Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘Mechanik samochodowy Wrocław’

Naprawa układu korbowego

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Naprawa układu korbowego ma na celu przywrócenie prawidłowego stanu technicznego wszystkich elementów uczestniczących bezpośrednio lub pośrednio w zamianie posuwisto-zwrotnych ruchów tłoków w cylindrach na ruch obrotowy kola zamachowego (i odwrotnie). Tłoki. W ramach naprawy głównej silnika tłoki z reguły wymienia sie na nowe. Naprawy tłoków polegającej na przetoczeniu na tokarce rowków pierścieni na wymiary naprawcze należy unikat.
Zużycie płaszcza określa sie przez wyznaczę otwory w piastach tłoka można rozwiercić na wymiar naprawczy i zastosować nadmiarowy sworzeń tlokowy o zwiększonej średnicy. Po rozwierceniu gładź piast tłoka dogładza się (honuje) następnie sprawdza się prostopadłość osi otworów w piastach tłoka do osi tłoka. Pierścienie tłokowe należą do najszybciej zużywających sie części silnika. Wskutek zużycia pierścienia powiększa się luz w jego zamku i pomiędzy pierścieniem rowkiem, a sam pierścień traci sprężystość. Zużytych pierścieni tłokowych nie naprawia się, lecz wymienia na nowe. leżeli w ramach naprawy silnika nie rozwierca się cylindrów w celu usunięcia zużycia ich gładzi, często zamiast nowych zwykłych pierścieni tłokowych zakłada się specjalne, stalowe pierścienie warstwowe, tzw. pierścienie CORDS. [patrz też: osuszacze powietrza, hurtownia szkła, akcesoria samochodowe sklep ] Pierścienie warstwowe można składał w różny sposób, przy czym w pierwszy rowek od denka tłoka zakłada się z reguły zwykły żeliwny pierścień uszczelniający. Sworznie tłokowe zużywają się na końcach i w środku zależnie od sposobu ich ustalenia w korbowodach. Sworzni tłokowych zwykle się nie naprawia, lecz od razu wymienia się je na nowe. W razie braku części zamiennych sworznie można naprawić przez chromowanie albo szlifowanie na wymiar naprawczy, jeżeli nie zmniejsza to ich twardości powierzchniowej. [podobne: Firma transportowa, Mechanik samochodowy Wrocław, wycieraczki samochodowe ]

Comments Off

Posts Tagged ‘Mechanik samochodowy Wrocław’

Naprawa układu korbowego

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

W okresie docierania samochodu należy codziennie lub po przebiegu 100+200 km sprawdzić stan wszystkich dostępnych Śrub i nakrętek. Ponadto należy pamiętać, że samochodem, a zwłaszcza niedotartym, nie wolno ruszać z miejsca dopóki silnik nie nagrzeje się odpowiednio, co zwykle w zimie trwa około 2 min. Należy pamiętać, że olej rozgrzewa się wolniej niż woda. Aby uzyskać odpowiednie smarowanie, olej musi dokładnie przylegać do powierzchni współpracujących części. W tym właśnie celu konieczne jest podgrzanie silnika do odpowiedniej temperatury. Czas podgrzewania zależy oczywiście od temperatury otoczenia i stanu silnika. W okresie docierania temperatura silnika w momencie rozpoczęcia jazdy powinna wynosić minimum 40 oc.
W nowym samochodzie miska olejowa silnika napełniona jest specjalnym olejem do docierania. Po dotarciu samochodu olej w silniku wymieniać według zaleceń wytwórni co 5000 km. W układzie smarowania mieści się 4 l oleju. Według zaleceń fabryki do smarowania silnika należy stosować wysokogatunkowe Oleje typu HD. W zależności od temperatury otoczenia należy stosować następujące oleje wielozakresowe oznaczone symbolami według SAE. [patrz też: Mechanik samochodowy Wrocław, bramy garażowe, fotele masujące ]
Wymiana oleju w silniku powinna odbywać się wówczas, gdy silnik jest dobrze nagrzany, a więc najlepiej bezpośrednio po ukończonej jeździe. W tym celu należy otworzyć pokrywę wlewu oleju, znajdującą się w środkowej górnej części pokrywy głowicy, a następnie kluczem płaskim 26 mm odkręcić sześciokątny korek znajdujący się u dołu w misce olejowej silnika. Po całkowitym spuszczeniu oleju należy ponownie wkręcić korek.
Wymianę oleju najlepiej jest przeprowadzić, gdy samochód ustawiony jest na kanale lub na podnośniku, ponieważ w innym przypadku dostęp do korka spustowego jest dość trudny.
Jeżeli stosowane są oleje typu HI, płukanie silnika jest zbędne, gdyż oleje te zawierają dodatki zmywające wszelkie zanieczyszczenia i osady, jakie tworzą się w silniku. Po dłuższym okresie użytkowania samochodu można wypłukać silnik, lecz takim samym olejem, jaki normalnie znajduje się w układzie smarowania silnika. W żadnym przypadku nie należy płukać silnika olejem wrzecionowym.

Comments Off

« Previous Entries