Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘skup samochodów warszawa’

Silniki typ II

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Silniki typ II mają wał rozrządu umieszczony w kadłubie silnika. Koło zębate wału rozrządu połączone jest łańcuchem z kołem zębatym wału rozrządu. Dźwignia zaworu ma budowę podobną jak w pozostałych modelach silników i luzy zaworów reguluje się w ten sam sposób, jak to poprzednio opisano.
Zawory w silnikach (Kadett i Rekord) nie mają dodatkowych prowadnic. Zawór przesuwa się bezpośrednio w otworze głowicy silnika. Wynika z tego praktyczny wniosek: po dłuższym przebiegu samochodu, kiedy zużyją się zawory, istnieją dwa sposoby naprawy. Jeżeli warsztat naprawczy dysponuje odpowiednią obrabiarką, można rozwiercić i przeszlifować prowadnice zaworów w celu zastosowania nadwymiarowych zaworów. Może sie okazać, że tańszym i lepszym sposobem naprawy będzie jednak wymiana całej głowicy wraz z kompletem zaworów.
Gaźniki samochodów OPEL stanowią typową konstrukcję, a ich obsługa jest zupełnie podobna, jak w innych samochodach. Co kilka tysięcy kilometrów przebiegu należy benzyną ekstrakcyjną oczyścić wnętrze komór gaźnika.
Sztywna oś tylna resorowana jest dwoma resorami śrubowymi. Oś tylna ustalona jest dwoma wahaczami podłużnymi oraz wahaczem poprzecznym. Wszystkie łożyska wahaczy nie wymagają smarowania. Należy tylko okresowo sprawdzać stan śrub mocujących przeguby wahaczy. Reakcje występujące podczas przyspieszania oraz hamowania samochodu przejmowane są przez obudowę, która w przedniej części zawieszona jest na poduszkach gumowych wieszaka, przykręconego pod płytą podłogową, Okresowo należy sprawdzać stan techniczny poduszek gumowych oraz umocowanie wieszaka. [przypisy: pompy ciepła, skup samochodów warszawa, beton dekoracyjny ]
Przekładnię główną, napełnia się olejem przekładniowym hipoidalnym o gęstości SAE-90. Wymianę oleju przeprowadza się co 20 000 km.
Raz na dwa lata należy oczyścić sprężyny resorów i pomalować elastyczną farbą ochronną, zabezpieczającą stal przed rdzewieniem.
W odróżnieniu od modeli Rekord, samochody Kadett mają koła przednie resorowane płaskim resorem piórowym. Cały układ nie wymaga praktycznie w ogóle żadnego smarowania z wyjątkiem łożysk piast kół. Luzy łożysk piasty koła można regulować przez dokręcanie nakrętki osi, Zaleca się, aby regulację tę przeprowadzała stacja obsługi, ponieważ czynność ta powinna być wykonana precyzyj nie. Zastosowane w piaście łożyska kulkowe wymagają dokładniejszej regulacji niż łożyska wałeczkowe stosowane w innych samochodach. Zbyt mały luz łożysk powoduje silne nagrzewanie i może doprowadzić do uszkodzenia i przedwczesnego zużycia łożysk. Zbyt duży luz łożysk wywołuje drgania kół przednich, co znacznie pogarsza warunki jazdy.
Górne sworznie kuliste zwrotnicy koła oraz kuliste sworznie dolne nie wymagają dodatkowego smarowania. Obsługa ogranicza się do okresowej kontroli stanu technicznego szczelnych osłon gumowych. Jeżdżenie z uszkodzonymi, popękanymi lub zsuniętymi osłonami gumowymi prowadzi z zasady do szybkiego zużycia sworzni kulistych. Okresowej kontroli wymagają punkty mocowania wahaczy górnych oraz wahaczy dolnych.

Comments Off

Posts Tagged ‘skup samochodów warszawa’

Silniki typ II

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Raz na dwa lata należy sprawdzić i ewentualnie naprawić amortyzatory. Amortyzatory po wybudowaniu można oddać do specjalistycznego warsztatu w celu przeprowadzenia regeneracji założyć nowe amortyzatory. Należy podkreślić, że sprawne amortyzatory w zawieszeniu kół przednich są podstawowym warunkiem „trzymania się drogi” przez samochód.
Resor przedni składa się z dwóch piór płaskich. Resor nie wymaga żadnego smarowania, ponieważ przełożony jest specjalnymi ślizgowymi przekładkami. Resor zawieszony jest pod poprzecznicą osi przedniej w dwóch elastycznych obejmach. Na sworzniach zawieszone są dolne wahacze kół przednich. Obsługa resoru przedniego ogranicza sie do kontrolowania stanu technicznego punktów tulei łączących końce dolnego pióra resoru ze zwrotkoła. Resor nie powinien być zardzewiały i okresowo należy go powlekać środkiem antykorozyjnym.
Układ kierowniczy samochodów Kadett stanowi jedną z najprostszych konstrukcji tego typu i praktycznie nie wymaga żadobsługi. Zębatkowy mechanizm kierowniczy składa obudowy, której przesuwa się listwa zębata. Wał kierownicy poprzez przegub połączony jest z kołem zębatym. Mechanizm kierowniczy jest fabrycznie napełniony smarem i nie wymaga żadnej konserwacji. Raz na dwa lata należy skontrolować stan mechanizmu kierowniczego i pracę tę należy powierzyć stacji obsługi. Sworznie kuliste drążków kierowniczych nie mają smarowniczek i nie wymagają dodatkowego smarowania. Należy tylko sprawdzać, czy osłony gumowe sworzni i osłony gumowe nie są popękane lub zsunięte, co doprowadziłoby do zanieczyszczenia mechanizmu. W zawieszeniu kół przednich wbudowane są resory śrubowe. Wahacz dolny połączony jest dodatkowym cięgłem z wspornikiem poprzecznicy. Sworznie kuliste zwrotnicy koła mają łożyska samosmarne. Stożkowe łożyska wałeczkowe osi koła można regulować przez dokręcanie nakrętki osi . Z uwagi na to, że Ściągnięcie piasty koła wymaga demontażu hamulca, zaleca się, aby wymianę smaru w łożyskach piasty powierzyć stacji obsługi. Podczas okresowych przeglądów należy sprawdzać stan przegubów wahaczy oraz przeguby zawieszenia stabilizatora. [przypisy: pompy ciepła, skup samochodów warszawa, beton dekoracyjny ]
Regulację zbieżności ustawienia kół przednich wykonuje się przez obracanie rurowego drążka względem końcówek obudowy sworzni B. Wszystkie sworznie w układzie drążk6w kierowniczych mają łożyska samosmarne.
Mechanizm kierowniczy jest napełniany olejem przekładniowym o gęstości SAE-90 (np. SHELL—Spirax 90-EP).

Comments Off

« Previous Entries