Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2019

Wszystkie odbiorniki zasilane są prądem o napięciu 12 V, przy czym „masa” spełnia rolę bieguna ujemnego.
Obsługa instalacji elektrycznej polega przede wszystkim na sprawdzaniu stanu izolacji przewodów oraz stanu złącz przewodów. W razie przepalenia się bezpiecznika należy przed założeniem nowego ustalić i usunąć przyczyne zwarcia. Kierowca powinien umieć wymienić przepalone żarówki, a poza tym powinien wozić ze sobą komplet zapasowych żarówek.
Aby wymienić żarówkę na tablicy wskaźników, wystarczy pociągnąć za oprawkę żarówki, która jest przytrzymywana sprężynkami. Zarówki świateł tylnych oraz świateł kierunkowskazów przednich i pozycyjnych przednich wymienia się po wykręceniu wkrętów i zdjęciu lamp.
Trwałość i pełna sprawność silnika samochodu RENAULT 16 zależą w głównej mierze od okresu i sposobu docierania, Zasadniczy okres docierania wynosi 1000 km. [patrz też: wypożyczalnia samochodów Warszawa,autocraft stalowa wola, akumulatory kraków kobierzyńska ] W tym okresie (między 500 a 1000 km) należy bezwzględnie dopilnować, aby zostały wykonane wszystkie czynności obsługowe pierwszego przeglądu gwarancyjnego. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2019

Wymiana styków przerywacza lub regulacja odstępu między nimi powoduje konieczność ustawienia zapłonu. Czynność tę ułatwia płytka przykręcona do pokrywy napędu rozrządu oraz nacięcie na kole pasowym wału korbowego. Gdy tłok pierwszego cylindra znajduje się w położeniu zwrotu zewnętrznego podczas suwu sprężania, nacięcie na kole pasowym powinno znajdować się dokładnie naprzeciw zęba płytki.
Do samochodu R8 wytwórnia zaleca świece zapłonowe AC 44 F lub MARCHAL 35, a do samochodu RIO świece AC 44 F, MARCHAL 36 lub CHAMPION L85. Swiece zapłonowe mają gwint 14 mm. Prawidłowy odstęp między elektrodami Świec powinien wynosić dla RB mm, a dla RIO 0,5+0,7 mm.
Po przebiegu każdych 10 000 km świece należy wykręcić, oczyścić i sprawdzić odległość między elektrodami. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2019

Nie wszystkie prądnice w samochodach R8 i RIO zaopatrzone są w smarowniczki. Jeżeli prądnica ma smarowniczkę, to co 5000 km należy wpuścić do niej kilka kropli oleju silnikowego.
Okresowa obsługa prądnicy wiąże się również z kontrolą naciągu paska klinowego. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać sie pod naciskiem kciuka około 10+15 mm. Zbyt luźno naciągnięty pasek ślizga się, wskutek czego zmniejszają się obroty prądnicy i pompy wody. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2019

Zbiornik paliwa umieszczony jest z tyłu samochodu. Zdjęcie zbiornika, w celu oczyszczenia i wypłukania oraz ewentualnego zabezpieczenia przed korozją, jest czynnością skomplikowaną. Dlatego też należy dbać o to, aby wlewane paliwo było czyste. Najlepiej więc pobierać je bezpośrednio z dystrybutorów CPN.
Przynajmniej raz w ciągu roku (w okresie obsługi zimowej) należy przemyć zbiornik paliwa bez zdejmowania go z samochodu. W tym celu należy wjechać samochodem na kanał, gdy w zbiorniku znajduje się niewielka ilość paliwa, wykręcić śrubę spustową i resztki paliwa zlać do podstawionego naczynia. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2019

Po wyregulowaniu biegu jałowego silnika bardzo ważną czynnością jest sprawdzenie prawidłowości pracy gaźnika podczas szybkiego otwierania przepustnicy. W tym celu należy kilkakrotnie gwałtownie nacisnąć i zwolnić pedał przyspieszenia. Jeżeli przy tym silnik dławi się lub zatrzymuje, należy zwiększyć prędkość biegu jałowego silnika.
Ze względu na dość znaczny stopień sprężania, należy stosować Etylinę 94. Należy przy tym pamiętać, że przejście na paliwo o innej liczbie oktanowej wiąże się nie tylko z przestawieniem zapłonu, lecz również stwarza konieczność wyregulowania gaźnika. Dotyczy to przede wszystkim poziomu paliwa w komorze pływakowej, gdyż wraz ze zmianą paliwa zmienia się również ciężar właściwy paliwa. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2019

Obsługa gaźnika polega na regulacji biegu jałowego silnika, na kontroli i regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej oraz na okresowym czyszczeniu. Jeżeli paliwo doprowadzane do gaźnika było odpowiednio filtrowane i działanie gaźnika nie wykazuje żadnych odchyleń od normalnej pracy, to nie należy go rozbierać. Praktyka wykazuje bowiem, że przy odpowiednio oczyszczonym paliwie można uzyskać przebieg samochodu do 30 000 km nie czyszcząc gaźnika. Łatwiejsze i bardziej wskazane jest czyszczenie paliwa, filtrów oraz zbiornika, niż gaźnika.
W miarę potrzeby można oczyścić jedną z dysz lub komorę pływakową, co nie jest jednoznaczne z czyszczeniem całego gaźnika. Wskazówki tej nie należy pojmować w ten sposób, że czyszczenie gaźnika jest czynnością szczególnie kłopotliwą lub pracochłonną. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2019

Poziom oleju w misce olejowej należy sprawdzać wskaźnikiem bagnetowym. Olej powinien znajdować się w zakresie pomiędzy dolną kreską a górną. Obniżenie się poziomu oleju od górnej kreski wskaźnika do dolnej świadczy o ubytku oleju. Po wlaniu oleju przez otwór wlewowy, zamykany pokrywą, należy poczekać kilka minut aż olej całkowicie spłynie do miski olejowej. Dopiero wówczas można prawidłowo zmierzyć jego poziom. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2019

W okresie docierania samochodu należy codziennie lub po przebiegu 100+200 km sprawdzić stan wszystkich dostępnych Śrub i nakrętek. Ponadto należy pamiętać, że samochodem, a zwłaszcza niedotartym, nie wolno ruszać z miejsca dopóki silnik nie nagrzeje się odpowiednio, co zwykle w zimie trwa około 2 min. Należy pamiętać, że olej rozgrzewa się wolniej niż woda. Aby uzyskać odpowiednie smarowanie, olej musi dokładnie przylegać do powierzchni współpracujących części. W tym właśnie celu konieczne jest podgrzanie silnika do odpowiedniej temperatury. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2019

W celu właściwego ustawienia zaworów wydechowych w pozycji otwarcia, po wykręceniu świec zapłonowych można bez żadnych trudności obrócić wał rozrządu silnika za pomocą paska klinowego.
Po zakończeniu regulacji należy założyć uszczelkę i pokrywe, a następnie dokręcić nakrętki pokrywy głowicy. Nakrętki pokry0wy głowicy powinny być dokręcone na tyle mocno, aby nie było wycieków oleju, ale jednocześnie z pewnym wyczuciem, aby nie uszkodzić uszczelki.Napęd rozrządu przenoszony jest za pomocą łańcucha. W przypadku zbyt hałaśliwej pracy łańcucha, co jest bardzo łatwo uchwytne słuchowo, ze względu na cienką pokrywę napędu rozrządu, należy wymienić łańcuch. Na ogół zużywa się on po przebiegu ok. 40 000 km. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘NAPRAWA SZYB SAMOCHODOWYCH’

DOCIERANIE NOWEGO SAMOCHODU

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2019

Prawidłowo naciągnięty pasek klinowy napędzający pompę wody powinien pod naciskiem kciuka w połowie swej długości uginać się 6+7 mm. Regulację naciągu przeprowadza się przez odpowiednie dokręcanie nakrętek. Silniejsze dokręcenie nakrętek powoduje zwiększenie naciągu paska. Odległość tarcz koła pasowego należy ustalić jedną nakrętką, a następnie przekręcić koło pasowe i w tym samym położeniu dokręcić drugą nakrętkę, jeszcze raz przekręcić koło pasowe i tak samo dokręcić trzecią nakrętkę. [przypisy: wózki widłowe, wagi magazynowe, Wypożyczalnia busów ]
Wentylator pracuje niezależnie od prędkości obrotowej silnika, gdyż napędzany jest silnikiem elektrycznym. Read the rest of this entry »

Comments Off