Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘pranie tapicerki samochodowej’

Ustawienie kół

Posted in Uncategorized  by admin
January 9th, 2018

Po uniesieniu kół samochodu należy silnie nacisnąć na pedał hamulca, aby szczęki zostały dociśnięte do bębnów. Trzymając naciśnięty pedał w jednakowym położeniu, kluczem płaskim lub należy wyregulować ustawienie szczek. W tym celu przekręca się w każdym kole śruby mimośrodów regulacyjnych, aż do momentu oporu, spowodowanego zetknięciem się mimośrodu [hasła pokrewne: awaryjne otwieranie samochodu, Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, wypożyczalnia samochodów katowice ]
W celu dokładnego wyregulowania hamulca ręcznego należy okręcać widełkami regulacyjnymi. W ten sposób można dokładnie ustalić luz między okładzinami szczęk hamulcowych a bębnami hamulcowymi.
W celu zapewnienia stateczności ruchu samochodu oraz ułatwienia jego prowadzenia, kierowane koła przednie mają specjalne ustawienie. Jest ono dobierane indywidualnie dla każdego samochodu, zwykle na podstawie wyników badań doświadczalnych.
Wielkości geometryczne ustawienia kół przednich należy według zaleceń wytwórni okresowo sprawdzać i regulować. Sprawdzenie i regulację zbieżności kół przednich może przeprowadzić we własnym zakresie każdy kierowca amator. Jednak ze względu na konieczność zachowania znacznej dokładności, co w praktyce mniej doświadczonym kierowcom amatorom może sprawiać pewne kłopoty, zaleca się, aby regulację wykonała specjalistyczna stacja obsługi dysponująca odpowiednim wyposażeniem. Regulację pozostałych parametrów kół należy bezwzględnie powierzyć stacji obsługi.

Comments Off

Posts Tagged ‘pranie tapicerki samochodowej’

Ustawienie kół

Posted in Uncategorized  by admin
January 9th, 2018

W celu wyjęcia tylnego amortyzatora należy: zdjąć ozdobną nakładkę koła, poluzować nakrętki mocujące koło, odkręcić przeciwnakrętkę i nakrętkę górnego mocowania amortyzatora wewnątrz nadwozia, podnieść podnośnikiem tę stronę samochodu, odkręcić nakrętki mocujące koło i zdjąć koło, zluzować nakrętkę dociskającą podkładkę, wykręcić śrubę, wyjąć obie tarcze i tuleję odległościową, po czym wyjąć amortyzator. Te same czynności powtórzyć podczas zdejmowania drugiego amortyzatora.
W zależności od tego, w jakim terenie ma być eksploatowany samochód, można odpowiednio ustawić prześwit przedniego i tylnego zawieszenia. Fabrycznie przednie i tylne zawieszenie ustawione jest na eksploatację na gładkiej nawierzchni. Prześwit przedniego zawieszenia wynosi 200 + 10 mm, a tylnego 260+ 10 mm Do eksploatacji samochodu na nierównej, wyboistej nawierzchni prześwit przedniego zawieszenia można zwiększyć do 260+ 10 mm, a tylnego do 320+10 mm. Regulację przeprowadza się w dwóch e łapach :
— wstępnie; przez regulację położenia mimośrodowej obudowy drążka skrętnego;
— dokładnie; przez regulację położenia mimośrodowej krzywki. [hasła pokrewne: awaryjne otwieranie samochodu, Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, wypożyczalnia samochodów katowice ]
Do regulacji należy podnieść jedną, a potem drugą stronę samochodu. Do tego celu można użyć podnośnik znajdujący się w wyposażeniu samochodu.W celu dokładnego wyregulowania prześwitu przedniego zawieszenia należy obracać śrubę mimośrodową, na której osadzona jest krzywka. Srubę należy obracać zgodnie z kierunkiem strzałki zegara przy lewej stronie zawieszenia, natomiast przy prawej stronie zawieszenia — odwrotnie. Po zakończeniu regulacji należy silnie dokręcić śrubę blokującą.
W celu dokładnego wyregulowania prześwitu tylnego zawieszenia należy obracać śrubą regulacyjną, na której osadzona jest krzywka. Srubę należy obracać zgodnie z kierunkiem obrotu strzałek zegara przy prawej stronie zawieszenia, natomiast przy lewej stronie zawieszenia — odwrotnie.
Samochód wyposażony jest w przednie hamulce tarczowe i tylne — bębnowe. Ponieważ regulacja przednich hamulców tarczowych jest samoczynna, zużycie nakładek ciernych lub inne niesprawności sygnalizuje lampka kontrolna umieszczona na tablicy rozdzielczej. W razie założenia nakładek cieńszych lub grubszych niż wskazuje wytwórnia istnieje możliwość regulacji za pomocą nakrętek trzpieni. W miarę możliwości należy jednak stosować nakładki jak najbardziej zbliżone wymiarami do wskazanych przez wytwórnię.
W celu wyregulowania luzu szczęk hamulcowych hamulców tylnych kół (luz wyczuwalny na pedale hamulca), należy unosić kolejno jedną i drugą stronę samochodu lub najlepiej podnieść tył samochodu, co umożliwi pokręcanie ręką kół. Od strony wewnętrznej kół znajdują się po dwie kwadratowe śruby regulacyjne.

Comments Off

« Previous Entries