Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘hale stalowe’

Elektrody

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Bez podgrzewania można spawać kadłub elektrycznie, przy użyciu elektrod bimetalowych (miedż-stal) lub elektrod z monelu. Zamiast spawania acetylenowo-tlenowego lub elektrycznego do naprawy kadłubów stosuje się lutowanie twarde (lutospawanie) za pomocą prętów brazytowych, przy czym otrzymuje się spoinę dobrze obrabialną. Inny sposób naprawy pęknięć koszulki wodnej kadłuba polega na spawaniu elektrycznym przerywanym i nastepnie metalizacji cynkiem. Pęknięcia kadłuba w miejscach nie przenoszących naprężeń rozrywających mogą być naprawiane przez metalizację natryskową cynkiem. Pękniecie kadłuba można również naprawić metodą elektrolityczną przez nałożenie na szczelinie powłoki miedzi lub niklu. Próba wodna kadłuba silnika. Szczelność koszulki wodnej kadłuba silnika (w ramach weryfikacji lub po naprawie pęknięć) sprawdza się przez tzw. próbe wodną pod ciśnieniem 3,0. . .4,0 kG/cm2, utrzymując to ciśnienie przez . . . 10 min i obserwując uważnie podejrzane miejsca, czynie pojawiają się przecieki płaszczyzny styku kadłuba z głowicą nie powinno przekraczać mm. Zwichrowaną powierzchnię styku naprawia sie przez skrobanie ręczne, jeżeli wichrowatość nie przekracza 0,3 mm, przez struganie, szlifowanie na szlifierce do płaszczyzn, lub frezowanie frezem głowicowym. Należy przy tym dążyć, aby zdejmować jak najcieńsze warstwy metalu. Uszkodzenia gwintu w otworach kadłuba lub głowicy cylindrów naprawia się przez rozwiercenie otworów i przegwintowanie ich na zwiększony wymiar gwintu lub przez tulejowanie, tj. przez wkręcenie w powiększone nagwintowane otwory tulejek redukcyjnych, które następnie gwintuje się od wewnątrz na pierwotny wymiar gwintu otworu. Zużycie gładzi cylindrów. Wskutek zużycia otwory cylindrów lub tulei cylindrów zatracaja walcowe kształty, ulegają owalizacji, a średnice ich zwiększają się miejscowo w niejednakowym stopniu. [hasła pokrewne: witryny aluminiowe, wypożyczalnia samochodów Warszawa, wynajem busów ] Biorąc ogólnie, w następstwie ubytku materiału otwory cylindrów przybierają w kierunku podłużnym kształt nieregularnego stożka, a w płaszczyznach prostopadłych do osi cylindrów staja się owalne. Przed przystąpieniem do naprawy cylindrów mierzy się ich średnice za pomocą przyrządu czujnikowego do pomiaru średnic wewnętrznych — w celu ustalenia wymiaru, na jaki cylinder ma być rozwiercony. [hasła pokrewne: hale stalowe, prawo jazdy, zabudowy samochodowe ]

Comments Off

Posts Tagged ‘hale stalowe’

Elektrody

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Dostęp do aparatu zapłonowego w samochodzie NSU 1000 jest bardzo ułatwiony ze względu na to, że jest on wbudowany na głowicy cylindrów.

Ustawienie zapłonu przeprowadza się przy użyciu szczelinomierza 0,4 mm, wkrętaka i lampki kontrolnej.

W celu ułatwienia pokręcenia wałem trzeba wykręcić wszystkie Świece zapłonowe i sprawdzić przerwy (0,7 mm) między elektrodami. Po zdjęciu kopułki aparatu zapłonowego małym pędzelkiem lekko zwilżonym w benzynie ekstrakcyjnej usuwa się wszystkie zanieczyszczenia, jakie przedostały się do wewnątrz. Pokręcając wałem korbowym (ze względu na brak korby wał korbowy trzeba obracać za pasek klinowy napędu prądnicy) należy zatrzymać krzywkę aparatu w położeniu maksymalnego rozwarcia styków przerywacza. Płaskim szczelinomierzem sprawdza się wielkość szczeliny pomiędzy stykami. Wielkość szczeliny powinna wynosić minimum 0,4 mm, a nie więcej niż 0,45 mm. Regulację przeprowadza się wkrętakiem. Po odkręceniu wkręta podstawy styku należy przesunąć styk do dołu, aby zwiększyć przerwę lub do góry w celu zmniejszenia przerwy. [patrz też: mechanik samochodowy, pranie tapicerki warszawa, hale stalowe ]

Po wyregulowaniu wielkości szczeliny między stykami przerywacza można ustawić moment zapłonu. Moment zapłonu ustala się zawsze względem położenia tłoka w pierwszym cylindrze. W tym  celu należy przekręcić wał korbowy aż do momentu, w którym tłok pierwszego cylindra znajdzie się w górnym położeniu. Równocześnie w okienku na kole zamachowym ustawić znak O naprzeciw strzałki. Takie ustawienie gwarantuje wyprzedzenie zapłonu 0 6 0 . Moment przerwy na stykach przerywacza sprawdza się przez przyłączenie lampki kontrolnej 6 V.

Obsługa prądnicy sprowadza się do sprawdzenia raz na 15 000 km szczotek prądnicy i w razie ich uszkodzenia wymiany na nowe. Podczas okresowych przeglądów strumieniem sprężonego powietrza oczyszcza się komutator i przedmuchuje wnętrze prądnicy. Aby prądnica właściwie pracowała, należy przynajmniej co 2500 km sprawdzić naciąg paska klinowego napędu prądnicy.

Akumulator wymaga okresowej kontroli przynajmniej raz na I miesiąc. Poziom elektrolitu powinien znajdować się 1 cm ponad płytkami. W przypadku gdy poziom jest niższy, należy dolać pipetką wody destylowanej.

Rozrusznik nie wymaga żadnych prac konserwacyjnych, jedynie co 15 000 km należy sprawdzić prawidłowość jego działania.

Instalacja i urządzenia oświetleniowe wymagają wtedy obsługi, gdy któryś z punktów oświetlenia nie działa lub trzeba sprawdzić prawidłowość ustawienia reflektorów oraz ewentualnie świateł przeciwmgłowych. Wymiana żarówek reflektorów i świateł postojowych jest prosta, należy odkręcić 4 wkręty krzyżowe oraz wyjąć reflektor z przedniej części nadwozia. Jeżeli reflektor trudno jest wyjąć z gniazda, należy dwie śruby wkręcić w pierścień chromowany w skrajne otwory, tak aby otrzymać dwa uchwyty, za które należy pociągnąć. W celu wyjęcia żarówki należy zdjąć przewody z żarówki, ująć ręką za pierścień, lekko go przycisnąć i przekręcić w lewo .

Comments Off

« Previous Entries