Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

OBSŁUGA SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
January 26th, 2019

Długi okres przebiegu międzynaprawczego oraz właściwy stan techniczny silnika, zależny jest w znacznym stopniu od sposobu jego dotarcia. W okresie docierania należy stosować jak najlepsze gatunki olejów. Fabryka podaje, że samochody OPEL mogą być od pierwszych dni eksploatacji normalnie użytkowane ze zmienną prędkością jazdy, lecz bez stosowania gwałtownych przyspieszeń i maksymalnych prędkości. Najmniej przez okres pierwszych 1000 kilometrów przebiegu nie należy silnika przeciążać. np. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

OBSŁUGA SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
January 26th, 2019

Co około 10 000 km przebiegu samochodu należy wykręcić z silnika wszystkie świece oraz starannie je oczyścić, szczególnie między izolatorem porcelanowym środkowej elektrody i kadłubem świecy. Jedynym skutecznym sposobem usunięcia zebranego tam osadu jest piaskowanie świecy w specjalnym urządzeniu. Przy piaskowaniu należy dodatkowo sprawdzić szczelność świecy.

Po oczyszczeniu sprawdza się szczelinomierzem odstęp elektrod, który powinien wynosić 0,64-0,7 mm. Odstęp ten można regulować przez odgięcie lub dogięcie elektrody zewnętrznej. [więcej w: plichta otomoto, motoryzacja samochody, opel rokicki dąbrowa górnicza ]

Swiece zapłonowe pracują zadowalająco zazwyczaj do około 20 000 km przebiegu samochodu, po czym należy je wymienić na nowe.

Do samochodu FIAT 124 zaleca się stosowanie następujących świec zapłonowych:

MARELLI M14-19 (CW 240 L) CHAMPION M14-19 (N4— średnica Xskok M14X1,25 M14X1,25  odstęp elektrod        0,6+0,7

Dwa razy w roku (w czasie wykonywania obsług sezonowych) zaleca sie sprawdzić Ustawienie reflektorów. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

OBSŁUGA SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
January 26th, 2019

Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

OBSŁUGA SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
January 26th, 2019

Zużyty olej wymienia się w zasadzie co 7500 km, jeśli samochód jest eksploatowany w normalnych warunkach.

Zaleca się wymianę oleju przed nastaniem zimy, a szczególnie po zimie, jeżeli nawet samochód nie przejechał 7500 km.

Olej należy spuszczać natychmiast po powrocie z dłuższej jazdy, gdy silnik jest dobrze nagrzany. Korek spustu, znajdujący się w dolnej części silnika, odkręca się kluczem sześciokątnym wewnętrznym. Gdy olej wycieknie, należy odkręcić również pokrywę i przemyć sitko w benzynie. Wraz z wymianą oleju wymienia się jednocześnie wkład filtru oleju na nowy. Korpus filtru oleju znajduje się z prawej strony ponad miską olejową. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

OBSŁUGA SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
January 26th, 2019

Pompa paliwa znajduje się po prawej stronie silnika u dołu na kadłubie. Aby usunąć zanieczyszczenia z wnętrza pompy, należy odkręcić kluczem płaskim 9 mm śrubę, zdjąć pokrywke, pod którą znajduje się siatka filtracyjna, oczyścić wnętrze miękkim małym pędzelkiem i przemyć benzyną. Przy składaniu należy zwrócić uwagę na właściwe ułożenie uszczelki oraz prawidłowe dokręcenie śrub.

W celu wymiany uszkodzonej przepony, wkrętakiem należy Odkręcić 6 śrub mocujących kadłub do części dolnej pompy.

Aby właściwie wykonać operację wymiany przepony, zaleca się wymontować pompę z kadłuba. W tym celu wkrętakiem trzeba odkręcić 2 śruby mocujące pompę do kadłuba. Wyjąć pompę przekręcając ją 0 90 0 w stosunku do położenia w kadłubie.

Zbiornik paliwa umieszczony jest w przedniej części nadwozia przed przednią osią. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

OBSŁUGA SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
January 26th, 2019

Za przykład niszczenia nawierzchni drogi pod wpływem reakcji stycznych może służyć wyrzucanie piasku i tłucznia spod kół napędowych, zerwanie warstwy powierzchniowej na gruncie błotnistym, niszczenie nawierzchni bitumicznych pod kołami napędnymi samochodu itp. Naruszenie przyczepności między kołem samochodu i nawierzchnią drogi w przypadku nawierzchni szorstkich, jak np. beton o szorstkiej powierzchni, bruk granitowy itp., może nastąpić wskutek częściowego zniszczenia bieżnika opony samochodowej. Zagadnienie, czym zostaje wywołane zjawisko poślizgu kół samochodu, czy niedostateczną wielkością powierzchni, na której występuje tarcie, czy też nadmiernym zniszczeniem opony, można rozwiązać tylko na podstawie bezpośredniej obserwacji lub doświadczeń. Celem doświadczeń jest w tym przypadku wyjaśnienie wzajemnego stosunku między siłą tarcia oraz siłą powodującą zniszczenie nawierzchni, bądź powierzchni opony. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

OBSŁUGA SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
January 26th, 2019

Doświadczenia wykazują, że w granicach nieznacznych zmian obciążeń koła powierzchnia dotyku wzrasta w przybliżeniu w prostym stosunku do obciążenia. W ten sposób nacisk jednostkowy na nawierzchnię na płaszczyźnie dotyku praktycznie pozostaje niezmienny. Przy nawierzchniach twardych, mokrych obserwujemy zjawisko odwrotne współczynnik przyczepności wzrasta pod wpływem powiększenia się nacisku koła samochodu. Powstaje to wskutek wyciskania błonki wilgoci z płaszczyzny dotyku przy dużym nacisku jednostkowym. Zaobserwowano, że w celu wywołania poślizgu koła samochodu lub też jego ślizgania się należy użyć siły większej niż do utrzymania poślizgu lub ślizgania się koła będącego już w tym stanie. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

OBSŁUGA SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
January 26th, 2019

Zależnie od warunków pracy, przenośniki mogą być użyte pojedynczo bądź też zestawiane w szereg pod dowolnym kątem w planie. Materiał ładuje się na przenośniki przeważnie ręcznie w dowolnym miejscu ciągu czasami z samochodów wywrotek, a wyjątkowo za pomocą silosów. Wyładowywanie przenośnika, a jednocześnie ładowanie do podstawionych środków transportowych bądź silosów odbywa się albo samoczynnie na przegięciu taśmy przenośnika na jednym z bębnów, albo w dowolnym miejscu za pomocą specjalnych urządzeń zgarniających. Przenośniki pracują w poziomie lub w spadku, przy czym kąt nachylenia taśmy do poziomu nie może być większy niż kąt tarcia pomiędzy transportowanym materiałem a taśmą gumową. Praktycznie kąt ten wynosi: 1) dla żużlu, żwiru 22 – 25° 2) dla piasku 24° 3) dla grysów kamiennych 20 -22° 4) dla cementu, wypełniacza 20° 5) dla masy betonowej 24 – 27° Z powyższego wynika, że powyżej tych kątów nie należy przeno nika nachylać, aby nie powodować ześlizgiwania się materiału po taśmie. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

OBSŁUGA SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
January 26th, 2019

Każdy przenośnik taśmowy składa się z następujących części. 1) taśmy, która równocześnie jest elementem niosącym i pociągowym, 2) ramy z krążnikami (wałkami) podtrzymującymi taśmę 3) urządzenia napędowego, 4) bębna zwrotnego, 5) bębna naprężającego tj. zapewniającego dostateczny docisk taśmy do poprzecznymi bębna napędowego, 6) urządzenia załadunkowego, 7) urządzenia wyładunkowego Zależnie od ustawienia krążników, taśma przenośników może mieć układ płaski, korytowy lub nieckowy. Przenośniki możemy również dzielić na przenośniki bez wysięgnicy i z wysięgnicą. Taśma przenośników jest najczęściej gumowa, a niekiedy stalowa lub siatkowa, pokryta gumą. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

OBSŁUGA SILNIKA

Posted in Uncategorized  by admin
January 26th, 2019

Dla ochrony silników przed przeciążeniem przy rozruchu stosuje się sprzęgła elastyczne między silnikiem i przekładnią redukcyjną. Na końcu przenośnika znajduje się kosz załadunkowy, mający dwie boczne ścianki i jedną tylną w położeniu ukośnym, co chroni przy ratowaniu od rozsypywania się materiału na boki, a równocześnie zapewnia całkowite zsuwanie się urobku na taśmę. Dolny otwór kosza jest węższy od taśmy i wynosi 60 do 70% jej szerokości. Zwężenie to ma na celu skierowanie materiału na środek taśmy i uniknięcie jednostronnego jej obciążenia. Przeładowywany z innych urządzeń transportowych (przenośników, silosów itp.) materiał skierowuje się do kosza załadunkowego za pomocą krótkiej rynny zasilającej o długości 1 -7- 3 m. Read the rest of this entry »

Comments Off

Next Entries »