Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘oklejanie samochodów’

Smarowanie silnika

Posted in Uncategorized  by admin
January 7th, 2018

Jeżeli podczas jazdy zapali się czerwona lampka kontroli ładowania akumulatora, świadczy to, że pasek klinowy napędu prądnicy i dmuchawy jest zbyt luźny lub zerwany. Niedomaganie takie należy niezwłocznie usunąć, gdyż grozi ono nie tylko wyczerpaniem akumulatora, lecz również uszkodzeniem silnika wskutek braku chłodzenia. Dlatego też należy zawsze wozić ze sobą zapasowy pasek klinowy.
Zapalenie sie podczas jazdy zielonej lampki kontroli ciśnienia oleju świadczy o niedostatecznej ilości oleju lub o usterce w układzie smarowania. Natomiast normalnym zjawiskiem jest zapalanie się zielonej lampki podczas pracy mocno zagrzanego silnika na biegu jałowym. Po zwiększeniu prędkości obrotowej lampka powinna zgasnąć. [podobne: wypożyczalnia samochodów poznań, oklejanie samochodów, samochody używane toyota ]
Nawet podczas największych mrozów nie wolno zakrywać krat ki wlotu powietrza pod tylnym oknem. Zasłonięcie wlotu powo duje bowiem niedostateczny dopływ powietrza do gaźnika i dmuchawy chłodzącej silnik. Gdy włączone jest ogrzewanie, należy nieco uchylić przynajmniej jedno boczne okienko, gdyż ułatwi to cyrkulację powietrza wewnątrz nadwozia i umożliwi większy dopływ ciepłego powietrza tłoczonego przez dmuchawę.
Samochody VW, jak wszystkie samochody z silnikiem z tyłu, są dość trudne do prowadzenia podczas bocznego wiatru. Dlatego też w razie niepełnego obciążenia samochodu pasażerami należy obciążyć bagażnik. W takiej sytuacji należy szczególnie uważać na śliskiej jezdni oraz podczas wyjeżdżania z lasu, kiedy nagły podmuch bocznego wiatru może zsunąć samochód do rowu.
Wytwórnia pozwala obciążać bagażnik dachowy ciężarem 50 kG. Jednak w miarę możliwości należy unikać przewożenia na ba- gaźniku dachowym ładunków o dużych wymiarach zewnętrznych, gdyż stwarza to dodatkowe i znaczne opory ruchu oraz zmniejsza stateczność samochodu.
Silnik samochodów VW o przeciwległym układzie cylindrów (boxer) zespolony jest ze skrzynką biegów i przekładnią główną. W samochodzie silnik umieszczony jest za tylną osią. Silnik smarowany jest olejem tłoczonym przez zębatą pompę oleju. Do smarowania silnika mogą być stosowane wyłącznie oleje typu HD. W zależności od warunków klimatycznych wytwórnia zaleca stosowanie następujących olejów:
— SAE 30 — w klimacie tropikalnym, gdzie temperatura często przekracza +30 oc;
— SAE 20W/20 — w temperaturze od 0 do +30 o c;
— SAE IOW — w temperaturze od 0 do —25 o c;
— SAE 5W — klimacie arktycznym, gdzie temperatura często opada ponłiżej —25 OC;
— SAE IOW-30 — w polskim klimacie przez cały rok.

Comments Off

Posts Tagged ‘oklejanie samochodów’

Smarowanie silnika

Posted in Uncategorized  by admin
January 7th, 2018

Silnik chłodzony powietrzem nagrzewa się znacznie szybciej niż silnik chłodzony cieczą. W związku z tym nawet w czasie silnych mrozów można rozpocząć jazdę nie później niż po 1 min od chwili uruchomienia silnika. Jeżeli silnik pracuje niezbyt regularnie, należy w celu szybszego nagrzania go jechać początkowo na II biegu.
Gaźniki samochodów VW wyposażone są w automatyczne urządzenie wzbogacające mieszankę (ssanie). Skład mieszanki reguluje sprężyna bimetalowa zależnie od temperatury silnika. Co pewien czas należy sprawdzać, czy sprężyna działa prawidłowo i całkowicie cofa dźwignię przepustnicy. Oprócz tego trzeba pamiętać, aby po uruchomieniu silnika nie pozostawiać go na dłuższy czas na biegu jałowym, gdyż bez poruszania pedałem przyspieszenia (co stale odbywa sie podczas jazdy) nie nastąpi wyłączenie urządzenia wzbogacającego.
Samochody VW odznaczają się dobrym przyspieszeniem, co jest bardzo istotne zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas wyprzedzania na szosie. Należy jednak pamiętać, że samochód jadący np. z prędkością ok. 50 km/h łatwiej jest wyprzedzić na III niż na IV biegu, gdyż w tym zakresie prędkości na III biegu można uzyskać lepsze przyspieszenie. [podobne: wypożyczalnia samochodów poznań, oklejanie samochodów, samochody używane toyota ]
Podczas badań testowych samochodu VW 1300 przez AUTO MOTOR und SPORT uzyskano następujące wyniki (obciążenie, kierowca i 1 pasażer): od O do 40 km/h 4,6 s, od O do 60 km/h 8,1 s, od 0 do 80 km/h 14,7 s, od 0 do 100 km/h od 0 do 120 km/h 53,3 s,
— 1 km ze startu stojącego — 42,0 s,
— prędkość maksymalna — 125,5 km/h.
Podczas badań testowych samochodu VW 1500 .przez POPULAR MOTORING uzyskano następujące wyniki: od O do 30 mil/h (48 km/h) 5,1 s, — od O do 40 mil/h (64 km/h) 8,2 s,
— od O do 50 mil/h (80 km/h) 135 s,
— od O do 60 mil/h (97 km/h) 20 3 s,
— 0,25 mili (404 m) ze startu stojącego 21,2 s,
— prędkość maksymalna — 79 mil/h (127 km/h).
Bieg I służy tylko do ruszania z miejsca i pokonywania wyjątkowo stromych wzniesień. Przełączanie z II na I bieg powinno następować przy prędkości ok. 6 km/h.
Wytwórnia zaleca po rozpędzeniu samochodu do odpowiedniej prędkości nieco cofnąć pedał przyspieszenia i utrzymując go w jednakowym położeniu jechać ze stałą prędkością. Taki sposób jazdy na szosie jest najbardziej ekonomiczny.

Comments Off

« Previous Entries