Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘pranie tapicerki’

OBSŁUGA SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Długi okres przebiegu międzynaprawczego oraz właściwy stan techniczny silnika, zależny jest w znacznym stopniu od sposobu jego dotarcia. W okresie docierania należy stosować jak najlepsze gatunki olejów. Fabryka podaje, że samochody OPEL mogą być od pierwszych dni eksploatacji normalnie użytkowane ze zmienną prędkością jazdy, lecz bez stosowania gwałtownych przyspieszeń i maksymalnych prędkości. Najmniej przez okres pierwszych 1000 kilometrów przebiegu nie należy silnika przeciążać. np. przez długotrwałe jazdy pod górę. Nie należy przyspieszać obrotów wału korbowego do maksymalnych prędkości podczas jałowego biegu, jak również podczas jazdy na niższych biegach. Bardzo wygodne jest korzystanie w czasie jazdy ze wskazań obrotomierza w tablicy rozdzielczej. W okresie docierania fabryka zaleca jeździć na poszczególnych biegach z taką prędkością, aby wskazania obrotomierza zawierały się w granicach od 1500 do 4000 obrotów na minutę. Podana wartość dotyczy wszystkich typów samochodów Kadett, Olympia i Rekord. Zrozumiałe, że jazda w takim zakresie obrotów silnika będzie wymagać częstych zmian przełożeń w skrzynce biegów i nie można wtedy wykorzystywać „elastyczności” silnika. [więcej w: zabudowy samochodów dostawczych, pranie tapicerki, castingi do reklam ]
Jeżeli posługujemy sie tylko wskazaniami licznika prędkości jazdy, to należy pamiętać, że w okresie docierania jeździmy z następującymi prędkościami:
(samochody z silnikiem typ Il, IIS i IISR)
— na I biegu 10+25 km/h
— na II biegu 15+50 km/h
— na III biegu 25+75 km/h
— na IV biegu 404-105 km/h.
Jeżeli samochód docierany jest w okresie zimy, nie należy rozpoczynać jazdy natychmiast po uruchomieniu silnika, lecz przez kilka minut podgrzać silnik, utrzymując jego obroty w zakresie średniej prędkości obrotowej.
Po każdych 300 lub 500 kilometrach przebiegu należy sprawdzić poziom oleju w silniku. Do sprawdzenia służy specjalny wskaźnik bagnetowy, wsuwany w dolną część kadłuba silnika, Nie zaleca się zbyt częstego dolewania oleju. Można jeździć aż do momentu, gdy poziom oleju obniży się do dolnej kreski na wskaźniku, a dopiero wtedy dolać oleju aż do poziomu górnej kreski. Nie należy wlewać do miski nadmiernej ilości oleju (np. powyżej górnej kreski na bagnetowym wskaźniku), ponieważ może to doprowadzić do zawęglenia świec zapłonowych lub zanieczyszczenia pierścieni tłokowych. Do uzupełnienia oleju należy stosować taki sam gatunek oleju, jakim poprzednio pełniono miskę olejową.

Comments Off