Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘opel rokicki dąbrowa górnicza’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Ruch nakrętki podczas jej odkręcania 0 300 będzie ruchem w lewo, a raz ruchem w prawo.
Osobnego omówienia wymaga sam sposób zabezpieczenia nakrętki centralnej piasty koła. Otóż w omawianych modelach samochodów wykonuje się ten zabieg za pomocą wgniotu cylindrycznej nakrętki w rowek na czopie piasty przy użyciu specjalnych kleszczy o symbolu FIAT A-74 128, za pomocą których wgniata się część cylindryczną nakrętki, zabezpieczając ją w ten sposób przed odkręceniem. Zgodnie z zaleceniami fabryki nakrętka taka jest wyłącznie do jednorazowego użycia. Po wyprostowaniu wgięcia za pomocą wybijaka nakrętka nie powinna zostać ponownie wkręcana na czop zwrotnicy, gdyż osłabione zostało jej zabezpieczenie.
Po każdorazowym regulowaniu położenia nakrętki należy sprawdzić wielkość luzu osiowego. Przed ostatecznym dokręceniem nakrętki centralnej, a konkretnie przed złożeniem piasty, łożyska toczne powinny być wypełnione specjalnym smarem do łożysk. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opel rokicki dąbrowa górnicza’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Jedną z ważniejszych czynności obsługowych przy przednim zawieszeniu jest okresowe sprawdzanie luzów w łożyskach piasty przedniego koła. Każde koło ma po 2 łożyska wałeczkowe, oporowe. Łożyska te muszą mieć odpowiednio dobrany luz osiowy, który reguluje się i mierzy po całkowitym złożeniu piasty i nałożeniu elementów układu hamulcowego oraz bębna hamulcowego. Łożyska te są ściągane za pomocą jednej centralnej nakrętki wkręcanej na część gwintowaną czopa zwrotnicy.
Luz osiowy łożysk należy sprawdzać za pomocą specjalnego przyrządu, którego podstawę stanowi uchwyt magnetyczny stabilizujący cały przyrząd na bębnie hamulcowym jako bazie pomiaru. Ramię przyrządu ma zamocowany czujnik zegarowy do odczytu wielkości przesunięcia osiowego piasty, a więc luzu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opel rokicki dąbrowa górnicza’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Hamulce hydrauliczne w samochodach FIAT 850, działające na wszystkie cztery koła jezdne, są typu bębnowego samowzmacniającego (tzw. szczeki pływające). W tego rodzaju hamulcach dolne końce szczęk są osadzone na sworzniach oporowych umieszczonych w specjalnym łączniku nie zespolonym z tarczą hamulcową. Szczęki hamulcowe dociskane są do bębna przez rozpieracz hydrauliczny.
Budowę hamulca hydraulicznego (nożnego) i mechanicznego (ręcznego) ilustruje rysunek 3.36.
Warto zwrócić uwagę na to, że okładziny cierne szczęk hamulcowych nie są nitowane do szczęk, lecz klejone specjalnym klejem. Czynność ta wymaga przestrzegania ścisłej technologii, aby uzyskać prawidłowe połączenie warstwy okładziny z metalem szczęki.
Zastosowanie klejonych okładzin zwiększyło wydatnie ich trwałość. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opel rokicki dąbrowa górnicza’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Przez okres pierwszych 800 do 1000 km przebiegu silnik zużywa więcej oleju. Po tym przebiegu zużycie oleju ustabilizuje się.
Według zaleceń fabrycznej instrukcji obsługi do smarowania silników OPEL (Kadett, Olympia, Rekord) należy stosować następujące oleje:
— w okresie zimy — olej silnikowy SAE-IO,
— w okresie letnim — olej silnikowy SAB-20,
— przez okres całego roku można stosować olej tzw. wielosezonowy, np. SAE-10W30.
Pierwszą zmianę oleju w silniku przeprowadza się po przebiegu 1000 km, a następne zmiany co 5000 km. Jeżeli nawet samochód nie przejechał 5000 km, lecz upłynął okres sześciu miesięcy, to należy olej • bezwzględnie wymienić, ponieważ olej starzeje się i nie nadaje się do smarowania.
Jeżeli samochód eksploatowany jest w kurzu i na zapylonych drogach gruntowych, należy skrócić okresy wymiany oleju w silniku.
Przy pierwszej wymianie Oleju (tzn. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opel rokicki dąbrowa górnicza’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Silniki typ II mają wał rozrządu umieszczony w kadłubie silnika. Koło zębate wału rozrządu połączone jest łańcuchem z kołem zębatym wału rozrządu. Dźwignia zaworu ma budowę podobną jak w pozostałych modelach silników i luzy zaworów reguluje się w ten sam sposób, jak to poprzednio opisano.
Zawory w silnikach (Kadett i Rekord) nie mają dodatkowych prowadnic. Zawór przesuwa się bezpośrednio w otworze głowicy silnika. Wynika z tego praktyczny wniosek: po dłuższym przebiegu samochodu, kiedy zużyją się zawory, istnieją dwa sposoby naprawy. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opel rokicki dąbrowa górnicza’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Raz na dwa lata należy sprawdzić i ewentualnie naprawić amortyzatory. Amortyzatory po wybudowaniu można oddać do specjalistycznego warsztatu w celu przeprowadzenia regeneracji założyć nowe amortyzatory. Należy podkreślić, że sprawne amortyzatory w zawieszeniu kół przednich są podstawowym warunkiem „trzymania się drogi” przez samochód.
Resor przedni składa się z dwóch piór płaskich. Resor nie wymaga żadnego smarowania, ponieważ przełożony jest specjalnymi ślizgowymi przekładkami. Resor zawieszony jest pod poprzecznicą osi przedniej w dwóch elastycznych obejmach. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opel rokicki dąbrowa górnicza’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Dostęp do aparatu zapłonowego w samochodzie NSU 1000 jest bardzo ułatwiony ze względu na to, że jest on wbudowany na głowicy cylindrów.

Ustawienie zapłonu przeprowadza się przy użyciu szczelinomierza 0,4 mm, wkrętaka i lampki kontrolnej.

W celu ułatwienia pokręcenia wałem trzeba wykręcić wszystkie Świece zapłonowe i sprawdzić przerwy (0,7 mm) między elektrodami. Po zdjęciu kopułki aparatu zapłonowego małym pędzelkiem lekko zwilżonym w benzynie ekstrakcyjnej usuwa się wszystkie zanieczyszczenia, jakie przedostały się do wewnątrz. Pokręcając wałem korbowym (ze względu na brak korby wał korbowy trzeba obracać za pasek klinowy napędu prądnicy) należy zatrzymać krzywkę aparatu w położeniu maksymalnego rozwarcia styków przerywacza. Płaskim szczelinomierzem sprawdza się wielkość szczeliny pomiędzy stykami. Wielkość szczeliny powinna wynosić minimum 0,4 mm, a nie więcej niż 0,45 mm. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opel rokicki dąbrowa górnicza’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

Na linii nanosi się dwa punkty odniesienia odległe od siebie o III cm. Po włączeniu świateł mijania należy zasłonić jeden reflektor i sprawdzić, czy granica światła i cienia leży dokładnie na tej linii oraz czy granica ta załamuje się w punktach odniesienia ukośnie w prawo do góry. Jeżeli tak nie jest, wkrętakiem trzeba poluzować boczne wkręty mocujące chromowaną ramkę i zdjąć ją. Regulację w pionie wykonujemy wkrętem górnym prawym, a regulację poprzeczną — dolnym lewym.

Aby przystąpić do regulacji zaworów, należy wykręcić świece i zdjąć pokrywy zaworów. Regulację przeprowadza się za pomocą wkrętaka i szczelinomierza na zimnym silniku. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opel rokicki dąbrowa górnicza’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

W przypadku konieczności wymiany szczęk, pracę tę należy powierzyć stacji obsługi ze względu na to, że wymaga ona zastosowania specjalnych narzędzi. Jeśli układ hamulcowy opróżnia się z płynu, to po napełnieniu na nowo zbiornika płynem hamulcowym należy układ odpowietrzyć. Odpowietrzanie należy zaczynać od tylnego koła lewego, a jego przebieg jest następujący:
— oczyścić odpowietrznik z brudu, kurzu i zdjąć kapturek;
— założyć na odpowietrznik rurkę gumową lub igelitową;
— wolny koniec rurki zanurzyć w przezroczystym naczyniu z płynem hamulcowym i odkręcić odpowietrznik o pół obrotu; — nacisnąć kilkakrotnie pedał hamulca, żeby płyn napłynął do naczynia; jeśli przestaną wydobywać się pęcherzyki i będzie wypływał tylko płyn, wtedy po ostatnim ruchu przytrzymać pedał wciśnięty (można do tego celu użyć specjalnie przystosowany drążek) i dokręcić mocno odpowietrznik.
Postępowanie to należy powtórzyć przy wszystkich kołach, uważając, aby w zbiorniku była zawsze dostateczna ilość płynu. Po odpowietrzeniu płyn w zbiorniku uzupełnia się do stanu maksymalnego. [patrz też: plichta otomoto, motoryzacja samochody, opel rokicki dąbrowa górnicza ]
Regulacja ruchu jałowego pedału sprzęgła odbywa się za pomocą Śruby regulacyjnej, która znajduje się z tyłu obudowy silnika u dołu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘opel rokicki dąbrowa górnicza’

SPRAWDZANIE I REGULACJA ZBIEŻNOSCl KóŁ PRZEDNICH

Posted in Uncategorized  by admin
September 18th, 2019

W tylnym zawieszeniu sprawdza się bez obciążenia:
— zbieżność, która powinna wynosić 2,5 mm (lub 4 mm przy obciążeniu 2 osobami),
— kąt pochylenia koła +2 0 (lub przy obciążeniu 2 osobami 30).
W tym celu należy odbezpieczyć nakrętki, poluzować je i pokręcając środkową częścią drążka, skrócić go lub wydłużyć. Po przeprowadzonej regulacji należy silnie dokręcić nakrętki i zabezpieczyć je przez zawinięcie podkładki.
Przy wymianie łożysk tocznych konieczne jest użycie specjalnych ściągaczy. Z tego względu należy te pracę powierzyć stacji obsługi.
Okresowa obsługa techniczna samochodu polega na wykonywaniu czynności obsługowych po odpowiednich przebiegach. Zakres i okresy przeglądów oraz prac konserwacyjnych zależą przede wszystkim od warunków eksploatacyjnych. W warunkach normalnej eksploatacji wystarcza poddać przeglądowi samochód po pierwszych 500 km, następnie po 2500 km i dalej co 7500 km.
Samochody OPEL mają tzw. Read the rest of this entry »

Comments Off

« Previous Entries