryginalnego płynu chłodzącego, można go zastąpić doraźnie wodą. Należy do połowy napełnić zbiorniczek wyrównawczy, a następnie po ostygnięciu silnika odkręcić kluczem do świec korek chłodnicy i poziom płynu uzupełnić również wodą.

Comments Off

« Previous Entries