Foteliki samochodowe
Rajdowe i dzieciece foteliki samochodowe.

Posts Tagged ‘bramy garażowe’

Zespół POWERFLITE 1953

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

Zespół POWERFLITE 1953 składa się z czterowirnikowej przekładni hydrokinetycznej (pompa, turbina, dwie kierownice, zakres przełożeń 1,0. .2,6) oraz planetarnej skrzynki biegów o dwóch prostych przekładniach planetarnych Zespół nie ma urządzenia ryglującego; a do blokówania napędu służy hamulec bębnowy na wale napędowym. Zakresy pracy zespołu: N-D-L-R. (D — bieg zwolniony i bieg bezpośredni, L — bieg zwolniony). Bieg zwolniony włącza układ sterujący przez włączenie przed niego hamulca, przy czym sprzęgło wielotarczowe oraz tylny hamulec pozostają wyłączone. W takiej sytuacji przedni hamulec unieruchamia kolo słoneczne przedniej przekładni planetarnej. W rezultacie obie przekładnie planetarne pracują z przełożeniami zwalniającymi, a ich wypadkowe przełożenie zwalniające wynosi 1,72. [patrz też: mycie podjazdów, wypożyczalnia samochodów, Wynajem autokarów ] Bieg bezpośredni włącza układ sterujacy przez włączenie sprzęgła wielotarczowego, przy czym oba hamulce pozostają wyłączone. Wówczas sprzęgło wielotarczowe zmusza koło słoneczne i kolo pierścieniowe przedniej przekladni planetarnej do Działanie zespołu POWERFLITE 1953 obracania się z jednakową prędkością obrotową, czyli rygluje ją. W takiej sytuacji również i koszyk satelitów tylnej przekładni planetarnej wiruje z prędkością obrotową jej koła słonecznego, czyli zaryglowana tylna przekładnia zmusza wal zdawczy do obracania się z prędkością obrotową wału centralnego (przełożenie bezpośrednie). Bieg tylny włącza Układ sterujący przez włączenie tylnego hamulca, przy czym sprzęgło wielotarczowe i przedni hamulec pozostają wyłączone. Wobec unieruchomienia obu koszyków satelitów, wirujące koło słoneczne tylnej przekładni planetarnej zmusza jej koło pierścieniowe do obracania sie w przeciwnym kierunku i znacznie wolniej (przełożenie zwalniające 2,39), [patrz też: bramy garażowe, przekładnia zębata, bidony rowerowe ]

Comments Off

Posts Tagged ‘bramy garażowe’

Zespół POWERFLITE 1953

Posted in Uncategorized  by admin
November 9th, 2016

W okresie docierania samochodu należy codziennie lub po przebiegu 100+200 km sprawdzić stan wszystkich dostępnych Śrub i nakrętek. Ponadto należy pamiętać, że samochodem, a zwłaszcza niedotartym, nie wolno ruszać z miejsca dopóki silnik nie nagrzeje się odpowiednio, co zwykle w zimie trwa około 2 min. Należy pamiętać, że olej rozgrzewa się wolniej niż woda. Aby uzyskać odpowiednie smarowanie, olej musi dokładnie przylegać do powierzchni współpracujących części. W tym właśnie celu konieczne jest podgrzanie silnika do odpowiedniej temperatury. Czas podgrzewania zależy oczywiście od temperatury otoczenia i stanu silnika. W okresie docierania temperatura silnika w momencie rozpoczęcia jazdy powinna wynosić minimum 40 oc.
W nowym samochodzie miska olejowa silnika napełniona jest specjalnym olejem do docierania. Po dotarciu samochodu olej w silniku wymieniać według zaleceń wytwórni co 5000 km. W układzie smarowania mieści się 4 l oleju. Według zaleceń fabryki do smarowania silnika należy stosować wysokogatunkowe Oleje typu HD. W zależności od temperatury otoczenia należy stosować następujące oleje wielozakresowe oznaczone symbolami według SAE. [patrz też: Mechanik samochodowy Wrocław, bramy garażowe, fotele masujące ]
Wymiana oleju w silniku powinna odbywać się wówczas, gdy silnik jest dobrze nagrzany, a więc najlepiej bezpośrednio po ukończonej jeździe. W tym celu należy otworzyć pokrywę wlewu oleju, znajdującą się w środkowej górnej części pokrywy głowicy, a następnie kluczem płaskim 26 mm odkręcić sześciokątny korek znajdujący się u dołu w misce olejowej silnika. Po całkowitym spuszczeniu oleju należy ponownie wkręcić korek.
Wymianę oleju najlepiej jest przeprowadzić, gdy samochód ustawiony jest na kanale lub na podnośniku, ponieważ w innym przypadku dostęp do korka spustowego jest dość trudny.
Jeżeli stosowane są oleje typu HI, płukanie silnika jest zbędne, gdyż oleje te zawierają dodatki zmywające wszelkie zanieczyszczenia i osady, jakie tworzą się w silniku. Po dłuższym okresie użytkowania samochodu można wypłukać silnik, lecz takim samym olejem, jaki normalnie znajduje się w układzie smarowania silnika. W żadnym przypadku nie należy płukać silnika olejem wrzecionowym.

Comments Off

« Previous Entries