Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
January 11th, 2018

Wszystkie odbiorniki zasilane są prądem o napięciu 12 V, przy czym „masa” spełnia rolę bieguna ujemnego.
Obsługa instalacji elektrycznej polega przede wszystkim na sprawdzaniu stanu izolacji przewodów oraz stanu złącz przewodów. W razie przepalenia się bezpiecznika należy przed założeniem nowego ustalić i usunąć przyczyne zwarcia. Kierowca powinien umieć wymienić przepalone żarówki, a poza tym powinien wozić ze sobą komplet zapasowych żarówek.
Aby wymienić żarówkę na tablicy wskaźników, wystarczy pociągnąć za oprawkę żarówki, która jest przytrzymywana sprężynkami. Zarówki świateł tylnych oraz świateł kierunkowskazów przednich i pozycyjnych przednich wymienia się po wykręceniu wkrętów i zdjęciu lamp.
Trwałość i pełna sprawność silnika samochodu RENAULT 16 zależą w głównej mierze od okresu i sposobu docierania, Zasadniczy okres docierania wynosi 1000 km. [patrz też: wypożyczalnia samochodów Warszawa,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ] W tym okresie (między 500 a 1000 km) należy bezwzględnie dopilnować, aby zostały wykonane wszystkie czynności obsługowe pierwszego przeglądu gwarancyjnego. Drugi przegląd gwarancyjny powinien Odbyć się po przebiegu 2000—2500 km.
Bardzo ważnym czynnikiem jest maksymalna prędkość jazdy na poszczególnych biegach. Nie prędzej niż 60 km/h do 200 km przebiegu i nie prędzej niż 904-95 km/h do 1000 km przebiegu. Jakkolwiek po przebiegu 1000 km docieranie jest zakończone, niemniej jednak wytwórnia zaleca nie obciążać w pełni silnika i innych zespołów jeszcze przez następne 2000—3000 km. Dopiero po tym okresie pojazd może uzyskać normalne osiągi.
Podczas docierania należy jeździć niezwykle ostrożnie i uważnie, nie obciążając w pełni silnika. Pedał przyspieszenia w zasadzie nie powinien być dociskany więcej niż do połowy, a w przypadku jazdy pod górę lub w trudnym terenie należy niezwłocznie zmienić bieg na niższy.
Należy przy tym pamiętać, że jazda w trudnym terenie stanowi wyjątkową sytuację na niewielkich odcinkach, gdyż najbardziej korzystna jazda samochodem niedotartym, to teren płaski o dobrej nawierzchni. Jazda w takim terenie może odbywać się- ze stałą prędkością, bez konieczności szybkiego przyspieszania lub nagłego hamowania, co wiąże się zwykle z jazdą w obrębie miasta lub na obszarach gęsto zaludnionych.
Zwiększanie maksymalnych prędkości na poszczególnych biegach w okresie docierania powinno następować stopniowo. Im bardziej powolny będzie okres docierania, im dłuższy okres przeznaczony zostanie na docieranie, tym większa będzie trwałość silnika i innych zespołów samochodu. Jazda powinna odbywać się na możliwie długich dystansach bez zmiany prędkości.

Comments Off

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
January 11th, 2018

Wymiana styków przerywacza lub regulacja odstępu między nimi powoduje konieczność ustawienia zapłonu. Czynność tę ułatwia płytka przykręcona do pokrywy napędu rozrządu oraz nacięcie na kole pasowym wału korbowego. Gdy tłok pierwszego cylindra znajduje się w położeniu zwrotu zewnętrznego podczas suwu sprężania, nacięcie na kole pasowym powinno znajdować się dokładnie naprzeciw zęba płytki.
Do samochodu R8 wytwórnia zaleca świece zapłonowe AC 44 F lub MARCHAL 35, a do samochodu RIO świece AC 44 F, MARCHAL 36 lub CHAMPION L85. Swiece zapłonowe mają gwint 14 mm. Prawidłowy odstęp między elektrodami Świec powinien wynosić dla RB mm, a dla RIO 0,5+0,7 mm.
Po przebiegu każdych 10 000 km świece należy wykręcić, oczyścić i sprawdzić odległość między elektrodami. Wytwórnia zaleca czyszczenie świec przez piaskowanie. Odstęp między elektrodami sprawdza się szczelinomierzem drucikowym i w razie potrzeby reguluje się doginając zewnętrzną elektrodę świecy. [patrz też: wypożyczalnia samochodów Warszawa,warsztat samochodowy szczecin, Warsztat samochodowy Wrocław ]
Przed wkręceniem świecy do silnika zaleca się przetrzeć jej gwint grafitem miękkiego ołówka, co później znacznie ułatwia jej wykręcenie. Wytwórnia zaleca również, aby świecę wkręcać początkowo ręką, gdyż łatwiej jest w ten sposób wyczuć, czy świeca wkręca się prawidłowo. Unika się dzięki temu ryzyka uszkodzenia gwintu w głowicy.
Prawidłowo dobrane świece jednej z podanych wytwórni powinny pracować niezawodnie do 30 000 km przebiegu samochodu. Po tym okresie zaleca się wymienić je na nowe, jeżeli oczywiście wcześniej nie ulegną one jakimkolwiek uszkodzeniom.
Sprawdzając lub wymieniając Świece zapłonowe należy jednocześnie oczyścić przewody zapłonowe oraz ich końcówki. Przy Okazji sprawdzić też stan izolacji przewodów. Uszkodzone przewody należy koniecznie wymienić na nowe. Na rysunku 7.33 pokazano kolejność połączenia przewodów od rozdzielacza do Świec zapłonowych.
Wymiana żarówek w reflektorach nie jest czynnością kłopotliwą i dlatego może i powinien umieć wykonać ją każdy. Przede wszystkim trzeba zdjąć ramkę ozdobną. W tym pociągnąć za języczek pokazany strzałką na rysunku odciągnąć zatrzask i wyjąć cały zespół optyczny. Zdjąć wtyczkę z kołnierza żarówki, po czym zwolnić zatrzaski sprężynowe i wyjąć żarówkę. Założyć nową żarówkę starannie oczyszczoną. Garbik na kołnierzu żarówki zapobiega niewłaściwemu jej ustawieniu. Po wymianie żarówki należy sprawdzić ustawienie reflektora. W niektórych samochodach zespół optyczny wyposażony jest w dźwigienkę obrotową służącą do zmiany strony asymetrycznych świateł (np. po przejechaniu granicy kraju o odmiennym kierunku ruchu.) Należy wówczas wykonać te same czynności, co przy wymianie żarówki. Wyjąć żarówkę, obrócić dźwigienkę według wskazówek, włożyć żarówkę.

Comments Off

« Previous Entries