Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘spedycja towarów’

Naprawa gładzi cylindrów

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Naprawa gładzi cylindrów polega zwykle na rozwierceniu otworu cylindra lub tulei cylindra na odpowiedni wymiar naprawczy, dostosowany do wymiaru naprawczego tłoka i nadaniu jej wymaganej gładkości. Jeżeli zużycie jest niewielkie (do 0,2 mm) gładź cylindrów naprawia się tylko przez gładzenie (tzw. honowanie) za pomocą specjalnych głowic do gładzenia. W razie rozległego zużycia gładź cylindra odtwarza się przez wytaczanie otworu i gładzenie (honowanie) lub przeszlifowanie (np. na szlifierce planetarnej), jeżeli twardość powierzchniowa gładzi Cylindry oraz mokre tuleje cylindrów można wytaczać lub szlifować kilkakrotnie. Glebokość wytaczania ograniczona jest jednak z uwagi na wymaganą grubość ścianki cylindra. Zwykle dopuszcza się zwiększenie średnicy cylindra 0 1 ,0. . . I mm, a niekiedy 02 mm. Po wykorzystaniu ostatniego wymiaru naprawczego, przewidzianego przez wytwórnię silnika, cylindry naprawia się przez tulejowa. nie lub zużyte tuleje cylindrów wymienia sie na nowe. Suchych cienkościennych tulei cylindrów nie roztacza się w ogóle, lecz wymienia lub roztacza tylko jeden raz i wymienia na nowe. Wymiana tulei cylindrów. Suche tuleje cylindrów wyciska sie i wciska za pomocą specjalnego przyrządu lub prasy (ręcznej lub hydraulicznej). Często uprzednio kadłub ogrzewa się do 80. . . 100 oc, a wciskana sucha tuleje oziebia do 50. . oc, się przy użyciu ręcznego rozwiertaka na od- od osi obrotu wału korbowego Kontrola osiowości cylindrów. [hasła pokrewne: witryny aluminiowe, wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem busów ] Po naprawie gładzi lub wymianie tulei cylindrów sprawdza się prostopadłość osi cylindrów do osi wału korbowego przy użyciu odpowiedniego przyrządu, ponieważ wszelkie niedokładności w tej mierze powodują przedwczesne i nieprawidłowe zużycie gładzi. Naprawa prowadnic popychaczy. Jeżeli zużycie gładzi prowadnicy przekracza 0,07 mm, prowadnice rozwiercają odpowiedni wymiar naprawczy, dostosowany do wymiaru naprawczego popychacza. Po wykorzystaniu ostatniego wymiaru naprawczego prowadnice popychacza naprawia się przez tulejowanie. Wciśnięte tuleje prowadnic rozwierca się na wymiar nominalny, Zalecany luz popychacza w prowadnicy wynosi zwykle 0,01 . . mm. [przypisy: pompy ciepła, spedycja towarów, siłowniki hydrauliczne ]

Comments Off

Posts Tagged ‘spedycja towarów’

Naprawa gładzi cylindrów

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Wymiana styków przerywacza lub regulacja odstępu między nimi powoduje konieczność ustawienia zapłonu. Czynność tę ułatwia płytka przykręcona do pokrywy napędu rozrządu oraz nacięcie na kole pasowym wału korbowego. Gdy tłok pierwszego cylindra znajduje się w położeniu zwrotu zewnętrznego podczas suwu sprężania, nacięcie na kole pasowym powinno znajdować się dokładnie naprzeciw zęba płytki.
Do samochodu R8 wytwórnia zaleca świece zapłonowe AC 44 F lub MARCHAL 35, a do samochodu RIO świece AC 44 F, MARCHAL 36 lub CHAMPION L85. Swiece zapłonowe mają gwint 14 mm. Prawidłowy odstęp między elektrodami Świec powinien wynosić dla RB mm, a dla RIO 0,5+0,7 mm.
Po przebiegu każdych 10 000 km świece należy wykręcić, oczyścić i sprawdzić odległość między elektrodami. Wytwórnia zaleca czyszczenie świec przez piaskowanie. Odstęp między elektrodami sprawdza się szczelinomierzem drucikowym i w razie potrzeby reguluje się doginając zewnętrzną elektrodę świecy. [patrz też: wywóz gruzu warszawa, auto holowanie, spedycja towarów ]
Przed wkręceniem świecy do silnika zaleca się przetrzeć jej gwint grafitem miękkiego ołówka, co później znacznie ułatwia jej wykręcenie. Wytwórnia zaleca również, aby świecę wkręcać początkowo ręką, gdyż łatwiej jest w ten sposób wyczuć, czy świeca wkręca się prawidłowo. Unika się dzięki temu ryzyka uszkodzenia gwintu w głowicy.
Prawidłowo dobrane świece jednej z podanych wytwórni powinny pracować niezawodnie do 30 000 km przebiegu samochodu. Po tym okresie zaleca się wymienić je na nowe, jeżeli oczywiście wcześniej nie ulegną one jakimkolwiek uszkodzeniom.
Sprawdzając lub wymieniając Świece zapłonowe należy jednocześnie oczyścić przewody zapłonowe oraz ich końcówki. Przy Okazji sprawdzić też stan izolacji przewodów. Uszkodzone przewody należy koniecznie wymienić na nowe. Na rysunku 7.33 pokazano kolejność połączenia przewodów od rozdzielacza do Świec zapłonowych.
Wymiana żarówek w reflektorach nie jest czynnością kłopotliwą i dlatego może i powinien umieć wykonać ją każdy. Przede wszystkim trzeba zdjąć ramkę ozdobną. W tym pociągnąć za języczek pokazany strzałką na rysunku odciągnąć zatrzask i wyjąć cały zespół optyczny. Zdjąć wtyczkę z kołnierza żarówki, po czym zwolnić zatrzaski sprężynowe i wyjąć żarówkę. Założyć nową żarówkę starannie oczyszczoną. Garbik na kołnierzu żarówki zapobiega niewłaściwemu jej ustawieniu. Po wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektora. W niektórych samochodach zespół optyczny wyposażony jest w dźwigienkę obrotową służącą do zmiany strony asymetrycznych świateł (np. po przejechaniu granicy kraju o odmiennym kierunku ruchu.) Należy wówczas wykonać te same czynności, co przy wymianie żarówki. Wyjąć żarówkę, obrócić dźwigienkę według wskazówek, włożyć żarówkę.

Comments Off

« Previous Entries