Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘podnośniki towarowe’

Korbowody

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Korbowody niekiedy mogą ulec zgięciu lub skręceniu. W razie stwierdzenia takich usterek wskazana jest wymiana odkształconych korbowodów na nowe. Korbowody wykazujące jakiekolwiek pęknięcia lub obłamania należy bezwzględnie wymienił na nowe. Nieznacznie odkształcone korbowody ze stali węglowej można prostować na zimno — zgięte na prasie ręcznej lub hydraulicznej, a skręcone za pomocą specjalnego przyrządu dźwigniowego. Zużytą tulejkę w główce korbowodu wymienia sie na nową, którą po wciśnięciu rozwierca się lub wytacza się na odpowiedni wymiar, a następnie gładzi się (honuje). Śrub korbowodowych w ogóle nie naprawia się, lecz w razie stwierdzenia jakichkolwiek usterek wymienia się je na nowe. W ramach naprawy głównej wszystkie śruby korbowodowe bez weryfikacji wymienia sie na nowe. Wał korbowy. Eksploatacyjne zużycie walu korbowego polega na ubytku materiału z powierzchni czopów głównych i korbowych. Ponadto stwierdza się niekiedy zużycie otworu na łożysko wału sprzęgłowego, otworów na Śruby mocujące koło zamachowe lub gwintu na zaczep korby rozruchowej, Ponadto wal korbowy niekiedy wykazuje zgięcie, skręcenie lub miejscowe pęknięcia. [patrz też: osuszacze powietrza, hurtownia szkła, akcesoria samochodowe sklep ] Przed naprawa należy wykryć wszelkie ewentualne pęknięcia wału korbowego przez dokładne oględziny i w miarę możliwości przez badanie przy użyciu defektoskopu magnetycznego lub ultradźwiękowego. Po badaniu za pomocą defektoskopu magnetycznego wał korbowy trzeba odmagnesować. W razie wykrycia pęknieć, które nie dają się usunąć bez śladu, np. przez szlifowanie czopów, wał korbowy należy bez prób naprawy wymienić na nowy. W razie braku części zamiennych, pęknięty lub urwany wał korbowy można naprawić przez spawanie. Zabieg taki powinien wykonywać doświadczony specjalista dysponujący odpowiednim wyposażeniem. Spawany wał korbowy nie jest już pełnowartościowy i przy pierwszej okazji trzeba wymienić go na nowy. Zużycie czopów łożyskowych określa się przy użyciu mikrometru. [więcej w: podnośniki towarowe, skup samochodów, okucia do szkła ]

Comments Off

Posts Tagged ‘podnośniki towarowe’

Korbowody

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Prądnica prądu zmiennego (alternator) SEV MOTOROLA w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy (o wym. 13 X 8) napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się pod naciskiem kciuka około 10 mm. Zbyt słabo naciągnięty pasek ślizga się, wskutek czego szybko zużywa się oraz nie napędza prawidłowo prądnicy. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Jeżeli więc naciąg paska jest nieprawidłowy, należy go wyregulować w następujący sposób.
Kluczem płaskim 12 mm zluzować Śrubę napinacza oraz kluczem 17 mm śrubę zamocowania prądnicy. Następnie należy odchylić na zewnątrz prądnicę za pomocą drewnianego trzonka młotka, wkładając go jako dźwignię między kadłub silnika a prądnicę. Przytrzymać prądnicę tak odchyloną, aby naciąg paska był prawidłowy, po czym silnie dokręcić Śrubę napinacza oraz śrubę zamocowania prądnicy. Po dokręceniu obu śrub należy jeszcze raz sprawdzić naciąg paska, gdyż podczas dokręcania śrub prądnica mogła samoczynnie zmienić swe położenie.
Należy również pamiętać o konieczności wożenia w samochodzie zapasowego paska klinowego.
Do samochodu RENAULT 16 wytwórnia zaleca świece zapłonowe AC 45 XL z długim gwintem. Swiece zapłonowe mają gwint 14 mm. W przypadku trudności nabycia tych świec, można używać zastępczo odpowiednie świece innych wytwórni. [przypisy: zabudowy samochodowe, podnośniki towarowe, akcesoria samochodowe sklep ]
Prawidłowy odstęp między elektrodami świec zapłonowych powinien wynosić 0,5+0,7 mm. Według zaleceń wytwórni po przebiegu każdych 10 000 km świece należy wykręcić, oczyścić i sprawdzić odległość między elektrodami. Odstęp między elektrodami sprawdza sie szczelinomierzem i w razie potrzeby reguluje się doginając zewnętrzną elektrodę świecy. Czyszczenie świec przeprowadza się za pomocą stalowej szczotki.
Uwaga, Przed wkręceniem świecy do silnika zaleca się przetarcie jej gwintu grafitem miękkiego ołówka, co później znacznie ułatwi wykręcenie świecy. Swiecę początkowo wkręcić ręką, a później dokręcić kluczem.
Swiece powinny pracować niezawodnie do 30 000 km przebiegu samochodu. Po tym okresie zaleca się wymienić je na – nowe,
jeżeli oczywiście wcześniej nie ulegną one jakimkolwiek uszkodzeniom, jak np. wypalenie lub skorodowanie elektrod, albo uszkodzenie izolatora. Nie należy wykręcać świec bez uprzedniego odłączenia akumulatora (należy odłączyć biegun ujemny).
Przeprowadzając Obsługę Świec należy jednocześnie oczyścić przewody zapłonowe oraz ich końcówki. Przy okazji sprawdzić też stan izolacji przewodów. Uszkodzone przewody należy koniecznie wymienić na nowe, a w razie popękania izolacji przynajmniej chwilowo w miejscach popękania owinąć taśmą izolacyjną.

Comments Off

« Previous Entries