Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘mechanik samochodowy’

Metoda weryfikacji

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Najbardziej celowa jest metoda weryfikacji części według zespołów. W praktyce stosuje sie najczęściej mieszaną metodę weryfikacji. Części duże, jak: ramy, nadwozia, kadłuby, obudowy mostów napędowych nie przechodzą przez stanowiska weryfikacyjne, lecz weryfikuje się je na stanowiskach naprawczych. Chłodnice, zbiorniki paliwa lub powietrza, osprzęt elektryczny, gaźniki itp. weryfikuje się również na stanowiskach naprawczych. Naprawa kadłuba silnika. Kadłuby silników samochodowych, oddawanych do naprawy głównej, wykazują zwykle zużycie: gładzi cylindrów, łożysk wału korbowego i wału rozrządu oraz prowadnic popychaczy, a w silnikach dolnozaworowych również gniazd zaworów i gniazd prowadnic zaworów. Ponadto w kadłubie silnika wykrywa się niekiedy różne uszkodzenia, jak: rozmaite pęknięcia, zwichrowanie powierzchni styku z głowica, zerwanie gwintów w otworach i inne, Pęknięcia kadłuba powstają z różnych przyczyn, jak np. wady materiałowe, zamarzniecie wody chłodzącej, uszkodzenia mechaniczne i inne. Zależnie Od wielkości i położenia pęknięcia mogą byt naprawione przez: kołkowanie, łatanie, spawanie, lutospawanie, metalizacje lub powlekanie elektrolityczne. [podobne: Wynajem autokarów, firma zbrojarska, pasy napędowe ] Przez kołkowanie za pomocą kołków miedzianych 4. . .5 mm łata sie zwykle tylko koszulkę wodną kadłuba. Jeżeli pękniecie jest połączone z wykruszeniem materiału lub kiedy wybity jest otwór, kadłub naprawia sie przez łatanie, tj. przez nałożenie łaty z blachy miedzianej przykręconej do kadłuba Śrubami lub wkrętami. Pomiędzy blachę i kadłub zakłada sie w takim przypadku uszczelkę z klingerytu lub stosuje się pastę uszczelniająca. Pęknięcia i obłamania kadłuba naprawiać można przez spawanie acetylenowo-tlenowe, przy czym ubytek materiału uzupełnia sie przez wstawienie kawałków materiału lub naspawanie. Do spawania acetylenowo-tlenowego kadłub żeliwny uprzednio podgrzewa się do temperatury około 650 oc, po czym spawa się go na gorąco, a po spawaniu kadłub studzi się wraz z piecem do temperatury otoczenia. Dzięki wstępnemu podgrzaniu unika się powstawania w kadłubie miejscowych naprężeń wewnętrznych, a wiec zwichrowania i nowych pęknięć w pobliżu spoiny. [patrz też: mechanik samochodowy, osuszacze powietrza, transport ponadgabarytowy ]

Comments Off

Posts Tagged ‘mechanik samochodowy’

Metoda weryfikacji

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Samochody VOLKSWAGEN 1200, 1300 i 1500, odznaczające się niekonwencjonalną budową, dzięki swej trwałości i niezawodności zyskały sobie ogromną rzeszę zwolenników na całym Świecie. Przebieg tych samochodów do naprawy głównej często przekracza 200 tys. km. Charakterystyczną cechą samochodów VW jest również to, że nie wymagają one docierania przez użytkowników. Podstawowym jednak warunkiem bezawaryjnej i wieloletniej pracy tych samochodów jest prawidłowa eksploatacja oraz właściwa i terminowa obsługa zgodna z zaleceniami wytwórni.
Silnik pracuje najbardziej prawidłowo w zakresie prędkości obrotowych zawartych między maksymalnym momentem obrotowym a maksymalną mocą. W tym zakresie silnik rozwija największą moc użyteczną, ma wysoką sprawność, najmniejsze obciążenie mechaniczne oraz zużycie poruszających się części i mechanizmów.
Jako najbardziej ekonomiczne wytwórnia zaleca następujące prędkości na poszczególnych biegach: [przypisy: gambit uszczelki, mechanik samochodowy, okucia do szkła ]
— na II biegu od 10 do 35 km/h, — na III biegu od 30 do 55 km/h, — na IV biegu od 50 do 95 km/h.
Aby zapobiec przeciążeniu silnika, należy jeździć samochodem na takim biegu, który zapewnia pracę silnika w zakresie odpowiednich prędkości obrotowych. Jeżeli więc warunki drogowe (np. wzniesienie, piasek, śnieg) powodują taki wzrost oporów jazdy, że prędkość obrotowa silnika maleje, należy niezwłocznie przełączyć wyższy bieg na niższy, co zapewni znów pracę silnika w zakresie zalecanych prędkości.
Samochody VW są dość ekonomiczne pod względem zużycia paliwa, zwłaszcza podczas jazdy poza miastem. Zużycie paliwa, jak w każdym samochodzie, zależy od wielu czynników. Jednym z najbardziej istotnych czynników jest prędkość jazdy. Im większa prędkość, tym większe zużycie paliwa. Ze względu na wzrastający gwałtownie opór powietrza uwidacznia się to szczególnie przy prędkości powyżej 100 km/h.
Podczas badań testowych samochodu VW 1300 przez AUTO MOTOR und SPORT uzyskano następujące wyniki:
— jazda na autostradzie z prędkością 105 km/h — 9,8 1/100 km
— jazda na autostradzie z prędkością 115 km/h — 11,1 1/100 km
— jazda na drogach III kl. z prędk. 60 km/h — 9,1 1/100 km
— jazda na drogach III kl. z prędk. 75 km/h — 10,4 1/100 km
— jazda na krótkich odcinkach 9,0+10,5 1/100 km
— średnie zużycie paliwa podczas testu 9,6 1/100 km

Comments Off

« Previous Entries