Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘przekładnia zębata’

Zespół POWERFLITE 1953

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Zespół POWERFLITE 1953 składa się z czterowirnikowej przekładni hydrokinetycznej (pompa, turbina, dwie kierownice, zakres przełożeń 1,0. .2,6) oraz planetarnej skrzynki biegów o dwóch prostych przekładniach planetarnych Zespół nie ma urządzenia ryglującego; a do blokówania napędu służy hamulec bębnowy na wale napędowym. Zakresy pracy zespołu: N-D-L-R. (D — bieg zwolniony i bieg bezpośredni, L — bieg zwolniony). Bieg zwolniony włącza układ sterujący przez włączenie przed niego hamulca, przy czym sprzęgło wielotarczowe oraz tylny hamulec pozostają wyłączone. W takiej sytuacji przedni hamulec unieruchamia kolo słoneczne przedniej przekładni planetarnej. W rezultacie obie przekładnie planetarne pracują z przełożeniami zwalniającymi, a ich wypadkowe przełożenie zwalniające wynosi 1,72. [patrz też: mycie podjazdów, wypożyczalnia samochodów, Wynajem autokarów ] Bieg bezpośredni włącza układ sterujacy przez włączenie sprzęgła wielotarczowego, przy czym oba hamulce pozostają wyłączone. Wówczas sprzęgło wielotarczowe zmusza koło słoneczne i kolo pierścieniowe przedniej przekladni planetarnej do Działanie zespołu POWERFLITE 1953 obracania się z jednakową prędkością obrotową, czyli rygluje ją. W takiej sytuacji również i koszyk satelitów tylnej przekładni planetarnej wiruje z prędkością obrotową jej koła słonecznego, czyli zaryglowana tylna przekładnia zmusza wal zdawczy do obracania się z prędkością obrotową wału centralnego (przełożenie bezpośrednie). Bieg tylny włącza Układ sterujący przez włączenie tylnego hamulca, przy czym sprzęgło wielotarczowe i przedni hamulec pozostają wyłączone. Wobec unieruchomienia obu koszyków satelitów, wirujące koło słoneczne tylnej przekładni planetarnej zmusza jej koło pierścieniowe do obracania sie w przeciwnym kierunku i znacznie wolniej (przełożenie zwalniające 2,39), [patrz też: bramy garażowe, przekładnia zębata, bidony rowerowe ]

Comments Off

Posts Tagged ‘przekładnia zębata’

Zespół POWERFLITE 1953

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Wyjęcie przednich amortyzatorów nie przedstawia większych trudności i może to wykonać każdy właściciel pojazdu. W celu wyjęcia przedniego amortyzatora należy samochód ustawić nad kanałem lub na podnośniku, mocno skręcić lub zdjąć koło, a następnie trzymając jedną ręką za obudowę, drugą ręką przy użyciu klucza płaskiego 14 mm odkręcić u góry przeciwnakrętkę i nakrętkę. Dalszą czynnością jest odkręcenie tym samym kluczem nakrętek, które mocują poprzeczkę amortyzatora.
Zbiornik płynu hamulcowego znajduje się w bagażniku, w pobliżu przegrody czołowej. W interesie własnego bezpieczeństwa należy jak najczęściej sprawdzać poziom płynu w zbiorniku. Powinien on sięgać do kreski „maximum”, lecz nie przekraczać jej. Należy również dbać, aby otworek odpowietrzający nie był zatkany. Wytwórnia zwraca uwagę, że układ hamulcowy powinien być napełniony wyłącznie płynem hamulcowym SAE 70R I.
Wszystkie koła zaopatrzone są w hamulce tarczowe. W czasie eksploatacji regulacja szczęk hamulcowych nie jest potrzebna, gdyż luz powstający wskutek zużycia okładzin kasowany jest samoczynnie. W razie zauważenia nadmiernego skoku jałowego pedału hamulca, braku oporu na pedale (pedał elastyczny) lub nadmiernego grzania się kół należy zwrócić się do autoryzowanej stacji obsługi.
Ręczny hamulec mechaniczny działa na tylne kola. Powinien on zacząć skutecznie działać po przesunięciu dźwigni na 5 lub najdalej 6 ząb zapadki. Jeżeli wówczas nie nastąpi zahamowanie tylnych kół, należy wyregulować luz ręcznego hamulca. W tym celu trzeba odkręcić przeciwnakrętkę, a następnie pokręcając Śrubę doprowadzić do lekkiego hamowania koła. Koło jednak powinno dać się obracać ręką. Następnie odkręcić śrubę regulacyjną 0 1/2 obrotu (max 3/4 obrotu) i dokręcić przeciwnakrętkę. Koło powinno obracać się bez wyczuwalnych oporów.
W starszych modelach samochodu R8 hamulec ręczny należy regulować przez zmianę długości cięgła. W tym celu po odkręceniu przeciwnakrętki należy pokręcać nakrętką regulacyjną aż do uzyskania efektu hamowania tylnych kół po zaciągnięciu dźwigni hamulca ręcznego na 5 ząb zapadki. Po regulacji dokręcić przeciwnakrętkę. [więcej w: wypożyczalnia samochodów, fotele masujące, przekładnia zębata ]
W razie stwierdzenia nagłego ubytku płynu hamulcowego nalezy bezwzględnie i niezwłocznie zwrócić się do autoryzowanej stacji obsługi w celu wykrycia i usunięcia nieszczelności. Jeżeli konieczne jest odpowietrzenie hamulców, to należy je wykonać.

Comments Off

« Previous Entries