Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘hydraulika przemysłowa’

Zalecane gatunki olejów

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Własności myjące oleju typu HD powodują szybką zmianę jego barwy (ciemnienie). Jest to objaw normalny nawet w nowym i najbardziej prawidłowo pracującym silniku
Wytwórnia zaleca wymianę oleju w silniku co 5000 km. Jednak podczas eksploatacji zimowej olej „starzeje się”, tzn. traci swe własności smarne znacznie szybciej niż w okresie letnim. Wtryski— wanie paliwa i włączanie urządzenia wzbogacającego mieszankę powoduje rozrzedzanie oleju paliwem, które nie zdąży odparować w zimnym silniku. W związku z tym w zimie zaleca sie wymieniać olej co 2500 km, zwłaszcza gdy samochód eksploatowany jest na krótkich odcinkach w ruchu miejskim. Jeżeli w tych warunkach samochód przebywa tylko kilkaset kilometrów miesięcznie, to olej należy wymieniać co 6+8 tygodni. Gdy temperatura przez dłuższy czas utrzymuje się poniżej —25 oc, olej należy wymieniać co 1250 km.
Badania przeprowadzone w Szwecji wykazały, że zużycie silnika, jakie następuje po przejechaniu kilkuset kilometrów, jest takie samo, jak podczas jednorazowego rozruchu silnika w zimie. [podobne: hydraulika przemysłowa, beton architektoniczny, zabudowy samochodowe ]
Poziom oleju w misce olejowej należy sprawdzać wskaźnikiem bagnetowym A kilka minut po wyłączeniu silnika. Olej powinien znajdować się w zakresie miedzy górną a dolną kreską. Obniżenie sie poziomu oleju od górnej kreski wskaźnika do dolnej świadczy o ubytku oleju. Brak oleju należy uzupełnić takim samym olejem, jaki znajduje się w misce olejowej silnika. Po wlaniu oleju przez otwór wlewowy zamykany pokrywą należy poczekać 2+3 min aż olej całkowicie spłynie do miski Samochód powinien być przy tym ustawiony poziomo. Dopiero wówczas można prawidłowo zmierzyć poziom oleju. Sprawdzanie poziomu powinno się odbywać co ok. 500 km przebiegu samochodu.
Wymiana oleju w silniku powinna odbywać się, gdy silnik jest nagrzany, a więc najlepiej bezpośrednio po przejechaniu kilku kilometrów. W celu spuszczenia oleju należy kluczem oczkowym jedno- lub dwustronnie odgiętym 21 mm wykręcić korek spustowy , który znajduje się w środku filtru oleju na dnie miski olejowej. Z powierzchni korka należy usunąć wszelkie zanieczyszczenia. Wymianę oleju najlepiej jest przeprowadzać, gdy samochód jest ustawiony nad kanałem lub na podnośniku, gdyż w innym przypadku dostęp do korka spustowego jest dość trudny.
Płukanie silnika jest zbędne, gdyż oleje typu HD zawierają dodatki zmywające wszelkie zanieczyszczenia i osady tworzące się w silniku.
Po spuszczeniu oleju należy wyjąć filtr oleju. W tym celu trzeba odkręcić kluczem oczkowym jedno- lub dwustronnie odgiętym 10 mm 6 nakrętek  pokrywy filtru. Po wyjęciu filtru należy sitko wypłukać w oleju napędowym i osuszyć sprężonym powietrzem. Sprawdzić stan uszczelek filtru i w razie konieczności wymienić je. Następnie należy założyć filtr, przykręcić pokrywę i wkręcić korek spustowy, po czym Wlać 2,5 1 świeżego oleju. Uruchomić silnik i sprawdzić, czy olej nie wycieka przez jakiekolwiek nieszczelności.

Comments Off

Posts Tagged ‘hydraulika przemysłowa’

Zalecane gatunki olejów

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Jeżeli podczas jazdy zapali się czerwona lampka kontroli ładowania akumulatora, świadczy to, że pasek klinowy napędu prądnicy i dmuchawy jest zbyt luźny lub zerwany. Niedomaganie takie należy niezwłocznie usunąć, gdyż grozi ono nie tylko wyczerpaniem akumulatora, lecz również uszkodzeniem silnika wskutek braku chłodzenia. Dlatego też należy zawsze wozić ze sobą zapasowy pasek klinowy.
Zapalenie sie podczas jazdy zielonej lampki kontroli ciśnienia oleju świadczy o niedostatecznej ilości oleju lub o usterce w układzie smarowania. Natomiast normalnym zjawiskiem jest zapalanie się zielonej lampki podczas pracy mocno zagrzanego silnika na biegu jałowym. Po zwiększeniu prędkości obrotowej lampka powinna zgasnąć. [podobne: hydraulika przemysłowa, beton architektoniczny, zabudowy samochodowe ]
Nawet podczas największych mrozów nie wolno zakrywać krat ki wlotu powietrza pod tylnym oknem. Zasłonięcie wlotu powo duje bowiem niedostateczny dopływ powietrza do gaźnika i dmuchawy chłodzącej silnik. Gdy włączone jest ogrzewanie, należy nieco uchylić przynajmniej jedno boczne okienko, gdyż ułatwi to cyrkulację powietrza wewnątrz nadwozia i umożliwi większy dopływ ciepłego powietrza tłoczonego przez dmuchawę.
Samochody VW, jak wszystkie samochody z silnikiem z tyłu, są dość trudne do prowadzenia podczas bocznego wiatru. Dlatego też w razie niepełnego obciążenia samochodu pasażerami należy obciążyć bagażnik. W takiej sytuacji należy szczególnie uważać na śliskiej jezdni oraz podczas wyjeżdżania z lasu, kiedy nagły podmuch bocznego wiatru może zsunąć samochód do rowu.
Wytwórnia pozwala obciążać bagażnik dachowy ciężarem 50 kG. Jednak w miarę możliwości należy unikać przewożenia na ba- gaźniku dachowym ładunków o dużych wymiarach zewnętrznych, gdyż stwarza to dodatkowe i znaczne opory ruchu oraz zmniejsza stateczność samochodu.
Silnik samochodów VW o przeciwległym układzie cylindrów (boxer) zespolony jest ze skrzynką biegów i przekładnią główną. W samochodzie silnik umieszczony jest za tylną osią. Silnik smarowany jest olejem tłoczonym przez zębatą pompę oleju. Do smarowania silnika mogą być stosowane wyłącznie oleje typu HD. W zależności od warunków klimatycznych wytwórnia zaleca stosowanie następujących olejów:
— SAE 30 — w klimacie tropikalnym, gdzie temperatura często przekracza +30 oc;
— SAE 20W/20 — w temperaturze od 0 do +30 o c;
— SAE IOW — w temperaturze od 0 do —25 o c;
— SAE 5W — klimacie arktycznym, gdzie temperatura często opada ponłiżej —25 OC;
— SAE IOW-30 — w polskim klimacie przez cały rok.

Comments Off