Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘Firma transportowa’

Przyrzad do wykrywania braku wyrównowazenia

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Przyrząd do wykrywania braku wyrównoważenia kół jest to najczęściej elektryczny silnik ustawiony na specjalnym wózku i wyposażony w koło napędowe. Po uniesieniu przodu samochodu, tak aby badane kolo jezdne mogło swobodnie wirować w powietrzu, dostawia sie do niego przyrząd i włącza napęd nadając badanemu kołu prędkość obrotową odpowiadającą szybkości jazdy około 100 km/godz. W razie nawet drobnego braku wyrównoważenia kontrolowane kolo wywołuje wówczas wyraźne drgania samochodu. Przyrząd taki nadaje się jedynie do sprawdzania wyrównoważenia kół obracających sie swobodnie (nienapędzanych). Wyrównoważarka kół jezdnych. Obecnie najczęściej stosowane są wyrównoważarki mechaniczne i o wiele rzadziej elektronowe. ki pozwalają na bezpośrednie odczyty sił hamowania. Wyrównoważarka mechaniczna ma wahliwie ułożyskowany wał napędzany silnikiem elektrycznym. Na końcu tego wału mocuje się badane koło, które przed przyłączeniem elementu napędowego wyrównoważa się statycznie, a po przyłączeniu napędu i rozpędzeniu do odpowiedniej prędkości obrotowej wyrównoważa się dynamicznie. W czasie wirowania badanego koła zmienia się położenie osadzonych na wale wyrównoważarki przesuwnych przeciwciężarów. [hasła pokrewne: wycieraczki samochodowe, Obrabiarki CNC, pasy napędowe ] Wyrównoważarka elektronowa umożliwia wyrównoważenie kół bezpośrednio bez ich zdejmowania z piast. Działanie wyrównoważarki elektronowej polega na odtwarzaniu drgań mechanicznych badanego koła w postaci zmian napięcia (drgań elektrycznych), które odpowiednio wzmocnione, zsumowane i przefiltrowane oddziaływają na wskaźniki wyrównoważarki lub są uwidaczniane na ekranie oscyloskopu w sposób pozwalający określić wielkość i położenie ciężarków koniecznych dla wyrównoważenia badanego koła. Wyposażenie do diagnostyki i regulacji zasilania gaźnikowego obejmuje przeważnie analizatory spalin, urządzenia do sprawdzania pomp paliwa oraz przyrządy do regulacji gaźników. [przypisy: Wynajem autokarów, Firma transportowa, osuszacze powietrza ]

Comments Off

Posts Tagged ‘Firma transportowa’

Przyrzad do wykrywania braku wyrównowazenia

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

W celu wyznaczenia zużycia mierzy się średnicę czopa w kierunku podłużnym w dwóch punktach odległych 7 – 10 mm 0d końców czopa, w dwóch prostopadłych do siebie płaszczyznach. Na podstawie pomiarów ustala się wymiary naprawcze czopów głównych i korbowych. Prostolinijność walu korbowego sprawdza się przez pomiar mimośrodowości („bicia”) środkowego czopa głównego wału osadzonego w kłach lub podpartego na dwóch pryzmach. W razie stwierdzenia mimośrodowości powyżej 0,05 mm, której na ogół nic można usunąć przez szlifowanie czopów głównych na wymiar naprawczy, wał korbowy prostuje się na zimno na prasie Śrubowej lub hydraulicznej.
Czopy łożyskowe wału korbowego szlifuje sie na wymiar naprawczy na specjalnej szlifierce zaopatrzonej w uchwyty do mocowania i centrowania wału. Uchwyty te pozwalają na mocowanie szlifowanego wału w taki sposób, że osie czopów korbowych znajdują się dokładnie w osi obrotu wrzeciona. [hasła pokrewne: wycieraczki samochodowe, Obrabiarki CNC, pasy napędowe ] Podczas szlifowania czopów wału należy zwracać uwagę, aby promienie zaokrąglenia na przejściach od czopa do ramienia wału były dostatecznie duże, ponieważ zbyt przejście może stać nia naprężeń. Po szlifowaniu często czopy łożyskowe wału korbowego poleruje się na specjalnych obrabiarkach przy użyciu ściernej taśmy płóciennej lub papierowej, albo dogładza. Zamiast szlifowania, niekiedy czopy; walu korbowego o niewielkim stopniu zużycia poddaje sie polerowaniu pastą ścierną na tokarce, przy użyciu specjalnych kleszczy drewnianych, wyłożonych twardym filcem lub docieraczek. Wszystkie czopy korbowe szlifowane są z reguły na jednakowy wymiar naprawczy, czopy główne powinny być również szlifowane na jednakowy wymiar naprawczy. Owalizacja i stożkowatość czopów wału korbowego po naprawie nie powinna przekraczać 0,01 . . .0,02 mm, a mimośrodowość („bicie”) środkowego czopa 0,03 . . . 0,05 mm. [patrz też: Firma transportowa, maszyny pakujące, wypożyczalnia busów lublin ]

Comments Off

« Previous Entries