Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

Silniki typ II

Posted in Uncategorized  by admin
November 19th, 2018

Silniki typ II mają wał rozrządu umieszczony w kadłubie silnika. Koło zębate wału rozrządu połączone jest łańcuchem z kołem zębatym wału rozrządu. Dźwignia zaworu ma budowę podobną jak w pozostałych modelach silników i luzy zaworów reguluje się w ten sam sposób, jak to poprzednio opisano.
Zawory w silnikach (Kadett i Rekord) nie mają dodatkowych prowadnic. Zawór przesuwa się bezpośrednio w otworze głowicy silnika. Wynika z tego praktyczny wniosek: po dłuższym przebiegu samochodu, kiedy zużyją się zawory, istnieją dwa sposoby naprawy. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

Silniki typ II

Posted in Uncategorized  by admin
November 19th, 2018

Raz na dwa lata należy sprawdzić i ewentualnie naprawić amortyzatory. Amortyzatory po wybudowaniu można oddać do specjalistycznego warsztatu w celu przeprowadzenia regeneracji założyć nowe amortyzatory. Należy podkreślić, że sprawne amortyzatory w zawieszeniu kół przednich są podstawowym warunkiem „trzymania się drogi” przez samochód.
Resor przedni składa się z dwóch piór płaskich. Resor nie wymaga żadnego smarowania, ponieważ przełożony jest specjalnymi ślizgowymi przekładkami. Resor zawieszony jest pod poprzecznicą osi przedniej w dwóch elastycznych obejmach. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

Silniki typ II

Posted in Uncategorized  by admin
November 19th, 2018

Dostęp do aparatu zapłonowego w samochodzie NSU 1000 jest bardzo ułatwiony ze względu na to, że jest on wbudowany na głowicy cylindrów.

Ustawienie zapłonu przeprowadza się przy użyciu szczelinomierza 0,4 mm, wkrętaka i lampki kontrolnej.

W celu ułatwienia pokręcenia wałem trzeba wykręcić wszystkie Świece zapłonowe i sprawdzić przerwy (0,7 mm) między elektrodami. Po zdjęciu kopułki aparatu zapłonowego małym pędzelkiem lekko zwilżonym w benzynie ekstrakcyjnej usuwa się wszystkie zanieczyszczenia, jakie przedostały się do wewnątrz. Pokręcając wałem korbowym (ze względu na brak korby wał korbowy trzeba obracać za pasek klinowy napędu prądnicy) należy zatrzymać krzywkę aparatu w położeniu maksymalnego rozwarcia styków przerywacza. Płaskim szczelinomierzem sprawdza się wielkość szczeliny pomiędzy stykami. Wielkość szczeliny powinna wynosić minimum 0,4 mm, a nie więcej niż 0,45 mm. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘plichta otomoto’

Silniki typ II

Posted in Uncategorized  by admin
November 19th, 2018

Na linii nanosi się dwa punkty odniesienia odległe od siebie o III cm. Po włączeniu świateł mijania należy zasłonić jeden reflektor i sprawdzić, czy granica światła i cienia leży dokładnie na tej linii oraz czy granica ta załamuje się w punktach odniesienia ukośnie w prawo do góry. Jeżeli tak nie jest, wkrętakiem trzeba poluzować boczne wkręty mocujące chromowaną ramkę i zdjąć ją. Regulację w pionie wykonujemy wkrętem górnym prawym, a regulację poprzeczną — dolnym lewym.

Aby przystąpić do regulacji zaworów, należy wykręcić świece i zdjąć pokrywy zaworów. Regulację przeprowadza się za pomocą wkrętaka i szczelinomierza na zimnym silniku. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries Next Entries »