Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘pompy ciepła’

Naprawa gładzi cylindrów

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Naprawa gładzi cylindrów polega zwykle na rozwierceniu otworu cylindra lub tulei cylindra na odpowiedni wymiar naprawczy, dostosowany do wymiaru naprawczego tłoka i nadaniu jej wymaganej gładkości. Jeżeli zużycie jest niewielkie (do 0,2 mm) gładź cylindrów naprawia się tylko przez gładzenie (tzw. honowanie) za pomocą specjalnych głowic do gładzenia. W razie rozległego zużycia gładź cylindra odtwarza się przez wytaczanie otworu i gładzenie (honowanie) lub przeszlifowanie (np. na szlifierce planetarnej), jeżeli twardość powierzchniowa gładzi Cylindry oraz mokre tuleje cylindrów można wytaczać lub szlifować kilkakrotnie. Glebokość wytaczania ograniczona jest jednak z uwagi na wymaganą grubość ścianki cylindra. Zwykle dopuszcza się zwiększenie średnicy cylindra 0 1 ,0. . . I mm, a niekiedy 02 mm. Po wykorzystaniu ostatniego wymiaru naprawczego, przewidzianego przez wytwórnię silnika, cylindry naprawia się przez tulejowa. nie lub zużyte tuleje cylindrów wymienia sie na nowe. Suchych cienkościennych tulei cylindrów nie roztacza się w ogóle, lecz wymienia lub roztacza tylko jeden raz i wymienia na nowe. Wymiana tulei cylindrów. Suche tuleje cylindrów wyciska sie i wciska za pomocą specjalnego przyrządu lub prasy (ręcznej lub hydraulicznej). Często uprzednio kadłub ogrzewa się do 80. . . 100 oc, a wciskana sucha tuleje oziebia do 50. . oc, się przy użyciu ręcznego rozwiertaka na od- od osi obrotu wału korbowego Kontrola osiowości cylindrów. [hasła pokrewne: witryny aluminiowe, wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem busów ] Po naprawie gładzi lub wymianie tulei cylindrów sprawdza się prostopadłość osi cylindrów do osi wału korbowego przy użyciu odpowiedniego przyrządu, ponieważ wszelkie niedokładności w tej mierze powodują przedwczesne i nieprawidłowe zużycie gładzi. Naprawa prowadnic popychaczy. Jeżeli zużycie gładzi prowadnicy przekracza 0,07 mm, prowadnice rozwiercają odpowiedni wymiar naprawczy, dostosowany do wymiaru naprawczego popychacza. Po wykorzystaniu ostatniego wymiaru naprawczego prowadnice popychacza naprawia się przez tulejowanie. Wciśnięte tuleje prowadnic rozwierca się na wymiar nominalny, Zalecany luz popychacza w prowadnicy wynosi zwykle 0,01 . . mm. [przypisy: pompy ciepła, spedycja towarów, siłowniki hydrauliczne ]

Comments Off

Posts Tagged ‘pompy ciepła’

Naprawa gładzi cylindrów

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Silniki typ II mają wał rozrządu umieszczony w kadłubie silnika. Koło zębate wału rozrządu połączone jest łańcuchem z kołem zębatym wału rozrządu. Dźwignia zaworu ma budowę podobną jak w pozostałych modelach silników i luzy zaworów reguluje się w ten sam sposób, jak to poprzednio opisano.
Zawory w silnikach (Kadett i Rekord) nie mają dodatkowych prowadnic. Zawór przesuwa się bezpośrednio w otworze głowicy silnika. Wynika z tego praktyczny wniosek: po dłuższym przebiegu samochodu, kiedy zużyją się zawory, istnieją dwa sposoby naprawy. Jeżeli warsztat naprawczy dysponuje odpowiednią obrabiarką, można rozwiercić i przeszlifować prowadnice zaworów w celu zastosowania nadwymiarowych zaworów. Może sie okazać, że tańszym i lepszym sposobem naprawy będzie jednak wymiana całej głowicy wraz z kompletem zaworów.
Gaźniki samochodów OPEL stanowią typową konstrukcję, a ich obsługa jest zupełnie podobna, jak w innych samochodach. Co kilka tysięcy kilometrów przebiegu należy benzyną ekstrakcyjną oczyścić wnętrze komór gaźnika.
Sztywna oś tylna resorowana jest dwoma resorami śrubowymi. Oś tylna ustalona jest dwoma wahaczami podłużnymi oraz wahaczem poprzecznym. Wszystkie łożyska wahaczy nie wymagają smarowania. Należy tylko okresowo sprawdzać stan śrub mocujących przeguby wahaczy. Reakcje występujące podczas przyspieszania oraz hamowania samochodu przejmowane są przez obudowę, która w przedniej części zawieszona jest na poduszkach gumowych wieszaka, przykręconego pod płytą podłogową, Okresowo należy sprawdzać stan techniczny poduszek gumowych oraz umocowanie wieszaka. [przypisy: pompy ciepła, skup samochodów warszawa, beton dekoracyjny ]
Przekładnię główną, napełnia się olejem przekładniowym hipoidalnym o gęstości SAE-90. Wymianę oleju przeprowadza się co 20 000 km.
Raz na dwa lata należy oczyścić sprężyny resorów i pomalować elastyczną farbą ochronną, zabezpieczającą stal przed rdzewieniem.
W odróżnieniu od modeli Rekord, samochody Kadett mają koła przednie resorowane płaskim resorem piórowym. Cały układ nie wymaga praktycznie w ogóle żadnego smarowania z wyjątkiem łożysk piast kół. Luzy łożysk piasty koła można regulować przez dokręcanie nakrętki osi, Zaleca się, aby regulację tę przeprowadzała stacja obsługi, ponieważ czynność ta powinna być wykonana precyzyj nie. Zastosowane w piaście łożyska kulkowe wymagają dokładniejszej regulacji niż łożyska wałeczkowe stosowane w innych samochodach. Zbyt mały luz łożysk powoduje silne nagrzewanie i może doprowadzić do uszkodzenia i przedwczesnego zużycia łożysk. Zbyt duży luz łożysk wywołuje drgania kół przednich, co znacznie pogarsza warunki jazdy.
Górne sworznie kuliste zwrotnicy koła oraz kuliste sworznie dolne nie wymagają dodatkowego smarowania. Obsługa ogranicza się do okresowej kontroli stanu technicznego szczelnych osłon gumowych. Jeżdżenie z uszkodzonymi, popękanymi lub zsuniętymi osłonami gumowymi prowadzi z zasady do szybkiego zużycia sworzni kulistych. Okresowej kontroli wymagają punkty mocowania wahaczy górnych oraz wahaczy dolnych.

Comments Off

« Previous Entries