Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘osuszacze powietrza’

Przyrzad do wykrywania braku wyrównowazenia

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Przyrząd do wykrywania braku wyrównoważenia kół jest to najczęściej elektryczny silnik ustawiony na specjalnym wózku i wyposażony w koło napędowe. Po uniesieniu przodu samochodu, tak aby badane kolo jezdne mogło swobodnie wirować w powietrzu, dostawia sie do niego przyrząd i włącza napęd nadając badanemu kołu prędkość obrotową odpowiadającą szybkości jazdy około 100 km/godz. W razie nawet drobnego braku wyrównoważenia kontrolowane kolo wywołuje wówczas wyraźne drgania samochodu. Przyrząd taki nadaje się jedynie do sprawdzania wyrównoważenia kół obracających sie swobodnie (nienapędzanych). Wyrównoważarka kół jezdnych. Obecnie najczęściej stosowane są wyrównoważarki mechaniczne i o wiele rzadziej elektronowe. ki pozwalają na bezpośrednie odczyty sił hamowania. Wyrównoważarka mechaniczna ma wahliwie ułożyskowany wał napędzany silnikiem elektrycznym. Na końcu tego wału mocuje się badane koło, które przed przyłączeniem elementu napędowego wyrównoważa się statycznie, a po przyłączeniu napędu i rozpędzeniu do odpowiedniej prędkości obrotowej wyrównoważa się dynamicznie. W czasie wirowania badanego koła zmienia się położenie osadzonych na wale wyrównoważarki przesuwnych przeciwciężarów. [hasła pokrewne: wycieraczki samochodowe, Obrabiarki CNC, pasy napędowe ] Wyrównoważarka elektronowa umożliwia wyrównoważenie kół bezpośrednio bez ich zdejmowania z piast. Działanie wyrównoważarki elektronowej polega na odtwarzaniu drgań mechanicznych badanego koła w postaci zmian napięcia (drgań elektrycznych), które odpowiednio wzmocnione, zsumowane i przefiltrowane oddziaływają na wskaźniki wyrównoważarki lub są uwidaczniane na ekranie oscyloskopu w sposób pozwalający określić wielkość i położenie ciężarków koniecznych dla wyrównoważenia badanego koła. Wyposażenie do diagnostyki i regulacji zasilania gaźnikowego obejmuje przeważnie analizatory spalin, urządzenia do sprawdzania pomp paliwa oraz przyrządy do regulacji gaźników. [przypisy: Wynajem autokarów, Firma transportowa, osuszacze powietrza ]

Comments Off

Posts Tagged ‘osuszacze powietrza’

Przyrzad do wykrywania braku wyrównowazenia

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Najbardziej celowa jest metoda weryfikacji części według zespołów. W praktyce stosuje sie najczęściej mieszaną metodę weryfikacji. Części duże, jak: ramy, nadwozia, kadłuby, obudowy mostów napędowych nie przechodzą przez stanowiska weryfikacyjne, lecz weryfikuje się je na stanowiskach naprawczych. Chłodnice, zbiorniki paliwa lub powietrza, osprzęt elektryczny, gaźniki itp. weryfikuje się również na stanowiskach naprawczych. Naprawa kadłuba silnika. Kadłuby silników samochodowych, oddawanych do naprawy głównej, wykazują zwykle zużycie: gładzi cylindrów, łożysk wału korbowego i wału rozrządu oraz prowadnic popychaczy, a w silnikach dolnozaworowych również gniazd zaworów i gniazd prowadnic zaworów. Ponadto w kadłubie silnika wykrywa się niekiedy różne uszkodzenia, jak: rozmaite pęknięcia, zwichrowanie powierzchni styku z głowica, zerwanie gwintów w otworach i inne, Pęknięcia kadłuba powstają z różnych przyczyn, jak np. wady materiałowe, zamarzniecie wody chłodzącej, uszkodzenia mechaniczne i inne. Zależnie Od wielkości i położenia pęknięcia mogą byt naprawione przez: kołkowanie, łatanie, spawanie, lutospawanie, metalizacje lub powlekanie elektrolityczne. [podobne: Wynajem autokarów, firma zbrojarska, pasy napędowe ] Przez kołkowanie za pomocą kołków miedzianych 4. . .5 mm łata sie zwykle tylko koszulkę wodną kadłuba. Jeżeli pękniecie jest połączone z wykruszeniem materiału lub kiedy wybity jest otwór, kadłub naprawia sie przez łatanie, tj. przez nałożenie łaty z blachy miedzianej przykręconej do kadłuba Śrubami lub wkrętami. Pomiędzy blachę i kadłub zakłada sie w takim przypadku uszczelkę z klingerytu lub stosuje się pastę uszczelniająca. Pęknięcia i obłamania kadłuba naprawiać można przez spawanie acetylenowo-tlenowe, przy czym ubytek materiału uzupełnia sie przez wstawienie kawałków materiału lub naspawanie. Do spawania acetylenowo-tlenowego kadłub żeliwny uprzednio podgrzewa się do temperatury około 650 oc, po czym spawa się go na gorąco, a po spawaniu kadłub studzi się wraz z piecem do temperatury otoczenia. Dzięki wstępnemu podgrzaniu unika się powstawania w kadłubie miejscowych naprężeń wewnętrznych, a wiec zwichrowania i nowych pęknięć w pobliżu spoiny. [patrz też: mechanik samochodowy, osuszacze powietrza, transport ponadgabarytowy ]

Comments Off