Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘hak holowniczy’

Naprawa ułożyskowania wału rozrządu

Posted in Uncategorized  by admin
November 6th, 2016

Zależnie od rodzaju łożysk i od sposobu naprawy czopów wałów rozrządu przywraca się luzy nominalne przez: — rozwiercanie — jeżeli wal rozrzadu jest ułożyskowany bezpośrednio w kadłubie silnika, a jego czopy sa naprawiane przez chromowanie lub metalizowanie; otwory łożyskowe rozwierca się odpowiednio do wymiarów naprawczych czopów wału, tulejowanie — jeżeli czopy walu rozrządu są naprawiane przez szlifowanie na wymiary naprawcze, wówczas otwory łożyskowe roztacza się na odpowiednio duży wymiar i wciska się w nie tuleje brązowe, które następnie rozwierca sie stosownie do wymiarów naprawczych czopów walu, wymiana tulei łożyskowych — jeżeli wał rozrządu jest ułożyskowany w tulejach brązowych lub wylanych białym metalem, zużyte tuleje usuwa się i na ich miejsce wciska się nowe; otwory w nowych tulejach łożyskowych roztacza się odpowiednio do wymiarów naprawczych czopów walu, naprawianych z reguły przez szlifowanie. Aby zapewnić współosiowość ułożyskowania wału rozrządu, otwory łożyskowe roztacza się lub rozwierca jednocześnie (kilkoma nożami) łub nie zmieniając ustalenia wrzeciona wytaczarki względem kadłuba. [hasła pokrewne: szyny prądowe, auto szyby, pranie tapicerki ] Naprawa głowicy cylindrów. Głowica cylindrów podlega podobnym uszkodzeniom i postaciom zużyciaa jak kadłub silnika np. pęknięcia koszulki wodnej, pęknięcia Scianki komory spalania, zwichrowania lub porysowania płaszczyzny przylegania do kadłuba, uszkodzenie lub zużycie gwintów w otworach, zużycie gniazd zaworów, zużycie otworów prowadnic zaworów i prowadnic zaworów. Pęknięcie koszulki wodnej głowicy naprawia sie w podobny sposób jak pękniecie koszulki wodnej kadłuba. W celu sprawdzenia szczelności koszulki wodnej głowice poddaje się próbie wodnej. Pęknięć ścianek komór spalania lub na płaszczyźnie przylegania do kadłuba w zasadzie sie nie naprawia, lecz uszkodzoną głowicę wymienia się na nową. Jeżeli zachodzi konieczność naprawy takich pęknięć, to spawa sie je łukiem elektrycznym lub płomieniem acetylenowo-tlenowym na gorąco. [hasła pokrewne: skoki spadochronowe, serwis mitsubishi, hak holowniczy ]

Comments Off