Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘samochody policyjne’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2018

Ruch nakrętki podczas jej odkręcania 0 300 będzie ruchem w lewo, a raz ruchem w prawo.
Osobnego omówienia wymaga sam sposób zabezpieczenia nakrętki centralnej piasty koła. Otóż w omawianych modelach samochodów wykonuje się ten zabieg za pomocą wgniotu cylindrycznej nakrętki w rowek na czopie piasty przy użyciu specjalnych kleszczy o symbolu FIAT A-74 128, za pomocą których wgniata się część cylindryczną nakrętki, zabezpieczając ją w ten sposób przed odkręceniem. Zgodnie z zaleceniami fabryki nakrętka taka jest wyłącznie do jednorazowego użycia. Po wyprostowaniu wgięcia za pomocą wybijaka nakrętka nie powinna zostać ponownie wkręcana na czop zwrotnicy, gdyż osłabione zostało jej zabezpieczenie.
Po każdorazowym regulowaniu położenia nakrętki należy sprawdzić wielkość luzu osiowego. Przed ostatecznym dokręceniem nakrętki centralnej, a konkretnie przed złożeniem piasty, łożyska toczne powinny być wypełnione specjalnym smarem do łożysk. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘samochody policyjne’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2018

Jedną z ważniejszych czynności obsługowych przy przednim zawieszeniu jest okresowe sprawdzanie luzów w łożyskach piasty przedniego koła. Każde koło ma po 2 łożyska wałeczkowe, oporowe. Łożyska te muszą mieć odpowiednio dobrany luz osiowy, który reguluje się i mierzy po całkowitym złożeniu piasty i nałożeniu elementów układu hamulcowego oraz bębna hamulcowego. Łożyska te są ściągane za pomocą jednej centralnej nakrętki wkręcanej na część gwintowaną czopa zwrotnicy.
Luz osiowy łożysk należy sprawdzać za pomocą specjalnego przyrządu, którego podstawę stanowi uchwyt magnetyczny stabilizujący cały przyrząd na bębnie hamulcowym jako bazie pomiaru. Ramię przyrządu ma zamocowany czujnik zegarowy do odczytu wielkości przesunięcia osiowego piasty, a więc luzu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘samochody policyjne’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2018

Hamulce hydrauliczne w samochodach FIAT 850, działające na wszystkie cztery koła jezdne, są typu bębnowego samowzmacniającego (tzw. szczeki pływające). W tego rodzaju hamulcach dolne końce szczęk są osadzone na sworzniach oporowych umieszczonych w specjalnym łączniku nie zespolonym z tarczą hamulcową. Szczęki hamulcowe dociskane są do bębna przez rozpieracz hydrauliczny.
Budowę hamulca hydraulicznego (nożnego) i mechanicznego (ręcznego) ilustruje rysunek 3.36.
Warto zwrócić uwagę na to, że okładziny cierne szczęk hamulcowych nie są nitowane do szczęk, lecz klejone specjalnym klejem. Czynność ta wymaga przestrzegania ścisłej technologii, aby uzyskać prawidłowe połączenie warstwy okładziny z metalem szczęki.
Zastosowanie klejonych okładzin zwiększyło wydatnie ich trwałość. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘samochody policyjne’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
July 24th, 2018

Przez okres pierwszych 800 do 1000 km przebiegu silnik zużywa więcej oleju. Po tym przebiegu zużycie oleju ustabilizuje się.
Według zaleceń fabrycznej instrukcji obsługi do smarowania silników OPEL (Kadett, Olympia, Rekord) należy stosować następujące oleje:
— w okresie zimy — olej silnikowy SAE-IO,
— w okresie letnim — olej silnikowy SAB-20,
— przez okres całego roku można stosować olej tzw. wielosezonowy, np. SAE-10W30.
Pierwszą zmianę oleju w silniku przeprowadza się po przebiegu 1000 km, a następne zmiany co 5000 km. Jeżeli nawet samochód nie przejechał 5000 km, lecz upłynął okres sześciu miesięcy, to należy olej • bezwzględnie wymienić, ponieważ olej starzeje się i nie nadaje się do smarowania.
Jeżeli samochód eksploatowany jest w kurzu i na zapylonych drogach gruntowych, należy skrócić okresy wymiany oleju w silniku.
Przy pierwszej wymianie Oleju (tzn. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries