Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘granulaty tworzyw’

Obsługa filtru powietrza

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Napęd z wału korbowego na wał rozrządu przenoszony jest za pomocą łańcucha. Charakterystycznym objawem zużycia łańcucha napędu rozrządu jest szum słyszalny pod obudową w czasie pracy silnika. Aby wymienić łańcuch, należy zdjąć obudowę oraz za pomocą specjalnych ściągaczy zdjąć koła łańcuchowe z wału korbowego i wału rozrządu, po czym zakładać Obydwa koła z założonym na nie nowym łańcuchem. Prace te powinny być wykonane przez wykwalifikowanego pracownika w stacji obsługi.

Filtr powietrza wyposażony jest w ruchomy króciec zasysający powietrze, którego położenie zmieniane jest ręcznie w zależności od pory roku. W lecie króciec powinien być wychylony — wówczas do silnika zasysane jest zimne powietrze, a na obudowie filtru widoczny jest niebieski znak. W zimie króciec powinien być wychylony — wówczas do silnika zasysane jest powietrze podgrzane, a na obudowie filtru widoczny jest znak czerwony E. [przypisy: granulaty tworzyw, bagażniki rowerowe, akcesoria samochodowe sklep ]

Wkład filtrujący filtru powietrza należy wymieniać co około 10 000 km przebiegu samochodu. Użytkując samochód w warunkach znacznego zapylenia, np. po drogach gruntowych, wkład należy wymieniać częściej.

Zabrudzony wkład znacznie zwiększa opory przepływu powietrza, co prowadzi m. in. do wzbogacenia mieszanki (a więc większe zużycie paliwa) oraz w znacznym stopniu przyczynia się do szybszego zużycia silnika.

Aby wymienić wkład filtru należy odkręcić nakrętkę skrzydełkową, zdjąć pokrywę, wyjąć zużyty i założyć nowy wkład.

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji obrotów biegu jałowego silnika. Według instrukcji obsługi gaźnik należy czyścić co 10 000 km przebiegu. Z praktycznych doświadczeń wynika, że czyszczenie można przeprowadzać po przebiegu zwiększonym o około 50%. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać wyspecjalizowanej stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu.

Czyszczenie gaźnika przeprowadzane przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką do ogumienia).

 

Comments Off

Posts Tagged ‘granulaty tworzyw’

Obsługa filtru powietrza

Posted in Uncategorized  by admin
September 7th, 2016

Bieg jałowy należy regulować wtedy, gdy silnik pracuje nieprawidłowo na biegu jałowym, wykazując skłonność do zatrzymywania się, oraz po każdym czyszczeniu gaźnika.

Regulacje biegu jałowego wykonujemy na silniku pracującym (nagrzanym do temperatury normalnej pracy) za pomocą wkrętów w następujący sposób:

— pokręcając wkrętem oporowym przepustnicy ustawić takie obroty biegu jałowego, aby silnik pracował możliwie wolno, ale bez skłonności do zatrzymywania się;

— pokręcając wkrętem składu mieszanki biegu jałowego uzyskać takie jego położenie, przy którym silnik pracuje najrówniej i z możliwie największą prędkością obrotową; [przypisy: granulaty tworzyw, bagażniki rowerowe, akcesoria samochodowe sklep ]

— pokręcając wkrętem oporowym przepustnicy zmniejszyć prędkość obrotową silnika do wymaganej;

— pokręcając wkrętem składu mieszanki W prawo i w lewo jeszcze raz znaleźć takie jego położenie, przy którym silnik pracuje najrówniej z możliwie największą prędkością obrotową;

— w razie potrzeby zmniejszyć wkrętem prędkość obrotową silnika.

Obsługa układu chłodzenia samochodu FIAT 124 polega w zasadzie na okresowym sprawdzaniu poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym oraz na sprawdzaniu napięcia paska klinowego wentylatora.

Poziom płynu zaleca się sprawdzać przed każdym wyjazdem samochodu. Gdy silnik jest zimny, poziom płynu powinien sięgać 6+7 cm ponad kreskę z napisem MIN.

Jeżeli w okresie letnim używa się do układu chłodzenia wody, na okres zimowy, gdy temperatura zbliża się do zera, zaleca się napełnić układ chłodzenia płynem przeciwmroźnym. Można do tego celu stosować krajowy płyn „Borygo” rozprowadzany przez stacje CPN. Należy pamiętać, aby nie mieszać płynów przeciwmroźnych różnych marek.

Regulacja napięcia paska klinowego jest konieczna ze względu na wyciąganie się paska w czasie pracy silnika. Zbyt luźny pasek może się ślizgać po kołach pasowych, co będzie powodem przegrzewania się silnika i niedostatecznego ładowania akumulatora przez prądnicę. Pasek zbyt napięty szybciej ulegnie zużyciu oraz obciąża dodatkowo łożyska prądnicy i wentylatora, có może spowodować przedwczesne ich zużycie. Prawidłowe napięcie paska ustala się przez pomiar jego ugięcia pod naciskiem kciuka. Ugięcie to powinno zawierać sie w granicach A 10+ 15 mm. Jeżeli ugięcie większe, należy przeprowadzić regulację w następujący sposób:

— zluzować obydwie śruby mocujące prądnicę;

— zluzować śrubę napinającą;

— odchylić prądnicę na zewnątrz, posługując sie w tym celu np. drewnianym trzonkiem młotka włożonego między prądnicę i blok cylindrów tak, aby uzyskać właściwe napięcie paska;

— utrzymując prądnicę w tym położeniu dokręcić śrubę napinającą, a następnie dwie Śruby mocujące.

Comments Off