Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘oklejanie samochodów’

Naprawa gładzi cylindrów

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Naprawa gładzi cylindrów polega zwykle na rozwierceniu otworu cylindra lub tulei cylindra na odpowiedni wymiar naprawczy, dostosowany do wymiaru naprawczego tłoka i nadaniu jej wymaganej gładkości. Jeżeli zużycie jest niewielkie (do 0,2 mm) gładź cylindrów naprawia się tylko przez gładzenie (tzw. honowanie) za pomocą specjalnych głowic do gładzenia. W razie rozległego zużycia gładź cylindra odtwarza się przez wytaczanie otworu i gładzenie (honowanie) lub przeszlifowanie (np. na szlifierce planetarnej), jeżeli twardość powierzchniowa gładzi Cylindry oraz mokre tuleje cylindrów można wytaczać lub szlifować kilkakrotnie. Glebokość wytaczania ograniczona jest jednak z uwagi na wymaganą grubość ścianki cylindra. Zwykle dopuszcza się zwiększenie średnicy cylindra 0 1 ,0. . . I mm, a niekiedy 02 mm. Po wykorzystaniu ostatniego wymiaru naprawczego, przewidzianego przez wytwórnię silnika, cylindry naprawia się przez tulejowa. nie lub zużyte tuleje cylindrów wymienia sie na nowe. Suchych cienkościennych tulei cylindrów nie roztacza się w ogóle, lecz wymienia lub roztacza tylko jeden raz i wymienia na nowe. Wymiana tulei cylindrów. Suche tuleje cylindrów wyciska sie i wciska za pomocą specjalnego przyrządu lub prasy (ręcznej lub hydraulicznej). Często uprzednio kadłub ogrzewa się do 80. . . 100 oc, a wciskana sucha tuleje oziebia do 50. . oc, się przy użyciu ręcznego rozwiertaka na od- od osi obrotu wału korbowego Kontrola osiowości cylindrów. [hasła pokrewne: witryny aluminiowe, wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem busów ] Po naprawie gładzi lub wymianie tulei cylindrów sprawdza się prostopadłość osi cylindrów do osi wału korbowego przy użyciu odpowiedniego przyrządu, ponieważ wszelkie niedokładności w tej mierze powodują przedwczesne i nieprawidłowe zużycie gładzi. Naprawa prowadnic popychaczy. Jeżeli zużycie gładzi prowadnicy przekracza 0,07 mm, prowadnice rozwiercają odpowiedni wymiar naprawczy, dostosowany do wymiaru naprawczego popychacza. Po wykorzystaniu ostatniego wymiaru naprawczego prowadnice popychacza naprawia się przez tulejowanie. Wciśnięte tuleje prowadnic rozwierca się na wymiar nominalny, Zalecany luz popychacza w prowadnicy wynosi zwykle 0,01 . . mm. [przypisy: Myjnia samochodowa, oklejanie samochodów, podnośniki samochodowe ]

Comments Off

Posts Tagged ‘oklejanie samochodów’

Naprawa gładzi cylindrów

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Najpierw czujnik ustawia sie przy użyciu mikrometru na wymiar nominalny cylindra lub na wymiar naprawczy, wytoczony podczas ostatniej naprawy, tak aby wskazówka na dużej tarczy czujnika wskazywała zero i sprężyna czujnika w tym położeniu miała wstępne napięcie wynoszące około 2 mm. Pomijając odchyłki wykonania, w przybliżeniu wymiar nominalny albo wymiar naprawczy cylindra jest to Średnica cylindra mierzona na niezużytej części gładzi, tj. nad tzw. progiem. Podczas pomiaru wykonuje się przyrządem kilka ruchów wahadłowych przechodząc przez położenie, przy którym trzpień mierniczy czujnika jest prostopadły do ścianki cylindra. Wówczas bowiem czujnik wskazuje najmniejsze wychylenie i jest to właśnie szukana rzeczywista średnica cylindra w danym miejscu. Średnice cylindra mierzy się na trzech lub pięciu różnych wysokościach w miejscach jednakowo oddalonych od siebie — w kierunku podłużnym i poprzecznym, to jest w dwóch płaszczyznach wzajemnie prostopadłych do siebie (w płaszczyźnie osi sworznia tłokowego i w płaszczyźnie prostopadłej średnic cylindra do osi sworznia). Próba wodna kadłuba silnika cylindrów jest utwardzona. [hasła pokrewne: witryny aluminiowe, wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem busów ] [przypisy: Myjnia samochodowa, oklejanie samochodów, podnośniki samochodowe ]

Comments Off

« Previous Entries