Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘Logistyka transportu’

OBSŁUGA KÓŁ I OGUMIENIA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Rozmontowanie siodła i obudowę hamulca tarczowego. Zupełnie zrozumiałe, że taką rozbiórkę może wykonać wyłącznie specjalistyczna stacja obsługi. Jeżeli płyn nie wycieka z cylindrów, to nie należy wyjmować tłoka ani uszczelki.
W razie konieczności zdjęcia całego hamulca z tarczy, można całą obudowę bez rozkręcania obydwu połówek zsunąć promieniowo z tarczy.
Wewnątrz tłoka hamulca tarczowego znajduje się urządzenie samoczynnie utrzymujące właściwy luz szczęki względem tarczy hamulca. Natomiast bębnowe hamulce kół tylnych wymagają co kilka tysięcy kilometrów przebiegu wykonania Budowa hamulca bębnowego regulacji luzów szczęk. Od wewnętrznej strony tarczy dostępne są śruby mimośrodów. Palec tego mimośrodu ogranicza cofnięcie się szczęki. Pokręcając śrubami zmniejsza się luz szczęki, a pokręcając w kierunku odwrotnym — zwiększa luz szczęki. [przypisy: Logistyka transportu, fotele masujące, plomby kontenerowe ]
Samochody OPEL wyposażone są w opony bezdętkowe. Co kilkanaście dni lub przed każdym dłuższym wyjazdem należy sprawdzać i ewentualnie uzupełnić ciśnienie powietrza w oponach.
W samochodach Kadett i Olympia ciśnienie w oponach kół uzależnione jest nie tylko od rodzaju używanych opon, lecz również od rodzaju silnika samochodu.
W czasie jazdy opony nagrzewają się i wtedy ciśnienie może wzrosnąć. Jeżeli samochód eksploatowany jest z obciążeniem tylko dwóch osób, to można ciśnienie zmniejszyć 0 0,1 kG/cm2 w oponach kół przednich i 0,2 kG/cm2 w oponach kół tylnych.
Krzyżowe przestawianie kół nie jest konieczne. Znacznie lepsze wyniki w oszczędzaniu opon można uzyskać przez właściwą eksploatację. Nie należy gwałtownie hamować ani gwałtownie przyspieszać; najwięcej opony zużywają się podczas gwałtownego pokonywania zakrętów.
Przynajmniej jeden raz w roku lub co 10 000 km przebiegu należy skontrolować geometrię ustawienia kół przednich i kół tylnych i prace te powinna wykonać stacja obsługi dysponująca odpowiednim oprzyrządowaniem.
Łożysko koła tylnego nie ma dodatkowego smarowania, jest olejem znajdującym się w obudowie koła. Oś napędzająca ułożyskowana jest tylko w jednym łożysku wałeczkowym. (W samochodach Rekord jest to łożysko kulkowe).
Po zdjęciu tarczy koła można zdjąć bęben hamulcowy. Co kilkanaście tysięcy kilometrów przebiegu należy oczyścić wnętrze bębna hamulcowego i usunąć z wewnątrz pył powstały ze ścierających się okładzin szczęk hamulcowych. Tarczę koła można od strony wewnętrznej pomalować emalią ochronną. Nie należy malować bębnów hamulcowych, ponieważ warstwa farby utrudni odprowadzenie ciepła.

Comments Off

Posts Tagged ‘Logistyka transportu’

OBSŁUGA KÓŁ I OGUMIENIA

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Zasady obsługi akumulatora, prądnicy oraz rozrusznika i innych silników elektrycznych są takie same, jak to opisano w Części pierwszej niniejszej książki.
Uwaga. W samochodach, w których wbudowana jest prądnica . prądu zmiennego nie wolno Odłączać akumulatora przy pracującym silniku. Odłączenie akumulatora może W tym przypadku doprowadzić do uszkodzenia prądnicy!
Należy w samochodzie przewozić oryginalne zapasowe bezpieczniki, których budowa różni się od bezpieczników w innych samochodach. W wyposażeniu elektrycznym samochodów OPEL stosuje się dwa rodzaje bezpieczników: o mocy 5 A i mocy 8 A. W przypadku przepalenia bezpiecznika należy najpierw sprawdzić i naprawić uszkodzony obwód, a następnie wstawić nowy bezpiecznik.
Skrzynka bezpieczników w samochodach Kadett i Olympia umieszczona jest na pionowej ścianie obok tablicy rozdzielczej pod ramką na książkę obsługi samochodu. Poszczególne obwody przyłączone są do następujących bezpieczników:
1 — (8 A): Sygnał dźwiękowy, silnik wycieraczki szyb. [przypisy: Logistyka transportu, fotele masujące, plomby kontenerowe ]
2 — (5 A): Kierunkowskazy, lampa światła cofania, światło hamulcowe, reflektor przeciwmgłowy.
3 — (8 A): Dmuchawa klimatyzacji, zapalniczka do papierosów. 4 — (5 A): Oświetlenie wnętrza, oświetlenie bagażnika, przełącznik reflektorów przeciwmgłowych, światło parkowania, zegar czasowy, odbiornik radiowy.
5 — (5 A): Lewe przednie i lewe tylne światło postojowe.
6 — (5 A): Prawe przednie i prawe tylne światło postojowe, oświetlenie tablicy z numerem rejestracyjnym, oświetlenie schowka w tablicy rozdzielczej.
Nie należy wykręcać dwóch długich wkrętów służących do ustawienia lustra reflektora. Przewód masy ma dodatkowy przewód łączący z metalową czaszą lustra reflektora. Przed założeniem pierścienia zaciskowego sprawdzamy, czy występ na kołnierzu żarówki osiadł w odpowiednim wycięciu na obrzeżu otworu czaszy reflektora.
Lampę oświetlającą tylną tablicę rejestracyjną wyjmuje się po naciśnięciu od dołu ku górze. Po zdjęciu plastikowej osłony można wstawić nową żarówkę i przy okazji sprawdzić właściwe połączenie z masą.

Comments Off

« Previous Entries