Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘samochód zastępczy’

Przyrząd do sprawdzania i czyszczenia świec zapłonowych

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Przyrząd do sprawdzania i czyszczenia świec zapłonowych pozwala na sprawdzenie działania świecy w komorze ciśnieniowej oraz umożliwia oczyszczenie świecy strumieniem specjalnego proszku ściernego. Przyrząd zasilany jest sprężonym powietrzem (pod ciśnieniem 8. . . 10 kGłcm2), ma wibrator, cewkę indukcyjną oraz połączenie z akumulatorem. Komora ciśnieniowa jest zaopatrzona w okno wziernikowe, przez które obserwuje się wyładowania iskrowe pomiędzy elektrodami kontrolowanej świecy. Specjalne gniazdo z uszczelką gumową uszczelnia wylot z komory czyszczenia, w której strumień proszku rozpylanego przez sprężone powietrze czyści wstawioną świecę. Przyrząd do kontroli rozdzielaczy zapłonu umożliwia zwykle wyznaczenie kątów zwarcia i rozwarcia styków przerywacza, zmierzenie odstępu styków przerywacza oraz sprawdzanie wyprzedzenia zapłonu w zależności od prędkości biegu silnika. Przyrząd taki jest z reguły wyposażony w elektryczny obrotomierz impulsowy. Przełączniki pozwalają zależnie od celu pomiaru włączyć odpowiednie układy elektryczne przyrządu, a kilka podziałówek na podstawowym wskaźniku umożliwia wygodne odczytywanie wyników. [hasła pokrewne: skoki spadochronowe, wynajem aut warszawa, skup samochodów warszawa ] Niekiedy w skład przyrządu (np. BOSCH) wchodzi także lampa stroboskopowa. Przyrząd do ustawiania wyprzedzenia zapłonu to lampa stroboskopowa (tzw. neonówka) połączona równolegle ze świecą zapłonową pierwszego cylindra, która po skierowaniu pulsującego strumienia światła na oznaczenia na kole zamachowym silnika pozwala dokładnie wyznaczyć kąt wyprzedzenia zapłonu. Woltoskop (ołówek neonowy) w okresie zetknięcia z kontrolowaną świecą zapłonową pozwala podczas pracy silnika ocenić prawidłowość iskrzenia. Prosty woltoskop jest to rurka szklana wypełniona rozrzedzonym neonem. Metalowa końcówka przyrządu jest połączona z elektrodą. Ostatnio rozpowszechniaja się woltoskopy w postaci podręcznych oscyloskopów, W okienku kontrolnym takiego przyrządu ukazuje się układ pionowych kresek obrazujących przebieg wyładowania iskrowego. Na podstawie rozmieszczenia i długości kresek można ocenić prawidłowość działania całego obwodu wysokiego napięcia i wykryć powody ewentualnych niedomagań. [więcej w: samochód zastępczy, szyny prądowe, konstrukcje stalowe ]

Comments Off

Posts Tagged ‘samochód zastępczy’

Przyrząd do sprawdzania i czyszczenia świec zapłonowych

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Zużyty olej wymienia się w zasadzie co 7500 km, jeśli samochód jest eksploatowany w normalnych warunkach.

Zaleca się wymianę oleju przed nastaniem zimy, a szczególnie po zimie, jeżeli nawet samochód nie przejechał 7500 km.

Olej należy spuszczać natychmiast po powrocie z dłuższej jazdy, gdy silnik jest dobrze nagrzany. Korek spustu, znajdujący się w dolnej części silnika, odkręca się kluczem sześciokątnym wewnętrznym. Gdy olej wycieknie, należy odkręcić również pokrywę i przemyć sitko w benzynie. Wraz z wymianą oleju wymienia się jednocześnie wkład filtru oleju na nowy. Korpus filtru oleju znajduje się z prawej strony ponad miską olejową. [hasła pokrewne: samochód zastępczy, paralotnie, myjki wysokociśnieniowe ]

Pokrywa korpusu filtru przykręcona jest centralnie jedną śrubą, którą należy odkręcać kluczem płaskim 14 mm. Przy zakładaniu pokrywy filtru należy zwrócić uwagę na właściwe ułożenie pierścieni uszczelniających. Po przykręceniu pokrywy filtru i korka spustowego wlewa sie świeży olej w ilości 3 l  tej samej marki. W przypadku zmiany gatunku oleju na inny, układ smarowania należy starannie przepłukać.

Gaźnik samochodu NSU 1000 w czasie eksploatacji nie wymaga specjalnych czynności obsługowych. Bez specjalnej potrzeby nie należy gaźnika rozbierać, ale w przypadku przedostania się brudu należy po zdjęciu filtru powietrza odkręcić wszystkie dysze i przedmuchać je sprężonym powietrzem. Jeżeli to nie pomaga, trzeba oddać gaźnik do warsztatu, który przeprowadzi oczyszczenie dokładne. W gaźniku można we własnym zakresie jedynie wyregulować bieg jałowy silnika.

Bieg jałowy reguluje się następująco: najpierw trzeba nagrzać silnik, wkręt regulacyjny Ą mieszanki biegu jałowego B wkręcić do oporu, a potem odkręcić go o ćwierć obrotu w lewo.

Obsługa filtru powietrza zbiega się w zasadzie z okresową wymianą oleju w silniku. W warunkach jazdy po drogach bardzo zapylonych pożądane jest, aby olej w filtrze zmieniać częściej. Sygnałem do wymiany oleju jest gruba warstwa szlamu i zanieczyszczenia na jego dnie. Zanieczyszczenie filtru należy sprawdzać po prostu palcem lub czystym patyczkiem. Zdjęcie filtru nie nastręcza żadnych trudności. W tym celu odkręca się wkrętakiem gaźniku, odkręca śrubę skrzydełkową, ściąga i zdejmuje filtr. Filtr należy umyć w benzynie ekstrakcyjnej i osuszyć jego elementy w strumieniu powietrza. Po wymyciu i wysuszeniu elementów filtru napełnia się jego zbiornik świeżym olejem silnikowym SAR 20, aż do wypełnienia czerwonej części dna (około 150 cm).

Comments Off